1dstory

Alla inlägg under september 2012

Av Ebba och Lovisa - 30 september 2012 23:41


Det tog yttligare ett tag innan han svarade. "No sorry honey, it wasn't me :/ Kiss Zayn" vänta lite nu, om inte Zayn köpte klänningen till mig och lämnade ett brev. Vem i hela världen är det då och varför?!
-----------------------------------
---------------------------
Harrys Perspektiv


16:47 Nu var det mitt ansvar att få Liam till fest-lokalen där festen ska slå till. Vi satt i en egen taxi och åkte iväg.
-Ehm, Harry? Why are we taking oure own cab?
Hur ska man svara på det utan att avslöja någonting?! Tänk snabbt Harry. Så jag log mitt charmigaste leende och sa glatt.
-Why not? Och det fick visst tyst på honom, nu väntade jag bara från ett fejk samtal från "en regissör" som egentligen är Louis! Och som om han kände av min orolighet så ringde mobilen. "Heyy! Oh, now? Nono! It's okey, we'll be there in 10, bye" låtsades jag och Liam kollade konstigt på mig.
-Who was it?
-Our new Director, he wants to meet us now! Are you okey with that? Liam kollade återigen lite konstigt på mig och såg sedan lite ledsen ut innan han nickade.
-Yeah sure.
Vi åkte vidare mot lokalen och ju närmare vi kom desto nervösare blev jag. Tänk om han kommer på det? Tänk om det inte alls är fixat? Taxin bromsade till utanför och vi klev ut på en rätt så folk tom gata med massa småbutiker. Oj.
-Are you sure that this is the right place? Ler Liam snett och jag suckar med ett litet skratt.
-Honestly? I have no idea, men vi går ändå fram till den grå-bruna dörren till en stor tegelbyggnad. Awkward, var det ändå som for rakt igenom mitt huvud.
-Wait! Ropat jag precis innan han öppnar dörren och han stannar upp. Jag kollar på klockan "16:57"? Det måste vara exakt! Så jag ler mot Liam och stampar fötterna i marken. Det känns som en evighet. 16:58!
-Open, ler jag och han himlar lite med ögonen innan han öppnar. Svart. Bara mörker, de har lyckats för man ser inget tecken på liv där inne. Vi blev som uppslukade av mörker och man hörde inget.


16:59
-Are you still sure...? And Where are the other guys? And where is our... Men tack och lov hann han inte säga mer innan han distraherades av ett dunder bländande ljus mot oss! Och när jag säger att till och med jag trodde att änglar fyllde rummet så var det starkt. Sedan försvann det och blev naturligt ljus och båda kisade.
-HAPPY BIRTHDAY LEEYUM, YOU ARE OURE SUN! AND YOU LOOK SO FREAKN' BAD ASS, BUT YOU'RE JUST A NUN! WOAH! Tjöt alla och sprutade ost på burk ( :'D ) Kastade ballonger och sprutade champagne! Liam brast ut i gap-skratt (av glädje hoppas jag) och log.
-Thank you babes! Ropar han och kramar om mig som är närmast.
-I knew you were up to something!
-It wasn't just me! It was the boys, Maya, Allie and Jade to! But Maya's still in the hospital, Ler han snett innan de andra stiger fram ur folkmassan som börjar att sprida ut sig i lokalen, och sätta på musik.
-Happy B-Day, best Liam off them all! Skrattar jade och ger honom en hård kram!
-Thank you! Skrattar han helt tagen av övervakningen. Alla kramar honom innan Allie pekar bort i hörnet av lokalen. There is "The table of gifts!" It's your birthday you know. But now, lets dance! Tjuter hon och drar iväg med Louis som börjar att gap-skratta och dansa med efter henne. Sedan sprider alla snabbt ut sig och dansar, skrattar, dricker och snackar som bara den mdn Harry håller jag kvar.


Jades Perspektiv


-Harry? i've got a suprise, skrattar jag och vänder mig om. Lite länge bort står Kim och hänger med sin kompis. Jag pekar på dem och skrattar.
-Ta daa! Now, talk to her! Fnissar jag och han går till min förvåning dit direkt med extra "förföring" på plus! Jag vänder mig och och känner direkt någons händer om min midja, Zayn. Jag vänder mig om och kysser honom glatt.
-This party is going to be awesome! Viskar jag i hans öra och han svarar snabbt.
-Only if you're with me tonight... Vad han mena med det vet jag inte. Eller så vill jag inte veta. Men en sak är säkert, jag blev både generad och attraherad samtidigt. Jag rör mig mer och hans kropp trycks närmare min. Som om vi var ett, han andas i min nacke och det ger mig rysningar. Han håller hårt om mig, som om han aldrig vill släppa taget. Men bäst av allt, han kysser mig som om jag var den vackraste bästa underbaraste han någonsin träffat. Jag vill aldrig sluta dansa, men såklart måste jag "pudra näsan" vid detta tillfället!!!
Jag går sakta mot toan och könet hur Zayn följer mig med blicken. Som en bevakande örn. Jag slinker in på damernas och gör mitt. Möter en svarthårig tjej vid handfatet som pudrar näsan. (På riktigt!!) vi hälsar och jag går ut igen. Rör mig i takt till musiken och väntar på Zayn då några kalla händer tar tag i'm om min midja.
-Zayn! Fnissar jag och vänder mig om.
-No, Marcus! Han står där och stirrar in i mina ögon. You're Better follow me. Hotar han och tar tag i min arm med ett järngrepp. Jag ska skrika då han sätter handen för min mun.
-Shut-up!

Av Ebba och Lovisa - 29 september 2012 22:25

Okej jag kommer med en hemsk nyhet som inte visar sig att bara vara ett rykte, Liam och Danielle har gjort slut :( På Twotter står det inget än men på Danielles instagram har hon lagt upp bilden (ovan) och skrivit "I'm sorry. Happy that we're still friends.<3 Love you! xxx" Och på One Direction-news appen står det också att han har "bekräftat" att det är sant :/ vi får i alla fall hoppas att de får det bra ändå!

Av Ebba och Lovisa - 27 september 2012 23:21



15:00 
-This is madness, utbrast jag surt av alla dagar så just denna? Galet! Killarna måste till studion av "secret reasons for now" and Allies boss called. Photoshoot now!? Insane, jag menar vi har planerat dagen, vi skulle shoppa på stan och ha kul! Då blir det väl bara jag.
-Hey, do you have to leave now? Klagar jag och håller kvar Harry som också sitter bredvid mig.
-Yeah, we're so sorry but we have to. 
-But we'll be home at 5? Försöker Allies men det gör mig ännu mer på dåligt humör. Festen börjar liksom 1 minut i och då är alla där. Inte så att 1 minut gör så mycket men de kommer va så sega på att komma hem och till lokalen (förresten så om jag känner Allie rätt måste hon fixa sig). Zayn pussade mig på kinden och Allie la vänskapligt handen på min axel.
-It's just 2 and a half hour, not to bad. Jag mumlade något till svar innan alla stack och jag satt kvar där ensam vid bordet med min efterrätt som nyss kom in. Jaja, jag får i alla fall efterrätt... Sakta tuggade jag i mig den typiska kladdkakan med grädde -som jag dock är allergisk mot- Då slog det mig igen "Marcus" vad var det ned han nu? Hota han mig? Vill han mig något.?
-Excuse me... jade?
-Yeah, svarade jag snabbt ocho mötte till stor förvåning att det var dendär tjejen Kim. 
-I can ser that you're alone now, wanna join us? Log hon och pekade på sitt bord. Hon anar inte hur glad jag blev.
-Sure! Utbrister jag och går efter henne till bordet, slår mig ner och hälsar på hennes söta kompis. 
-Hey, Thank you so much! I was so Forever alone, skrattar jag och de ler samtidigt.
-Haha, no problem. Men precis då ringer min mobil. Jag kollar upp på dem och ger en ursäktande blick innan jag svarar "Yeah? John, hi! Really, now? Ahhh okey bye" suckade jag och ställde mig upp. 
-I'm so so sorry but I have to go, ahhh! Sorry.
-Haha, It's okey! Nice to meet you, ler hennes kompis och Kim nickar. Jag ställer mig upp och skjuter in stolen innan det slår mig. Harry verkade vara smått intresserad av att lära känna Kim bättre, varför inte bjuda med henne på festen? Och hennes kompis såklart. Jag drog fram kvittot ur min ficka och en penna, skrev ner adressen och gav lappen till dem.
-If you're bored tonight, log jag och Kim läste högt "B-day Party" haha.
-Yeah, mabel see you later bye! Skrattade jag och gick. För Harrys skull... Hoppas att hon i alla fall kommer. När jag hade mött upp John i studion hade vi bara tränat toner och jag erkänner att det inte är lika svårt att sjunga för honom. Innan kändes det som jordens undergång bara jag öppnade munnen. 
-John, How much is the clock?
-Ehmm, wait a sec... Han kollade ner på armen och sa "half past 4"
-Shit! Skrek jag i miktofonen så det tjöt till i hela studion. Jag rusade ut och tryckte på en off-knapp stänger av all elektronik i studion.
-Lets go! Liams b-day party starts 5 PM, drive me home and you can join me. Han tog några sekunder innan han kunde smälta in allt och funderade lite.
-You know what? Avbröt jag. You have no choise, follow me. Jag drog tag i hans arm och tekniskt sätt släpade honom ut ur studion och gasen låg i botten hela vägen till mig. Jag rusade in och han till sin lägenhet.
-I'll take jeans and one shirt on, ropade han från övervåningen av lägenheten. Medans jag får smått panik, vad fan ska jag ha på mig! Jag rusar till garderoben, massa kläder men ändå inget som passar. Inget bra, åhh. Jag springer till köket för att kolla klockan på mikron eftersom att jag inte pallar letts efter min mobil. Fem i halv. Herregud! Jag vänder mig häftigt om och ska precis springa tillbaka till min garderob då jag lägger märke till en rosa låda på bordet och en lapp "Hey babe, i know you like when I buy you all these nice clothes! And when i saw this nice dress i just couldn't stop thinking of you! You should have it to Liams party, Zayn" Va? För det första så gillar jag inte alls när han köper massa kläder, är det ett skämt? Men ärlig talat spelar det ingen roll för detta kan vara min räddare i nöden. Så jag sliter up lådan och drar ut en slimmad svart klänning med en pösig ärm och jag trodde att jag skulle dö. Victoria's secret klänning! Jag kastade av mig kläderna som en orkan och drog på mig den, perfekt, sjukt snygg och underbar! Sminket var klart fast jag fixade ögonskuggan snabbt när John kom in i lägen heten. 
-Wow, you look gorgeous!
-Haha, you 2! Smålog jag och blev lite rosig om kinderna.
- When do we have to leave the house?
-In 10 minutes! Jag slog i hakan i golvet av chock innan jag sprang in i lägenheten igen. Väska? Check. Halsband så looken inte blir för tråkigt? Check. Matchande armband? Check! Jag tog på mig ett par glittrigt svarta pumps och ställde mig vid dörröppningen.
-Okey, i'm ready! Lets go again. Och så låste jag och drog iväg honom på samma sätt som innan. När vi satt i taxin messade jag Zayn snabbt "We'll be a little bit late, btw thank you so much for the dress! I love it<3" 
-We'll be there soon, mumlade John medans jag väntade på svar. Då sken mobilen till och jag undra vad han har att säga om det. "Okey, what dress? I love you but i didn't buy you a dress, you don't even want me to xxZayn" Va, nu skämtar han? "You wrote me a short norr about why! Haha xxJade" Det tig ytligare ett tag innan han svarade. "No sorry honey, it wasn't me :/ Kiss Zayn" vänta lite nu, om inte Zayn köpte klänningen till mig och lämnade ett brev. Vem i hela världen är det då och varför?!


Utsäkta om ni fick vänta men här kommer det! Och snart händer det saker säger jag bara... ;) Kram Ebba

Av Ebba och Lovisa - 23 september 2012 23:30

-Jade, your phone is vibrering, avbryter Allie men fortsätter sedan att prata. Jag plockar upp den från bordet och fryser till: okänt nummer "Hey Jamine, missed me?" står det och det tar någon sekund innan jag reagerar. Svettet börjar rinna och jag kollar panikslaget omkring mig. Bara vi.
-Jade, are you okey? Säger Zayn oroligt och flyttar över till mig.
-Yeah... Sure, får jag fram och ler.
----------------------------------------------------------------



12:00 
Jag kan inte släppa blicken från mobilen men med zayns kroppsvärme känns det lite säkrare. Jag vill bara mysa och be honom att skydda mig. Men aldrig att jag säger något.
-Liam are you done? Ropar Allie efter en lång väntan. 
-Just 1 sec, hör man ropandes från sov rummet. Först kommer Niall med ett par ur snygga chinos och t-shirt. Typiskt Niall men alltid lika snyggt, hans hår var fixat. Det beror alltså på varför vi fick vänta lite längre.
-Hellowww Niall! Skrattar jag och blinkar med ena ögat så han börjar skratta medans Zayn rör sig lite osäkert. 
-Relax baby, you'll always be my... My... well, always be mine! Hehe. Är det första jag kommer på och han kollar lite på mig och säger ironiskt.  -Well, Thank you baby! It feels much Better now. Men innan vi fortsätter att små tjafsat avbryter Liam och kommer in. Han har på mig en grå t-shirt med ett vitt drömfångar tryck och jeans från diesel. 
-Done! Ler han och kliver in i rummet. I like it! 
-Good, now the presents! Men när han säger det kollar alla argt på honom. Or... Not now, hehe! Later tonight. Vi hade visst glömt tt säga till Harry att alla presenter ska öppnas i början av festen. 
-Now turn around, ler Louis smått busigt och Liam vänder ryggen mot oss. Då snabbt som ögat drag Louis fram en ögonbindel och satte den snabbt runt hans huvud. Då reagera han.
-What is this?! Utropar han och vänder sig snabbt om.
-No! Liam, it's your birthday? Just trust us, skrattar Allie lugnande och alla förbereder sig att åka. Vi tar 3 separata taxis om det blir problem ned fansen men Liam får ändå inte reda på vart vi ska.
KETTNER?s lyder skylten när taxin stannar. Haha, framme. Vi kliver ur taxin och släpar Liam med oss, massa personer omkring stannar upp och kollar konstigt men vi bara fnissar. Jag slänger en blick på Niall som ser ut att dö pågrund av att han inte får skratta. Vi går mot ingången och en butler i kostym öppnar dörren.
-Wellcome to Ke...
-Schhh! Väser Maya och han kollar smått förnämt på oss men håller upp dörren. Jag ler och nickar mot honom innan vi kollar runt lite. Inte för lyxigt men ändå "class" om man säger så. Han visar oss mot ett bord i mitten med 8 platser. 
-Take a seat around the table, säger Zayn och sveper av Lism ögonbindeln. Wow, is this for me? Ler han och kollar.
-Well, at least we're going to eat here! Skrattar Niall och allasätter sig ned. Jag tar snabbt plats bredvid Zayn och han tar min hand under bordet. Sakta men säkert börjar andra folk droppa in på restaurangen och vi beställer vår mat. Alla utom Maya som måste tillbaka till sjukhuset. 
-Okey, only 7 persons now! Säger Liam för sig själv. Även om han inte är sur eller så. Då kommer servitören ovanligt snabbt med flera tallrikar av olika rätter på armarna. Han satte ner skaldjurs soppan på min plats och jag nästan dreglade. Så god. Drickan hälls upp och vi ska precis hugga i då någon avbryter. 
-Excuse me, can i Take this chair? Hör jag någon fråga och Harry tuggar ivrigt i filén och svarar mellan tuggorna.
-Sure
-Thanks, hör man innan vi riktigt reagerar och vänder oss för att kolla. Men det ända vi ser är rött böljande hår. Chrystal!?Då ställer sig Niall snabbt upp och utbrister.
-Chrystal! Ropar han och griper tag i hennes arm.
-let go of my arm! Skriker hon och ger honom en snabb örfil. Men det är inte Chrystal?! När han kollar upp och märker att det inte alls är Chrystal blir han helt blek. Hon kollar med illska Och chock mot honom, som om hon förväntar sig att han ska säga något. Men... Han säger inget och kinden blossar röd av ett handavtryck. 
-Sorry, får han fram men möter inte hennes blick. I thought you were someone Else...
-It's... Okey, i just got really freaked out. And i'm sorry, The bitchslap. Mumlar hon, och började antagligen flämt. Hon örfila ju Niall Horan. 
-I'm Kim, ler hon och skakar hans hand. 
-I'm Niall, ler han och skakar hennes hand. 
-I know, skrattar hon och tar stolen. It's so nice to meet you. Sedan släpar hon iväg den mot sitt bord.
-BTW, happy birthday Liam. Sedan går hon.
-Wow, she ess so sweet! Ler Allie och kollar på oss andra medans Niall Sätter sig ner.
-How was your beef Harry, ler Louis för att få oss att märka hur mycket han kollar på Kim. 
-Harry? Ropar Lou och han rycker till. 
-Yes!? Frågar han snabbt och börjar äta. 
-Well, Well, Well, you have a nice view huh? Skrattar Liam och vi andra instämmer fnissandes.
-What?
-Don't play dumb and focus in your food NOT-KIMS-ASS! Fortsätter Niall tydligt och vi hör en fejkad hostning. Alla vänder sig om och märker att Kim glor på oss innan hon stället sig upp och går mot oss.
-Oh god, viskar Niall! She's brave.
-Hey again, Kims what? Säger hon överdriver och lutar sig över bordet. Ingen svarar.
-Hey girl, we're sorry! Niall was just joking with Harry. 
-About my ass? Fortsätter hon och lyfter på ena ögonbrynet. 
-Okey, that sounds very stupid... Erkänner Niall och kollar ner i golvet. Det är egentligen inte så konstigt. Jag menar alla killar skämtar la om tjejer, men de har nog glömt att de nu inte är "bra killar" längre. Och jag förstår hur hon känner. Hon skakar lite på huvudet och småler innan hon vänder sig om för att gå tillbaka.
-Wait! Utbrister Harry. Hon stannar upp och vänder sig om. Han vinkar åt henne att komma och hon tvekar lite. -Yeah? Svarar hon sakta och han tar tag i hennes hand.
-Do you have twitter, väser han så att bara vi hör och lägger en lapp i hennes hand. Hon nickar och han fortsätter. 
-Write it here, so i can follow you. Hon ler men skriver ner något och går iväg mot sitt bord. Man skymtar hennes kompis sätta handen för munnen och skaka av glädje.
-And that was your best flirting tips? Mobbar Zayn lite och skrattar medans Harry bara himmlar med ögonen
-She's a beauty, But hardy to get! Då kollar alla på Harry och Liam sätter i halsen. Haha, ska han satsa?!

Av Ebba och Lovisa - 19 september 2012 21:47

-Haha, babe? Skrattar Zayn och flyttar sin stol brevid mig. Jag kollar ner lite i marken medans alla skrattar. Då lyfter Zayn upp mitt huvud och kysser mig.
-It's okey you know, next time i'll defend you, let's keep on planning. 
-Ye-Ye! Småler jag.
---------------------------------------------------------------


10:00 Vi förberedde oss för att sjunga. Tog ett djupt andetag.
-Maya, are you okey? Ler Niall blygt och hon nickar. Tack vare Nialls charm och att Mayas sköterska var en directioner (haha, konstigt jag vet) så lyckades han charma henne så mycket att vi fick henne att låta Maya hänga med tills 13:00. Sen måste hon tillbaka. 
-Can't we sing on swedish! Väste Allie glatt och Louis nickade. Sedan skrattade han. Zayn gav en frågande blick. Sedan undrade han vad som var så roligt.
-Cuz he won't understand a shit about what we're singing! 
-Neither will you, inflikar Harry. De små diskuterar innan Allie puttar på dem.
-Harry, you'll sing on English, Louis to, Zayn, you sing on arabic, Niall in really "powerful" (haha) irish accent and Jade and me on swedish. Deal?
-Deal, skrattar alla och tar ett djupt andetag.
-Happy-må hon-och något ohörbart av zayn. Allt lät förjävligt om man får säga så. Men Liam som
Fejkade sova eftersom att han hade "onda aningar" var grym på att spela nyvaken och satte sig glatt upp i sängen. "what is this?!" mumlade han och småskrattade lite. 
-Woahhh! Avslutade Louis och hoppade upp på Liam i sängen.
-Lets cuddle baby, och kysste honom i nacken sjukt passionerat att jag utbrast ett "wow!" och skrattade.
-Happy birthday! Utbrast alla och ställde fram frukost på sängen. 
-This is how we do in Sweden! Normal birthday. 
-To bad that we have to be in the studio at 2 PM, sa Liam och smaksade i sig en stor macka med skinka, sallat, feta ost, och vindruvor. Det smakar bättre ön vad det låter.
-You must be kidding me, suckade Harry och Liam kolla konstigt. 
-No why?
-Nothing. Och så satte vi oss alla i sången och började prata medans han åt.
-Something is missing, tvekade Zayn och tänkte efter noga.
-I didn't get an birthday song! Skrattar Liam och Niall sticker snabbt iväg för att hämta gitarren.   -But you have 2! Ropar Niall och är strax tillbaka. Han satte upp ena benet på sängkanten och lutade sig lite.
-What song? Ler Maya och alla tänker efter. En låt som påminner en om Liam. Hmm...
-He's smart...
-Awesome at tweetcams
-Only got one kidney
-Muscle man!
-No... There is no song that sounds like Liam, we Can just sing one of his gav songs, wich is....?
-You don't know Niall! Utbrister han och ler.
-Me neither, haha!
-Wait i got it! You love Alicia Key don't you? Börjar Allie och flyttar närmare Liam som nickar. 
-We'll sing "New York!" Utbrister jag som älskar låten.
-Niall, play it! Skrattar jag och pekar på gitaren, han drar sitt första ackord.
-I'll play a faster varision, 1-2-3 go! Och så drar han fingrarna över strängarna. Så vackert.
- Ooh, New York, Ooh, New York
Grew up in a town that is famous as a place of movie scenes...


11:00 
-Awesome! Skrattar Liam och klappar i händerna. 
-Okey, before we open the presents you have to switch clothes! We're already done, beordrar Zayn och ställer sig upp.
-Lou picked an "daily outfit" 4 you. She was here (really fast) in the morning. "happy birthday from Lou"
Vi lämnade rummet och lät honom byta om. Hoppas han kommer att gilla våra presenter haha. Vi satte oss i soffan och småpratade lite. Alla hade liksom bestämt vad de skulle ge honom. Vi visste att han inte villa ha något "to big".
-Jade, your phone is vibrering, avbryter Allie men fortsätter sedan att prata. Jag plockar upp den från bordet och fryser till: okänt nummer "Hey Jamine, missed me?" står det och det tar någon sekund innan jag reagerar. Svettet börjar rinna och jag kollar panikslaget omkring mig. Bara vi.
-Jade, are you okey? Säger Zayn oroligt och flyttar över till mig.
-Yeah... Sure, får jag fram och ler.


Haha, part 1 ^^ Comment? 

Av Ebba och Lovisa - 18 september 2012 20:39

Och vinnaren av tävlingen är.... KIM!   Grattis. Du kanske inte kommer vara med direkt men det kommer :) Ett nytt kapitel dyker upp imorgon så håll ögonen öppna! Kram Ebba

Av Ebba och Lovisa - 16 september 2012 12:34


Jag ska precis kliva in i rummet då jag känner en viskning i min Nacke som får mig att stelna till av en rysning.
-You got a Young grandma Jamine, or should i call you "Baby Jade" skrockar han men jag vågar inte vända mig om.
--------------------------------------------------


Tillslut tar jag ett djupt andetag och vänder mig om. 
-I know! Väser jag rakt i hans ansikte, knuffar snabbt undan honom så han inte hinner reagera och slinker snabbt som ögat in i rum 34 och smäller igen dörren efter mig. Niall och Maya som var hela uppslukade av varandra hoppar till och stirrar på mig.
-Sorry, börjar jag och lyfter upp händerna i luften. I just had to some in here quickly before a creepy guy outside this door would rape me! Jag säger det med en upprörd de fast det bara skrattar. 
-It's probably hard to rape someone in a hospital,  others would've seen it. Ler Niall men jag besvarar det med en sur blick. 
-Okey but why Am i actually here? Cuz i wanna thank My hero! Sjöng jag och dansade fram till Maya. Okay, I should probably have bringed me flowers 4 you. Oppsie! Sorry Maya, i'll bring them later.
-It's okey! I'm just happy that you're here! 
-Awww, you really saved me! Why wouldn't i? You Can get a kiss on the chin instead, log jag och pussade henne på kinden. Hon skrattade lite och sa att jag säkert hade gjort samma sak för henne. Det stämde ner mig lite, för innan sa jag att jag aldrig hade kunnat göra så...
-Hey! I want, i want, i want! Also a-kiss-tooo! Sjöng Niall och jag kollade med en rolig min mot honom. Då plockade han upp ett liten godsedjur från nattduksbordet och tryckte den mot sitt huvud. Please... Och så hans stora ögon! Han var så söööt! 
-Okey! Skrattar jag och pussar honom på kinden. Better?
-Much better but something is missing, och så kolla han på Maya och pekade på munnen, hon fnissade och böjde sig och kysste honom på munnen.
-Awwwe! Utbrast jag och tog ett snabbt kort på dem. 
-And i almost forgott! Liams birthday is tomorrow! And me and Zayn planned a "suprise birthday party! " are you in?
-Ehm? Ofcourse! Sa Niall med en fjortis tog och puta med läpparna.
-You little -adorable- freak! Ler jag och puttar till honom lite, kramar sedan om Maya och Niall som hotar mig att ge honom en kram annars... Berättar att Niall och Maya bara behöver fixa tårtan och de som lagar maten under dagen. På kvällen börjar festen, men om Maya inte mår bra då så behöver hon inte va med. Armen ska bli bra och det är viktigast. Visst blev hon lite besviken när jag sa det men men. 


                 Senare på kvällen


Allie hade fått smärtlindrande och några tabletter hon ska ha dagligen och sedan fick hon åka hem, men Maya var tvungen att stanna över natten och sedan fick de se hur hon mår imorgon. Så alla utom Maya och Niall (som vägrade att lämna Maya ensam på sjukhuset) Så jag, Harry, Louis, Allie och Zayn satt och planerade morgondagen. Vi kunde ju bara beställt en agent att fixa det men vi ville att det ska vara VI som har fixat och planerat det mesta i alla fall. Harry hade övertygat en misstänksam Liam att ringa Josh som behövde hjälp med någonting. Han trodde inte på oss först men när Harry messa Josh att ringa Liam så övertygades han att det var sant. Så nu får vi bara hoppas att Josh verkligen behöver hjälp med något.
-Niall and Maya take care of the food, just so you know! Säger jag medans jag antecknar. 
-Fitst of all? I don't understand a shit, ler Harry och lutar sig mot bordet. Jag kollade ner på chemat innan jag skjuter iväg det mot Harry som börjar läsa punktvis: 


10:00 Wake Liam up, sing fore him
10:30 Serv him breakfust
11:00 change clothes and open presents!!
12:00 cover him with a blindfold, go to a restaurant
15:00 Shopping (or something like that)
16:55 Trick him to the party (nobody is in there but suddenly *BOOM* )
16:59 All the guests jump up from nowhere and shout "surprise"
01:00 The party ends? Maby ;D


-Sound good to me, nickar Louis efter att Harry har läst upp allt.
-Except the "shopping for 2 hours thing" 
-Well i liked it? Försvarar Zayn.
-Hey you don't have to defensiv me, rodnar jag och han skrattar.
-I'm not defending you, i love shopping? Mitt leende bleknar bort och jag skäms.
-Pinsamt! Hostar Allie eftersom att bara Jag fattar.
-Haha, babe? Skrattar Zayn och flyttar sin stol brevid mig. Jag kollar ner lite i marken medans alla skrattar. Då lyfter Zayn upp mitt huvud och kysser mig.
-It's okey you know, next time i'll defend you, let's keep on planning. 
-Ye-Ye! Småler jag.


Okey, ett nytt kapitel då! (Tävlingen slutar på tisdag)    :)

Av Ebba och Lovisa - 13 september 2012 22:36

Idag är det den 13de september som ni kanske vet och Nialls födelsedag, han föddes "8.04 AM" (London Time) Men i Novellen är det nu Liams födelsedag eftersom deras födelsedagar ligger tätt intill varandra är vi fortfarande vid Liams stora dag! Hoppas det inte gör något! Kram Ebba ;D

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards