1dstory

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Kapitel 37 - big day, scary way (part 2)

Av Ebba och Lovisa - 23 september 2012 23:30

-Jade, your phone is vibrering, avbryter Allie men fortsätter sedan att prata. Jag plockar upp den från bordet och fryser till: okänt nummer "Hey Jamine, missed me?" står det och det tar någon sekund innan jag reagerar. Svettet börjar rinna och jag kollar panikslaget omkring mig. Bara vi.
-Jade, are you okey? Säger Zayn oroligt och flyttar över till mig.
-Yeah... Sure, får jag fram och ler.
----------------------------------------------------------------



12:00 
Jag kan inte släppa blicken från mobilen men med zayns kroppsvärme känns det lite säkrare. Jag vill bara mysa och be honom att skydda mig. Men aldrig att jag säger något.
-Liam are you done? Ropar Allie efter en lång väntan. 
-Just 1 sec, hör man ropandes från sov rummet. Först kommer Niall med ett par ur snygga chinos och t-shirt. Typiskt Niall men alltid lika snyggt, hans hår var fixat. Det beror alltså på varför vi fick vänta lite längre.
-Hellowww Niall! Skrattar jag och blinkar med ena ögat så han börjar skratta medans Zayn rör sig lite osäkert. 
-Relax baby, you'll always be my... My... well, always be mine! Hehe. Är det första jag kommer på och han kollar lite på mig och säger ironiskt.  -Well, Thank you baby! It feels much Better now. Men innan vi fortsätter att små tjafsat avbryter Liam och kommer in. Han har på mig en grå t-shirt med ett vitt drömfångar tryck och jeans från diesel. 
-Done! Ler han och kliver in i rummet. I like it! 
-Good, now the presents! Men när han säger det kollar alla argt på honom. Or... Not now, hehe! Later tonight. Vi hade visst glömt tt säga till Harry att alla presenter ska öppnas i början av festen. 
-Now turn around, ler Louis smått busigt och Liam vänder ryggen mot oss. Då snabbt som ögat drag Louis fram en ögonbindel och satte den snabbt runt hans huvud. Då reagera han.
-What is this?! Utropar han och vänder sig snabbt om.
-No! Liam, it's your birthday? Just trust us, skrattar Allie lugnande och alla förbereder sig att åka. Vi tar 3 separata taxis om det blir problem ned fansen men Liam får ändå inte reda på vart vi ska.
KETTNER?s lyder skylten när taxin stannar. Haha, framme. Vi kliver ur taxin och släpar Liam med oss, massa personer omkring stannar upp och kollar konstigt men vi bara fnissar. Jag slänger en blick på Niall som ser ut att dö pågrund av att han inte får skratta. Vi går mot ingången och en butler i kostym öppnar dörren.
-Wellcome to Ke...
-Schhh! Väser Maya och han kollar smått förnämt på oss men håller upp dörren. Jag ler och nickar mot honom innan vi kollar runt lite. Inte för lyxigt men ändå "class" om man säger så. Han visar oss mot ett bord i mitten med 8 platser. 
-Take a seat around the table, säger Zayn och sveper av Lism ögonbindeln. Wow, is this for me? Ler han och kollar.
-Well, at least we're going to eat here! Skrattar Niall och allasätter sig ned. Jag tar snabbt plats bredvid Zayn och han tar min hand under bordet. Sakta men säkert börjar andra folk droppa in på restaurangen och vi beställer vår mat. Alla utom Maya som måste tillbaka till sjukhuset. 
-Okey, only 7 persons now! Säger Liam för sig själv. Även om han inte är sur eller så. Då kommer servitören ovanligt snabbt med flera tallrikar av olika rätter på armarna. Han satte ner skaldjurs soppan på min plats och jag nästan dreglade. Så god. Drickan hälls upp och vi ska precis hugga i då någon avbryter. 
-Excuse me, can i Take this chair? Hör jag någon fråga och Harry tuggar ivrigt i filén och svarar mellan tuggorna.
-Sure
-Thanks, hör man innan vi riktigt reagerar och vänder oss för att kolla. Men det ända vi ser är rött böljande hår. Chrystal!?Då ställer sig Niall snabbt upp och utbrister.
-Chrystal! Ropar han och griper tag i hennes arm.
-let go of my arm! Skriker hon och ger honom en snabb örfil. Men det är inte Chrystal?! När han kollar upp och märker att det inte alls är Chrystal blir han helt blek. Hon kollar med illska Och chock mot honom, som om hon förväntar sig att han ska säga något. Men... Han säger inget och kinden blossar röd av ett handavtryck. 
-Sorry, får han fram men möter inte hennes blick. I thought you were someone Else...
-It's... Okey, i just got really freaked out. And i'm sorry, The bitchslap. Mumlar hon, och började antagligen flämt. Hon örfila ju Niall Horan. 
-I'm Kim, ler hon och skakar hans hand. 
-I'm Niall, ler han och skakar hennes hand. 
-I know, skrattar hon och tar stolen. It's so nice to meet you. Sedan släpar hon iväg den mot sitt bord.
-BTW, happy birthday Liam. Sedan går hon.
-Wow, she ess so sweet! Ler Allie och kollar på oss andra medans Niall Sätter sig ner.
-How was your beef Harry, ler Louis för att få oss att märka hur mycket han kollar på Kim. 
-Harry? Ropar Lou och han rycker till. 
-Yes!? Frågar han snabbt och börjar äta. 
-Well, Well, Well, you have a nice view huh? Skrattar Liam och vi andra instämmer fnissandes.
-What?
-Don't play dumb and focus in your food NOT-KIMS-ASS! Fortsätter Niall tydligt och vi hör en fejkad hostning. Alla vänder sig om och märker att Kim glor på oss innan hon stället sig upp och går mot oss.
-Oh god, viskar Niall! She's brave.
-Hey again, Kims what? Säger hon överdriver och lutar sig över bordet. Ingen svarar.
-Hey girl, we're sorry! Niall was just joking with Harry. 
-About my ass? Fortsätter hon och lyfter på ena ögonbrynet. 
-Okey, that sounds very stupid... Erkänner Niall och kollar ner i golvet. Det är egentligen inte så konstigt. Jag menar alla killar skämtar la om tjejer, men de har nog glömt att de nu inte är "bra killar" längre. Och jag förstår hur hon känner. Hon skakar lite på huvudet och småler innan hon vänder sig om för att gå tillbaka.
-Wait! Utbrister Harry. Hon stannar upp och vänder sig om. Han vinkar åt henne att komma och hon tvekar lite. -Yeah? Svarar hon sakta och han tar tag i hennes hand.
-Do you have twitter, väser han så att bara vi hör och lägger en lapp i hennes hand. Hon nickar och han fortsätter. 
-Write it here, so i can follow you. Hon ler men skriver ner något och går iväg mot sitt bord. Man skymtar hennes kompis sätta handen för munnen och skaka av glädje.
-And that was your best flirting tips? Mobbar Zayn lite och skrattar medans Harry bara himmlar med ögonen
-She's a beauty, But hardy to get! Då kollar alla på Harry och Liam sätter i halsen. Haha, ska han satsa?!

 
 
Nessa

Nessa

26 september 2012 21:23

MÖÖÖP!!

http://www.vksnoveller.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards