1dstory

Alla inlägg under februari 2013

Av Ebba och Lovisa - 24 februari 2013 18:17

Previous: Jag kammar igenom mitt blöta hår och väljer att gå ut till Sam och säga förlåt och kanske erkänna att hon har rätt..


                                                  

                 Sams perspektiv

Jag märkte hur displayen blinkade men insåg att jag inte hann läsa det för steg hördes ifrån Kieras rum och insåg jag att det var dags, jag dolde mitt triumferande leende bakom min kopp te.

-Sam..! Ropade någon, hest påväg mot mig.

-Yeah, jag försökte verkligen låta så nonchalant som möjligt men det gick bara inte. Hon kom in, och jag blev smått chockad.


 


-What? Hon rynkade på ögonbrynen och jag fortsatte.

-No offense but you looked like a dead frog like 40 minutes ago.. Hon gav mig en sur min och slog sig ner brevid mig. -When you kiss a frog.. Mumlade hon och jag smålog.

-So, is it something you wanna say?

-You know what it is! Fräste hon plötsligt men jag gav mig inte.

-No i don't.. C'mon!

-OKEY! Okey, i'm sorry. You were right, i were wrong. Are you happy now?

-That's The spirit, fnissade jag och tog fram en kopp te till henne med.

-Want some tea?

-No thanks, hon reste sig hastigt upp. I've realized something's about myself, things I didn't wanna know. But you were honest, and that is what matters. So, I have to make it up.

-Are you going..? Började jag och hon nickade intensivt.

-Yes, i am going to see Harry. We have to talk.. Hon suckade smått och jag kollade mot henne lite medlidande. Stackar'n

-You go girl! And good luck.

-Thanks, i will need it. Jag skrattade och hon skrattade också till innan dörren slogs upp och hon lämnade lägenheten. Då kom jag på sms:et och tryckte upp det, men det var från.. Louis?


 


Louis

Hey, you called me? :)


Samantha

Oh right.. Can you come over, i'm kinda worried and i can't talk with Zayn :/x


Louis

Well ofcourse! Anything for ma gurl Se yah in ten! xx


Jag log lite över hans sätt att bete sig som en tjej och misslyckats innan jag återigen blev orolig. Hur formulerar jag allt så han tror på mig, inte enns Zayn trodde, men att berätta till en vän kanske går lättare? Jag vandrade sakta iväg till vardagsrummet och tänkte i tystnad. Lyssnade på vad som hände i våningen över eller bara kollade ut genom fönstret tills dörren ringde.

-It's open! Någon sekund senare hörde jag en bekant röst.

-Sam you're so stupid. What if i was a killer? And like "The door is open." " Excellent! Now can I kill you much easier." Louis kom in I rummet och jag flinade lite, han satte sig brevid mig och kollade rakt in i mina ögon.

-So you wanted to talk? Jag satt tyst en stund innan jag började att snacka

-Okey. You can say and think whatever you want to, but please believe me.. Sedan berättade jag hela historien om när jag gick tillbaka in i byggnaden för att hämta Zayns mobil och när jag hörde männen prata om Niall och hur skakis jag va just då. Att dom skulle typ sabotera för honom. När jag var kvar satt Louis helt tyst, han visste inte riktigt vad han skulle tro..


 


-So you are saying that someone in our mangament don't want Niall in the band. So they're gonna get him fired in some way?

-Yes.

-Sweety.. Åh nej nu börjar det! Tänkte jag förfärat men sa inget.

-Do you really think that would happen? Even if it is true me and the boys would never let that happen. Are you sure?  That it was Niall this mangament people were talking about, i mean. You weren't in the same room. Jag kollade ner. Smått sårad, ingen tror ju på mig?

-What if it is true?! Skrek jag och han stirrade snabbt åt mig håll.

-Well, you just have to find proof. Why don't you come over to our place, everyone is there except Harry. I don't know where he is.

-No thanks, i haven't spoke with Zayn since our little.. Yeah.

-Then it's time for you to do that. C'mon! Han drog upp mig ur soffan och fick nästan släpa mig.

-Okey! I'm just gonna change to my outfit. Brb..

                

                                                  

               Nialls perspektiv

              


Jag satt och spelade lite på min gitarr medan jag kollade på Twitter. "@NiallOfficial Follow me Niall, Please i love you!! 79" eller "@NiallOficiall BANG ME!!!" Jag skrattade lite och följde några som sedan spamade med massa överlyckliga tack Tweets. Sedan hörde jag någon komma in från ytterdörren där nere. .

-ELLO, we're home! Louis och någon. Jag måste skynda mig ner men först.. Toa. När jag hade utfört mina behov sprang jag ner för att kolla vem Louis kom med. Aha..

-Hey Sam! Jag log och kramade om henne.

-Hi Niall, hon log lite men man såg tydligt att hon inte var på topp idag. De tog av sig skorna och vi gick in till soffan där Zayn och Liam satt. När Zayn såg Samantha sken han upp och gick mot henne. De kramade om varandra och han

viskade något i hennes öra så hon log och placerade en kyss på hans läppar.


 

-You´re till an idiot though.. skämtade hon och han pötte till henne smått.

-Omg, i have to pee. Pep Liam och rusade upp till toan. Vi skattade lite och satte oss ner.

-So, what are you guys up to this day?

-Nothing. Just chilling, It's a "No Work" day.

-But Harry is somewhere else, we don't know, ler Zayn.

-Oh, he's with Kiera! Ler Sam

-Really..? Ler Louis och blinkar med ena ögat.

-Really! It's confirmed, fnissade Sam och jag öppnar munnen för att fortsätta säga något. Men Liam kom precis ner från trappan och han var helt röd av ilska i ansiktet.

                                         

                                                  

                Sams perspektiv

-NIALL WHAT THE HELL ARE YOU DOING?! Skrek han och drog tag i Niall som blev skräckslagen, ingen har sett Liam så arg förut.

-Hey? Började Zayn men Liam ignorerade.

-Stay out of this. It's between us!

 

-Liam mate, calm down a bit.. Började Niall att klaga men Liam fortsatte. Han visa Nialls mobil som Niall antagligen glömt på övervåningen och visade ett sms från den.

-YOU IDOT SLEPT WITH MY SISTER AND NOW YOU ARE LIKE STALKING HER?! Där reagerade alla, och stirrade på Niall som nästan bröt ihop.

-WTF? No i would never?!

-Really? Han klickade fram en konversation på Nialls mobil och läste högt. This is my sisters number "Okey Niall, i slept with you once but that doesn't mean we can do it again. Stop stalking me please!?"

-I never slept with her?!

-WELL DO YOU THINK I BELIEVE IN YOU OR MY SISTER? Han lyfte näven och skulle slå rakt mot Nialls ansikte när jag ställde mig upp.

-STOP IT! Jag slängde mig på Liam som ramlade på golvet och Niall flyttade sig skräckslaget ifrån oss.

-Sam?! Röt han.

-Liam stop it! You don't know if It's true. But you should call Ruth and speak with her! Do you really think Niall would actually sleep with your sister? Han funderade lite och jag fortsatte.

-Exactly, so get your ass up and call her now. If It's true, then do whatever, but if not.. Your better apologize for your bad behavior. Han reste sig upp och när han lämnade rummet suckade jag.

-And i thought he was Daddy direction..

-Thank you Sam! Niall kastade sig om mina armar som ett litet barn.

-You're Welcome, but did you a actually..?

-Hell No! Han kisade lite och rös till.

-Good, vi satte oss ner igen och alla var fortfarande i chock. Efter nästan en halvtimma kom Liam äntligen tillbaka men riktigt ledsen min.

-Niall i'm so so sorry, Ruth's phone is stolen so she didn't write you the message. I'm a horrible friend.

-No It's okey lad. I'd react in the same way if someone in the band slept with my brother.. Vi kollade snabbt på Niall, varför skulle någon ligga med hans bror när alla i bandet är killar.. Så jag brast i skratt

-UGH! Niall..

-What? Han skrattade lite och ställde sig upp.

-Wanna make it up to me LeeYum? Then help me cook. We can make Tacos before Harry and Kiera comes home. I'm hungry!

-I'm in, smilade Zayn och vi andra nickade.

-We to or whatever, haha. Sedan ställde vi oss upp och gick till köket.

-I wonder.. Who took Ruth's phone? Viskade Zayn och jag log.

-I don't know.. Men innerst inne insåg jag, det måste vara managementet. Shit, om detta bara var deras början, fatta vad Niall kommer att få gå igenom senare?! Jag måste få ett stopp på detta, och det är nu. Medan killarna plockade fram maten började jag att fundera.. Jag måste ta mig till deras huvudkontor, smyga in och leta upp bevis eller något.. Ta mig ut, visa det och sätta dit managementet en gång för alla.

-Sam you lazy human being, help me with the vegitables. Stönade Louis medans han hackade salad och gav mig en hemsk min.

-Sure.. Fnittrade jag och ställde mig upp.


1 h senare kom Kiera och Harry hem, det verkade verkligen vara lugnt mellan dem nu men jag tror ansåg Kiera tog det lite lugnt med sina vilda känslor. Harry blev såklart överlycklig av att det fanns tacos så vi började äta direkt.

-So, what have you guys been up to? Ler Niall och alla vänder blickarna mot dem.

 

-Haha actually not much but... började Harry.

-We ended up to be at the Zoo! Skrattar Kiera och vi andra nickar och fortsätter att äta.

-I hope a donkey pooped on Harry, muttrar Louis och jag börjar att gapskratta så alla kollade på mig.

-Sorry... My humor suck.

-Oh really? Ler Zayn ironiskt och pussar mig på kinden. Jag räcker ut tungan och tar några tuggor på min taco innan jag hastigt kollar på klockan, shit! Halv 7 jag måste dra...

-Ehm, jag ställde mig upp och lämnade disken. I have to go now and pick upp a... Ehm, package at the store from my granny. Be back in 1 hour.. Sedan skyndade jag mig ut så ingen skulle fråga något mer. Det blåste starkt och jag började att huttra konstant. Adressen borde finnas på Internett... Jag ställde mig vid en hållplats och sökte upp den tills jag hittade den (möjligtvis) rätta adressen, jag hoppade in i en taxi som körde mig dit och då var klockan redan 7.

-Shit, i have to be home in 30 minutes.. Bilen stannade utanför ett stort hus och jag gav chaufören pengar innan han körde iväg. Okej.. Jag drog på mig min luva och smög sakta fram till ingången, ingen var där utom någon som satt och halvsov i en disk. Jag smög vidare och hörde hur mina skor knarrade, försiktigt försiktigt. Mitt hjärta började att slå snabbare när jag lutade mig över disken för att kolla på en plast skylt som satt på väggen. "Office" läste jag tyst för mig själv, våning 5. Sedan hörde jag röster och sjönk ner mot golvet i ren panik, någon var påväg hit! Jag nästan kröp fram över golvet till hissen och tryckte tusentals gånger på knappen. Dörren öppnade sig och jag ställde mig upp.

-Ey! Tre bredaxlade män stirrade på mig och en av männens ögon borrade igenomed blicken innan dörren stängdes och jag åkte upp.

-Holy fuck.. Well now I'm going to jail anyway. So who cares. När jag stannade på våning 5 sprang jag ut i en mörk korridor. Okej, de kommer säkert komma efter mig! Så jag måste hitta kontoret nu. Lite random så sprang jag åt höger i alla korridorer. Röster började eka bakom mig och mitt hjärta börjar slå i 180 medan mitt huvud blir tungt, tänk snabbt. Jag såg en kaffeapparat och kunde inte göra något annat än att trycka mig in mellan den och väggen. Trots min klaustrofobi pressade jag mig vidare och kände ett tryck mot mitt bröst. Röster närmade sig och jag höll andan snabbt. Om du någonsin har en skräck, föreställ dig att tvingas möta den i ren panik. Detta var som att kastas in i en bur med spindlar, jag har aldrig vart så rädd i mitt liv.

-Hey, c'mon now. Who are you? Och i den sekunden kände jag igen rösten. En av männen i rummet som pratade. De viskade lite och försvann, efter 5 minuter var det fritt fram, så jag pressade mig ut och slängde mig på marken medans jag kippade efter luft. Men i precis i det läget fick jag en dålig känsla och vände mig om på knä. Där jag till förtvivlan mötte två lackade skor som pekade rakt åt mitt håll.

-You're coming with us. Strax där efter greppade två starks händer tag i mina axlar och drog upp mig på två fötter.

-Don't worry. I know who you are, see you soon.

 

Precis när jag ställde mig upp men Iinnan jag han reagera kände jag ett hårt slag mot mitt huvud, allt yrade till snabbt och blev alldeles svart.  


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni gillade kapitlet och komentera på ;) Nästa vecka har vi yttligare massa prov så Kim kanske lägger upp kapitel 22 om hon hinner. Ha det bra kram Ebba

Av Ebba och Lovisa - 20 februari 2013 21:08

Previous :


-Does in hurt?
-Where? Ler jag och öppnar glass förpackningen.
-Here. Sam pekar på sitt hjärta och jag nickar sakta.
-I've been feeling everything. From hate to love .From love to lust .From lust to truth.. It does hurt a little bit sometimes.



Jag öppnar mina ögon och påminner mig själv att det är en ny dag. Jag vill inte att det ska va en ny dag jag vill sova, somna in och dö. Dörren öppnas och någon smyger in och lägger sig i sängen bredvid mig, på lång väg känner jag lukten av Sams parfym.  Jag suckar, jag vill vara själv kan hon inte förstå det. Efter några suckar ger jag upp när hon inte ger sig av.
-Do you not hear when I yawn ? It means that you should leave me alone!
- I know but seriously girl we have to talk. Jag kollar trött på Sam och gäspar på riktigt nu, jag sätter mig upp och drar täcket runt om mig medan jag kolla på Sam.
-Talk. Säger jag bara och lyssnar på det hon har att säga.
-You know we don't lie to each other right? Jag nickar misstänksamt och hon fortsätter.
-Why are you being such a drama queen ? Why are you making such a scene? You know when you're get out of a bad relationship you should learn from all of the bad experience, and move on and do not blame Harry because you never moved on. And you know I'm right.
Hon sitter och väntar på mig att reagera, men jag kan inte reagera jag vet att hon har rätt men jag vill bara inte erkänna det. Jag hinner inte säga något eller ens reagera och erkänna hur arg jag är på henne att hon har rätt innan hon öppnar munnen.
-You can't be angry on Harry when it's you're fault.
-UGHHHH! Skriker jag och rycker av mig täcket och springer in i badrummet. Jag smäller dörren och sjunker ner på golvet. Kan jag inte bara sjunka in i golvet och försvinna ?
-I know you are angry but you know it's the truth ! Hör jag Sam ropa och jag blir bara mer och mer arg. Inte på henne utan på mig.
-Why couldn't you just lie !! Skriker jag av ren ilska.
-Because we don't lie to each other, I gonna let you be angry for a while but I know you gonna come back for me and ask for forgiveness in less then a hour. Säger hon och jag hör dörren smälla igen. Jag ställer mig upp och kollar på min slitna spegelbild.
-UUUUGH ! Ryter jag men det löser inte mina problem. Jag tar ett djupt andetag och kollar på mig själv. Varför ska Sam ha så jävla rätt ? Hur har hon stått ut med mig alla år om jag alltid har varit sån Drama Queen? Hon har rätt jag har inte kommit över alla mina dåliga förhållanden än men varför kan jag inte bara växa upp?
Mina trötta röda glansiga ögon svider och jag bestämmer mig för att duscha. Jag drar av mig min pyjamas och kliver in i duschen. Vrider på kranen och det börjar låta i rören innan det forsa ner ljummet vatten ut över min kropp. Jag tvättar håret med schampo och balsam, sedan går jag ut ur duschen, springer till mitt kalla rum med handduken virad omkring kroppen, öppnar min garderob och drar ut ett par shorts med nitar på ena sidan och en långärmad vit tröja där det står " hakunamatata ".
Hakunamatata is the motto bitches. Och ett par vita skor. Jag drar på mig ett par rena underkläder och kläderna. Jag kammar igenom mitt blöta hår och väljer att gå ut till Sam och säga förlåt och kanske erkänna att hon har rätt.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förlåt säger jag bara, jag vet att vi säger förlåt ofta här men det är så iband. Förlåt för ett kort kapitel men måste faktiskt öva till två stora prov nästa vecka. Jag står inte ut med allt plugg det är bara för jobbigt..

Här har ni i alla fall // Kim(:

Av Ebba och Lovisa - 18 februari 2013 22:05

Vet vad ni tänker " kommer dom ens skriva ? " asså jaa det kommer vi men jag va borta under lovet och jag och Ebba missförstod varandra så hon skrev inte kapitel men jag har börjat på kapitel och det är uppe på torsdag hoppas jag, ni får vänta några dagar till men stå ut !

// Kim

Av Ebba och Lovisa - 5 februari 2013 18:53

Hejsan! som ni alla i denna vackra sociala värld så ser ni att vi har en ny header and no, we are not drunk  

                                                                                                                                

 


 


Och så här känner vi just nu...


Av Ebba och Lovisa - 3 februari 2013 17:06

Det blir tyvär inga kapitel nästa vecka för att vi har 2 prov nästa vecka och båda måste plugga..// Kim

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards