1dstory

Alla inlägg under mars 2013

Av Ebba och Lovisa - 25 mars 2013 07:28

-För i helvette... Vad har du dragit in dig i, Sam ? Jag lovar om jag på något sätt kan avslöja vad magementet håller på med är Niall skyldig mig.
Innerst inne insåg jag det stora allvaret, men jag ville inte erkänna det själv. Antingen lyckas jag hålla kvar Niall, eller så drar han med mig ner.. Nu måste jag ta mig hem på något sett.



-Well Hello there, where have you been? Utbrast Louis och log brett mot mig. Jag såg säkert hemsk ut eftersom han blickade mig uppifrån och ner innan han fortsatte.
-You know Zayn has been crazy as worried about you..
-It's a long story. Another time, i just need to sit down for a bit. Jag trängde mig förbi Louis och gick in i huset. Så fort Zayn såg mig reste han sig upp, sprang fram och kramade om mig. Han andades tungt mot min kind och jag verkligen kände av hur lättad han blev. Mycket ville han säga också men det fick vänta, jag såg hur förstörd jag var genom min spegelbild i fönstret efter den intensiva springturen hem.
-What happend.. Viskade han och jag flyttade mig bakåt.
-I really need a shower or something, han lyste upp lite men jag skakade på huvudet.
- Alone. Sedan gick jag iväg upp och in i Zayns rum, låste dörren (denna gången) och lät smidigt kläderna slinka av. Denna gången försäkrade jag mig också att ingen var i samma rum som mig, och gick sakta mot badrummet. Öppnade dörren och sjönk genast ner i badkaret medan det varma vattnet rann och omringade mig. En rysning for genom min kropp när ytan steg till min midja och jag började att fundera. För det första, varför. Varför gav jag mig in på detta. Varför? Är detta allvarligt eller en lek? Vad.. Kommer att hända. Jag insåg att det var lite ensamt så jag ställde mig upp i badkaret och sträckte mig mot radion för att sätta på låg musik. Tryckte snabbt på "on" och sjönk sedan snabbt ner i badkaret igen. Give me love med Ed Sheeran började att spela och jag kunde slappna av till hans röst. Så länge jag inte somnar...


-Sam, Saaam!!
Jag ryckte till hårt och slog huvudet i vägen. Badrums dörren skakade och någon skrek från andra sidan den. Jag reste mig trött upp och virade en handduk om min kropp innan jag öppnade toalett dörren och en chockad kille stod utanför.
-Zayn? Raspade jag fram och han var tyst ett tag. What's wrong?
-Nothing, i.. I just thought you were drowning or something.
Han såg förvirrad ut och jag log lite, plötsligt hördes ljud från Harrys rum men jag ignorerade det och fortsatte konversationen med Zayn.
-Why? I was sitting in a bathtub. Sleeping in a bathtub, fyllde jag i och skrattade.
-That is dangerous, han lutade sig mot dörröppningen och stirrade rakt in i mina ögon. Jag vände bort blicken och skrattade lite.
-I blame Ed!
-Are you okay anyway? What happend?
-I'm okay. Just needed to take a walk. Got some fresh air.
-Oh, that's good. And you're good. Great, so. Ehm, han kollade på mig fråg top till tå lite desperat innan han fortsatte. I'll better go now, bye. Han vände sig om och jag suckade högt innan jag släppte ner handduken och drog in honom i badrummet.
-Wanna join?


Kieras Perspektiv


Vi satt tysta på Harrys säng. Äntligen i fred och som vänner. Ingen sa något och vi hörde bankande ljud från Zayns rum, men ville inte tro det "värsta". Tystnaden började att bita oss i tårna och Harry harklade sig.
-So, did you have a great time today?
Jag ryckte till och kollade på honom, han log. De mörka lockarna föll ner över hans ansikte och blicken granskade mig ändå noga från topp till tå.
-Yeah. Even if i'm not a big fan of the zoo, it was great to be there with you.
-Aw, haha.. Han små rodnade lite och jag fick en konstig tanke.
-Harry? Började jag blygt.
-That's me!
-Ehm, i just have to ask you this cuz i've read it on Twitter that everyone want's it all the time.
Han stirrade på mig och jag insåg hur fel det lät. Mena ju inte.. Åh!
-Eau.. Not that! I mean can i please... touch your hair?
Harry rynkade på pannan och satt tyst innan han brast ut i gapskratt. Han skrattade och skrattade, man trodde att han höll på att dö verkligen. Men ändå såg han så sjukt söt ut att jag inte kunde låta bli att skratta själv.
-But i want to.. Mumlade jag och han bara skrattade. Seriously?
-No you can't touch my hair, hånade han och jag suckade.
-Why?
-Haha, It's like asking if you could touch my bum.
-What? No, It's just hair?!
-How dare you! Skrek han och jag skrattade lite innan jag attackerade honom med mina händer och ruffsade till hela hans frisyr.
-KIERA STAPH! Röt han och jag ruffsade ännumer. Så han ställde sig upp och puttade mig bakåt i sängen innan han hoppa på mig och tog fast i mina händer.
-Say you're sorry! Beordrade han och jag räckte ut tungan åt honom. Utan några ord. Han upprepade igen men jag bara ignorerade det.
-Era?
-I'll only apolagize if you let me Tweet that i've touched Harry Styles hair first.
-Haha never! You little creeper.
Viskade han och jag fattade ingenting. Men min blåsa började att tryckas och jag kände av nöden av en toalettpaus. Rätt så akut.
-Harry, i have to pee.
-No you don't?
-Yes i do. Let me go!
-Haha No?
Han insåg inte allvaret i detta utan fortsatte att neka. Han fattar inte att jag blir känd som "hon som kissa på Harry". För pinsamt.
-i'm gonna pee in your face.
-No you're not.
-Who knows. Just let me out, I'm sorry for touching your hair. It won't happen again. Han rullade undan från mig och jag rusade mot toaletten.
-I hope so loser.. Tjöt jag och smällde igen dörren.




At the same time. In an old red brick house, there were three men sitting with a beer in each of their hands, thinking. One of them was feeling smart cuz he snuck in a piece of paper in the spions pocket with his number so she could contact them. Another were figuring out another horrible plan to "fix" one direction. And the third one, were just sitting there with a smile on his face. Hoping this would get and and soon so he could spend his time on other stuff. But they had no idea that their "spion" were an ordinary girl with sleep problems, cuz she had a lot in her head. Many problems, but also a plan to help Niall.

Av Ebba och Lovisa - 12 mars 2013 11:37

Previous:

-You're coming with us. Strax där efter greppade två starks händer tag i mina axlar och drog upp mig på två fötter.

-Don't worry. I know who you are, see you soon.

Precis när jag ställde mig upp men Iinnan jag han reagera kände jag ett hårt slag mot mitt huvud, allt yrade till snabbt och blev alldeles svart. 



Jag hör mummel men kan inte förstå vad rösterna säger. Jag känner inte igen rösterna längre men mitt huvud dunkar och det känns som en baksmälla utan någon alkohol inblandad. Jag måste ha svimmat eller något. Allt börjar klarna och jag börjar höra vad som händer runt om kring mig.
- Why did you hit her so hard?! Ryter en man.
Vänta vaa ? Slog dom mig ? Inte beror på att jag har en sån smärta i bakhuvudet.
- Did you want her to be awake on the way here ? Ryter han tillbaka. Vart är jag? Jag öppnar försiktigt ögonen och rycker till när jag möts av fyra ögon. Det är två av männen som jaga mig innan. Dom kollar på mig och ler. Jag ställer mig från stolen i ren panik men flyger tillbaka ner på grund av att dom har bundigt fast mig. Vem tror dom att dom är?
- Don't even try it's not gonna work. Skrattar ena mannen och kollar på den andra.
- Why did you hit me!? Frågar jag och försöker spela lugn när jag egentligen vill bara skrika och försöka ta mig där ifrån.
- We didn't want you to know where we were going, flinar den andra mannen med glasögon.
- What are you going to do to me ?Frågar jag och jag kan höra min egna rädsla i rösten.
-What ? Have you forgot wht we hired you for? Han kollar misstänksamt på mig.
Vad snackar han om, Vadå anställt? Aja dom kan inte göra något värre mot mig nu så varför inte spela med lite..
-So it's you who hired me. Okey, so what am I gonna do ? Ler jag så vänligt och "ondskefullt" jag bara kan.
-Okey, good you remember. Do you have the "toys" with you? Ler han med glasögon och han kollar djupt in i mina ögon, som att han genomskådar mig. Men så lätt ger jag inte upp.
-No i thought i would get it from you.
Vilka saker skulle jag ha? Och eftersom att han kallar dem "toys" borde det va något lite mer allvarligt som intresserar, vem jag nu är.
Den andra mannen utan glasögon gick ut i det tomma vita rummet vi satt i. Han kommer tillbaka några minuter senare med en stor kartong och öppnar den. Kameror? Hm..
Hade dom hyrt en hora och tror nu att det är jag? Och vad ska dom ha kamerorna till en porrfilm?! Jag känner paniken krypa fram och svettet på handflatorna.
- So here is all you need to spy on Niall.
Vänta va?!


Dom måste skämta. Vad fan säger jag nu? Jag kommer seriöst få en hjärtattack. Men hålla käft kan jag ju inte göra i detta läget. Särsilt inte om de får reda på att jag bluffar.
-Am i just going to spy on him? Stalk him. Or should i... Kill him? En rysning steg sig från svanskotan när jag uttalade ordet, men jag måste få reda på vad de vill. Männen bytte blickar som sa något jag inte förstod innan de kollade på mig.
-No. Just follow him, and take pics on the bad stuffs he do, or just edit some pic on him that makes the fans hate him.
-If they don't already do, fyllde den andra in och jag hajjade till innan det börja koka innombords. Vem skulle kalla sig fan och inte gilla alla. Inte gilla Niall?! Det är omöjligt om man känner honom.
-Okey, great. Fortsatte jag lugnt, men inombords skrek jag. Is that all?
-Yes..
-Okey then. Can you please let me go now..? De nickade mot varandra och knöt upp mina armar och ben från stolen. De mumlade något ohörbart och jag blickade lite på dem, tog en kamera och fokuserade på en endaste mening. "Play cool". Jag vände mig om och försökte att hån le smått för mig själv.
-Wait! Någon tog tag i mig när jag stod mot dörröppningen och pratade mot min rygg.
-How do we know you're the real spy?
-You don't. Skrattade jag för att låta självsäker. I sånna situationer är det bästa man kan säga "you don't" för det får dem att tro att du skämtar genom skrattet fast du talar ju sanning. Alltså manipulera dem..
-And i'll find my own way out. Jag fortsatte gå, nu när jag har chansen att verka lite proffsig svängde jag extra på mina höfter. Jag kanske hade passat som en het spion? Lurar folk och så..  När jag var utom synhåll började jag att tänka igen, och insåg att för det första. Det om Niall är sant och på blodigt allvar. För det andra, om inte jag är spionen måste det finnas en annan tjej (antar jag) här i området som på riktigt jobbar med att sätta dit Niall. För det tredje, hur mycket är klockan egentligen ?! Jag skulle bara vara borta en timme, jag måste ta mig hem så fort som möjligt.
-För i helvette... Vad har du dragit in dig i, Sam ? Jag lovar om jag på något sätt kan avslöja vad magementet håller på med är Niall skyldig mig.
Innerst inne insåg jag det stora allvaret, men jag ville inte erkänna det själv. Antingen lyckas jag hålla kvar Niall, eller så drar han med mig ner.. Nu måste jag ta mig hem på något sett.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nytt kapitel, hoppas ni gillar det. Det var ganska svårt att hitta bilder till kapitlet så, aa det blev bara en gif.

Förlåt för den dåliga uppdateringen men här har ni kapitlet :) / Kim


Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards