1dstory

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 30 augusti 2012 20:45

-Yeah? Ryckte jag till och kollade på henne.

-Focus! Jag nickade och log... Nigel, usch! Han ska inte ta min tjej om det är det han vill. Nej nej, Allie är min!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

 

 

 

 

Nigels perspektiv

 

Jag hade bara pratat med Allison i 5 minuter drygt och visste redan att hon var den rätta! Perfect kropp, välskött hår, smak för mode och mycket vackert ansikte. Men jag visste inte riktigt hur jag skulle säga det så jag gick raktpå sak.

-Allison? Do you know what? Log jag charmigt.

-No...? Fnissade hon.

-I want you to be our new model! For a cover of a fashion magazine, we've been talking for 5 minutes and I already know that you are absolutely right 4 the job! Och där... tappade hon andan! Hennes mun stod helt öppen och hon bara stirrade.

-Wh-what? Are you you offer me a job as a model, after 5 minutes?! Jag skrattade lite och avarade

-Yeah... So what do you say? Do you really wanna be a model?

-Kidding me? Tjöt hon. This is my biggest dream. LOUISS! Pep hon och killen jag plåtade kom glatt fram men kollade smått ogillande på mig. Hon kysste honom med ett smack och utbrast.

-Meet my new boss, Nigel! Och hela hon var en enda solstråle av glädje.

-Are you offer her a job? As what?

-A model Louis! It´s my dream, hon kollade oskyldigt på mig så jag var tvunden att ge mig. Okey honey, if you´re happy them i am happy.

-Aww, Lou! Log hon och gav honom en lång kyss medans jag otåligt väntade. Men det är värt det, för med henne som model och en kille som är med i ett av världens kändaste pojkband kommer jag käna pengar... Och inte lite det. Jag gav henne mitt nummer så vi kunde höras någon annan gång och diskutera det lite närmare. Sedan begav jag mig hem för att planera nästa -förhoppningsvis- succe model.

 

Jades perspektiv

 

Jag satt ensam hemma i mjukis kläder och hade tänkt igenom lite,orkade inte bry mig om va andra tycker. Så jag skrev av mig lite på IPhone anteckningar, allt som snurrar i mitt huvud kring detta "Om jag älskar Zayn på riktigt och för den jag är skulle jag aldrig vara otrogen. Å jag älskar ju Zayn, så ingen kan stoppa det. Om jag ska vara ärlig så älskar jag honom så mycket att jag inte kan beskriva smärtan utan honom. Som ett tommrum i mig. Han fyller mig liksom.Du får aldrig lämna mig Zayn, love Jade" Inte för att han kommer se det, föresten skrev jag ju på svenska men men. Altid skönt att bara skriva av sig. NÄr jag låste mobilen satte jag på "Pretty Little Liars" och fortsatte nördat. Nu när jag har flyttat har jag nästan inte hunnigt att leva "Normalt" eller. Som i sverige.Men den lilla "Normala" tiden jag fick var halvägs in i ett avsnitt innan telefonen ringde. John, suckar jag och avarar.

-Je Je, what is it?

-IT´S BIG BIG NEWS! Sa han högt och ivrigt.

-Let me guess, your sister is moving 2 Australia? Skämtade jag men han tystnade tvärt.

-No... I showed your recording of the song you sang the other day. To my boss and he liked it and wants to see you tomorrow in the studio. At 12! Flikade han in och jag ryckte till.

-YOU WHAT? Skrek jag genom luren. Så högt att om han är hemma just nu kan han nog höra det. John! I didn´t 

 allowed you to show it to anyone!
-You said nothing at all about it...
-But you know I hate to sing in front of people, if I'm not full but I can not be! So why?

-Because you're an amazing singer and if I don´t wanna "lose" you. Because I haven´t found one that is as good as you in a long time. And if you´re not trying anyway, I'll probably get fired... But it´s okey, i can´t force you, bye. Suckade han och la på. Men jag fick direkt skuldkänslor. Jag måste ju veta om folk tycker att jag kan sjunga, och om de inte gör det får jag väl bli skådis. Jag klickade fram Johns nummer och han svarade snabbt men litee trött.

-Okey! I can try, but if it´s not working. Then i´m so sorry. Jag hörde inget svar och blev lite orolig.

-Wait! Utbrast han. Are you serious? Bubblade han fram.

-Yes. Fick jag fram med en suck och han började gapa av lycka.

-I´ll pick you up at 11 tomorrow. Dress nicely as a star and sing like you've never done before. Or skip it, just dress nicely. Love you thank you thank you thank you! Bye.

-Bye John, skrattade jag och la på. Jag kan ju försöka att ge bra ifrån mig. Och inte spy, det har ju hänt... Jag svalde och viftade bort tanken.

-Ne nu ska jag kolla klart på PLL, sa jag högt för mig själv. Poppade en stor skål med pop-corn och klistrade mig fast framför tv-rutan. Rätt så glad ändå. Men undra när de andra kommer hem...


Kapitel Big news av Ebba! Kommentera på och ha en grym day haha   


Av Ebba och Lovisa - 28 augusti 2012 19:19

-Right, and it´s not a good one. 

-It has already ruined my "reputation". If I ever had one.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                            


                           

         

                                       Nigel Barker



 

 

Zayns perspektiv

 

Jag kollade på Jade och mötte hennes oskyldiga ansikte. Hon såg förstörd ut, jag vet ju att hon inte är otrogen men om alla anda tror det så... Hon satte sig ner berevid mig med en duns och mummade för sig själv.

-Everything will be okey... I promise, tröstade Louis men det hjälpte nog inte. För hon kolla bara trött på honom.

-Don´t promise anything you can´t keep... *Riing!* Tjöt Nialls mobil och alla kolla surt på honom.

-Bad timing, hope this is important... Yeah? Paul! When... 2 hours?! Oh my gosh we´ve totally forgott. Yeah, we´ll be home in 40 minutes. Bye. Suckade han och la på. Paul ville väl ha oss på någon intervju. Som vanligt. Och som vanligt ringer han Niall om inte Liam är här. Jag har en gissning på varför. Jag Harry och Louis festar värst, men Niall kommer nog strax efter.

-What´s next? 

-Interwiev, but just me Harry and Zayn.

-What? Why and were! Röt Louis surt.

-Interwiev at "90.9 Sea FM" It starts about 2 hours. And you´re not going cuz your having your own photoshot.

-Haha, you must be kidding, alone? Sa Louis och hoppades på ett nej.

-Well i think you can take Allie with you... började Harry försiktigt.

-Oh, you don´t think. You know that i can! Mowahahaa! Sa han ondskefult och Jade brast ut i skratt -Alle också-

Ja, ibland är det bra att ha Louis uppmuntrande humor. Så jag blinkade mot honom som ett tack.

-Well, if we are to get to that interview and so, we probably should go now, Log jag.
-You are right...Sa Jade och besvarade med ett lite sorgset leende.


Harrys perspektiv

 

Efter en liten stund hemma hade vi kommit fram till att vi åker till intervjun, Louis och Allie till "hans photoshot" och Jade ville mest stanna hemma, kanske prata lite med sin mamma och vänner i sverige? Zayn hade ju inget val ändå, han måste med oss. 

 -Noo! Avbröt Niall förfärat och Zayn suckade ljudligt.

-What? Niall satt nämligen i bilen och spelade "Football" spelet på sin mobil och han förlorade förmodligen annars hade han inte ropat så "förfärat". 

-We're here now so you can put down mobile, sa Paul och alla utom Niall skrattade. Be ready... 3-2-1 Go! Sa paul och i nästa sekund slet någon utifrån dörren och vi förstod precis. Öronbedovande skrik av tjejer som ropade våra namn omringade oss trots att vakter och poliser var där.

-Just run! Ropade jag och det var det vi försökte, någon slet tag i min ärm men tappade taget och jag sprang. Som sagt älskar vi våra fans men ja... Det kan bli lite mycket ibland. Jag skymtade inången och kände mig lättad, någon öppnade en dörr och vi slank snabbt in.

-Phuu, now that´s done, sukade Niall och vi fixade till oss lite. 

-I prefer when it´s a secret location, muttrade Zayn och vi fnissade till lite. Sedan följde vi efter Paul och en man i 40-års åldern med jeans och t-shirt. Vi vandrade genom några korridorer tills vi kom fram till en stor dörr.

-Wait here a second, I need to check if everything is ready 4 you to come. Vi nackade tills han gav oss ett tecken att komma in.

-Remember, that about Liam. Påminde Niall och vi nickade förstående. Sedan fick vi klartecken av mannen och vi kom in i en rätt så stor lokal med massa stolar. Fast det vara bara de som skulle intevjua oss där och nåsgra som filmade och tog kort. Jag la på mig ett stort leende på läparna och gick fram. Vi gav alla en kram och satte oss ner.

-Welcome, Zayn, Harry and Niall from One Direction! Log en ung dam och blinkade extra mot mig, jag blev förståss lite generade men låtsades inte om det.

-Hello everybody! Log vi och satte oss ner på varsin plats.

-We are probably a little blunt but where's Louis and Liam?

-Well, Liam is at home now... We can not say why yet, but he will in a week. And Louis is at a photoshot and has brought Alison.

-Alison hes girlfriend? Sa den manliga som intervjuade lite nyfiket.

-Yes.

-Zayn, what's wrong with you. You've had an on and off relationship? Was she having an affair? Log han.

-No! and I'd rather not talk about it.

-Oh come on, flikade hon in. The fans wanna know! Han tvekade lite.

-Okey, I did something stupid when we were together, and we don´t have to take that now. But we broke up, and then realized that we couldn´t live without each other. So we "started over again." Han log i slutet.

-Awww, cute! But... didn´s she kissed Naill?! Släppte han andra fram. Riktigt oförskämt.

-We don´t wanna talk about it! Sa jag snabbt så ingen mer fråga sedan kom jag på att föra bort ämnet. Flörta med hon kvinnan så hon inte fukuserar på det.

-You know what i like? Sa jag och blinkade med ena ögat mot henne, sedan kolla jag in i kamran med en rolig min.

-No... fnittrade hon. 

-Truth or dare! Wanna play? Log jag och flinade lite mot mannen, triumf.

-You start! Sa jag och pekade på Niall som suckade högt.

-I have a feeling that this will go bad... Haha, han skulle bara veta xD


-Samtidigt i foto studion-

Louis perspektiv

 

-Okey, lets do this! Log en dam mot mig, jag tror hon hette Lailah.

-Hey Louis! Hörde jag en glad röst bakom mig och jag snurrade snabbt om.

-LOU! Utbrast jag och kramade om henne hårt.

-It was a long time since I saw you! Skrattade hon och kollade på Allie.

-I know! This is Alison Swann, my girlfriend. Skrattade jag och Allie log blygt emn hälsade.

-Allie, this is my stylist Lou, and the mother to "Baby Lux".

-Oh, Lou... Suckade hon ut. I've heard of you, fnissade hon. Och de småpratade redan vänner? Bra, hehe. 

-Switch clothes in the dressing room, we are waiting at the place where you´ll be photographed. Log hon och vandrade iväg med en glad Allie. Jag gick in och mötte en otroligt snygg "Louis-outfit" Vita byxor, hängslen såklart och en bärs t-shirt. Jag gillade det verkligen Lou kan sitt jobb! Snabbt drog jag på mig det, kollade i spegeln och gick sedan, men någon stoppade mig på vägen.

-Your hair and make up? Come here, så jag drogs iväg åt ett annat håll men det gick rätt så snabbt så jag kom ämtligen till foto-stället nu. Jag kysste Allie som kommenterade hur snygg jag såg ut och blev sedan beodrad att stölla upp mig framför kamran, men fotografen hjade inte kommigt än så Lou blev liote frustrerad.

-Where is he? Sa hon upprört och tjatade på lite folk tills dörren slogs upp och han kom in. Vi nickade mot varandra och han sa hur jag skulle stå. Men jag märkte att Allie stirrade på honnom. Vad nu då? Vänta lite, var han snygg? Njaa... Det kan inte vara det men jag började bli orolig, hon slutade inte stirra ändå. Hon såg ut att svimma så jag pallade inte mer.

-Sorry, but what is it Allie? Avbröt jag och alla kollade på henne. Hon svalde hårt.

-Nothing, ehm.. mummlade hon. Men jag gav henne en stark blick och hon förstod att jag var seriös.

-It´s just that... Are you Nigel barker?! Och så var hon framme vid honnom som en fluga.

-Yes, hehe! Log han glatt och charmigt. Inte kul för mig.

-Wow, you are my role model, it´s an honor to meet you in real life!

-Haha, thank you, what´s your name?

-Allie, fnittrade hon.

-Okey, Allie your really beautiful young lady. Can we talk later? After this photoshot? Och hon nickade ivrigt som svar, sedan ställde alla upp sig igen. Va? Bjöd han ut henne eller va. Jag fattar inte... Hon gillar väl honnom inte, eller? Vem är ens "Nigel". 

-Louis? Ropade Lou.

-Yeah? Ryckte jag till och kollade på henne.

-Focus! Jag nickade och log... Nigel, usch! Han ska inte ta min tjej om det är det han vill. Nej nej, Allie är min!

 

 

Inlägg av Ebba Pebba, kommentera på bara   


Av Ebba och Lovisa - 26 augusti 2012 20:46

"Its ā beutiful and hot day, why cant we go to the beach?" Sa jag som förslag. Alla värkade gilla iden så vi packade våra saker och åkte ner till stranden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

 

 

 

 

-1, 2, 3! och utan att vi var förberedda spran killarna mot mig och Allie, kastade upp oss och rusade mot vattnet i full fart. Allie och jah tjöt och skrattade som galningar. Men när det kalla vattnet omslöt min kropp var det inte lika kul. Jag kände bubblorna omkring min kropp som kittlades medans jag simmade upp mot utan.

-Zayn! Skrek jag och började skvätta vatten på honnom, och det slutade i ett enda stort vattenkrig. Harry kastade sig på Louis... Samtigt som Allie så de krockade och föll bakåt och råkade knuffa till Niall som av en ren reflex knockade till mig i huvudet så jag vacklade bakåt och rammla mot Zayn som missa att fånga mig så jag slog av misstag emot hans ben så han föll med. 

-Hahaha, looosers! Skrattade Louis som var den enda som inte hade blivigt skadad.

-Relly? Log Harry och gav alla en blick. Alla fattade vinken och i nästa sekund anföll alla Louis som rammlade baklänges vid strandkanten men alla oss på honom.

-Haha, hilarious! Skattade alla utom Lou som låtsades att vara sur. Efter massa "lekar" i vattnet satte vi oss på stranden för att bara sola och snacka lite. Jag delade filt med Zayn och vi hade det riktigt mysigt.

-Awhe, gotta go the the bathroom. BRB! Fnissade jag och drod på mig en strand-rock och mina söta flip-flops. 

-Ba-ba-ba-ba-bambam ba-ba-bam! Nynnar jag medans jag går mot den lilla strand-resturangen. Och videra mot tjejtoaletteb. Men när jag kliver in där känns något fel. Jo, nu märker jag det. Alla 4 tjejer där inne stannar upp i "hårfixandet" och glor dömande på mig. Jag går på toa och när jag kliver ut ur båset står de fortfarande kvar och kollar på mig som om jag var skit.

-Okey, i can´t take this anomore! Whar the hell is wrong with me? You´re starring at me like i´m an asshole! Då biter sig den blonda tjejen i läppen och kolar på det andra som fnissar.

-You ARE, an asshole. Skrattar hon och alla stämmer in högre.

-Ehm, you don´t even know me. Svarar jag lite bitchigt nu.

-No, but we know this... Börjar en korthårig brunett.

-Tell you and your little friend to stay away from Zayn, Lou, yeah all of the boys. Då börjar jag skratta, serriöst?

-Haha, and what are you going 2 do about it? It´s our lifes!

-Yeah, but especially you! 

-What? You´re crazy girls, sa jag och skakade på huvudet och vände mig om.

-you are a slut! Slank det ur en av deras munnar.

-Excuse me? Röt jag och vände mig om. Rasande.

-Haha, it's not me who is having an affair with my neighbor.
-Cheating again, avslutade en av dem och plockande fram sin mobil med en bild på mig som stänger dörren till min lägenhet försiktigt och sedan när jag träffar John.

-Oh Gosh! You can´t be serious! Suckar jag och springer ut från toaletten med tjejerna hånandes bakom mig. Jag springer mot killarna. Det är absolu inte lätt att vara flickvän till en pojkbands-kändis.

-Zayn, you can´t believe what just happend. Han kollade konstigt på mig som alla andra men Allie fattade strax efter.

-Let me guess, a new rumor?

-Right, and it´s not a good one. 

-It has already ruined my "reputation". If I even had one.


Lite kort kapitel av Ebba, men jag har rätt så mö på gång. Kommentar?   

 

Av Ebba och Lovisa - 25 augusti 2012 10:21

Detta måste vart den tråkigaste dagen på jobbet någonsin. När klockan äntligen slog 13 så små joggade jag ur den dystra byggnaden och in till min bil. Efter en stunds åktur i bilen var jag framme vid huset och klev ur bilen. Med snabba steg var jag framme vid dörren och drog ner handtaget. Dörren stängde jag efter mig och klev ur de röda conversen. När jag bänt mig om möttes jag av Louis överlyckliga blick.
"Wow, Lou you scared me!" Sa jag förvånat men istället för att han svarde mig böjde han sig fram och kysste mig, länge. Jag fnissade lite och sedan drog han med mig ut till vardagsrummet där alla var samlade.
"Allie!" Utbrast Jade överlyckligt.
"Jade!" svarade jag och kramade hårt om henne. Förts när vi slutat kramas märkte jag den dystra stämningen.
"What happend here?" Sa jag förtvivlat och märkte att Liam inte var här.
"Liam is doing ā surgury for his kidney." Svarade Harry efter en stund och Louis brast ut i tårar. Jag klängde mig fast runt honom och kysste honom som tröst och han slutade genast.
"Hes hinna be okay." Viskade jag i hand öra och han nickade belåtet.
"So What has happend when I was gone?" frågade jag när jag satt mig ner bevid Louis och Jade som satt och gosade med Zayn.
"Nothing really.." Sa Harry uttråkat.
"Its ā beutiful and hot day, why cant we go to the beach?" Sa jag som förslag. Alla värkade gilla iden så vi packade våra saker och åkte ner till stranden.


Kort kapitel av mig Loviz men ska försöka skriva lite då och då...
Kram Loviz ??

Av Ebba och Lovisa - 23 augusti 2012 17:49

-Aww, poor Liam but I'm tired! Night vinkade jag smått tjejigt och gav honom en blöt puss på kinden. Sedan gick jag vidare till rummet och däckade på sängen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

                                                           

                                                            

                                                          

 

När jag klev ur sängen låg Zayn fortfarande och sov, men om jag känner honom rätt kommer han inte att vakna på länge. Jag smäg till köket och gjorde frukost sedan bestämde jag mig för att gå ut och jogga lite. "Look in the fridge (in an emergency for hunger)" och en till lapp där det stod "I

-Jade!

-John! Skämtade jag och kramade om honnom. What is up?

-Nothing, just woke up! I heard about you and Zayn. "Back together" And when I say "heard" I really mean it, you were not so quiet yesterday. Loud noise on TV, and after you had turned it of, yeah... Haha. Det blossade lite på mina kinder och jag sa så normalt jag kunde.

-Yeah hehe, but! Are you going out and jogging with me? Han funderade lite men sa sedan.

-Sure, 

but after that you have to come to the studio!
-Why?
-Naa, I'm just gonna show you around ...
Okay, but I will not sing. Jag skrattade och slog honom på axeln. Hurry! Han nickade, sprang in i lägenheten och var tillbaka på nolltid. Med vattenflaska, svettban och allt.

-Already done?

-No. Sa han bitchigt men brast sedan ut ur skratt.

-Let´s go, log han och vi sprang ner för trappan och ut i den friska luften. 

-Where are we going?

-Donno... We can just jog and see.

-Haha, okey crazy. Log jag och vi hållde tempot.

-Jade! Ropade någon och sprang fram till mig. Hej, det var ett tag sen.

-Alicia, hej! John, just wait 4 a sec, viskade jag till honnom.

-Hur är det? Jag har jört å mycket skvaller... Suckade hon. Men jag har oxå stött på Niall vid nandos.

-Haha, jaså? Ja det är bre. Innan "vart" de ju kaos men nu är vi som nykära igen, fnissade jag och hon log.

-Vad bra, men vi måste höras snart! Hejdå log hon stort och visade tänderna.

-Hejdå! Kramade jag om henne innan hon försvann. Så jag joggade mot John.

-Who was that? Sa ha undrande.

-Just a fiend, she´s swedish ^^

-Haha okey, she was hot!

-John! Skrattade jag och puttade på honnom och joggade vidare. Då och då märkte jag av några blixtrande kamror men ignorerade dem. Efter en timma drygt var vi framme vid studion och jag sprang fram till närmsta lyktstolpe.

-I'm sooo not go in there, ropade jag och tog ett stenhårt grepp on den.

-Don´t be so silly, ropade han som svar och gick in.

You're not leaving me here? I cried nervously.
-Yes i am! Hörde man innifrån. Åhh!

-You just won this time Mr! Skrek jag surt och klev in i en sorts entré.

-John your bastard! Where are you?

-Here, skrattade han och kom fram från ingenstans. Follow me. Och så gick vi förbi några dörrar och kom fram.

-We're going to my own recording place. There's a few different studios here, but this is my own! Han såg överlyckligut när han öppnade dörren.

-Wow, it´s not that bad, smålog jag och kollade runt. Jag hade föreställt mig en vanlig gammal studio eller "hemma-gjord" men denna var riktigt fin. Inte för lyxig men ändå välgjort.

-Why is it so deserted here?

-It "opens" not yet, or you could say that we actually start working later.

-Then, why´re we here now? Han gav mig en blick.

-You don´t want to sing in front of the others?

-But I don´t wanna sing at all! Sa jag buttert och satte mig på en mjuk stol.
-Ohh, just try. I'm the only one who hears. Och så fick han nästan bära in mig i inspelinggs-båset för att jag ska sjunga.

-But I have workout clothes on me! Suckade jag.

And I do not care, please just sing and live your way into the music, think that it's just you, alone, at home. Jag tog ett ljupt andetag.

-Okey!

-What do you wanna sing? Jag tänkte efter ett tag.

-Taylor Swift! "we are never ever getting back together" log jag. Jag älskar låten, den får mig att tänka på tiden i sverige. Men nu har jag Zayn!

-Okey 3-2-2, let´s go! Sa han efter att jag satt på mig hörlurarna och intrott började spla, då blev jag helt skkis. Tänk om jag inte sjunger så bra som alla tror. Tänk om han kommer att skratta? Eller bara lämna mig här? Jag tog det ljupaste andetag jag kunde och började med en darrig stämma.

-I remember when we broke up the first time
Seeing this is, and had enough, it's like...Började jag, men ju länge jag kom in i sången desto gladare blev jag. 

-Oooh we called it off again last night. But Oooh, this time I'm telling you, I'm telling you. We are never ever ever ever getting back together. We are never ever ever ever getting back together. You go talk to your friends talk. And my friends talk to me, but we are never ever ever ever getting back together! När musiken slutade spela märkte jag att jag stod och smådansade medans jag sjöng.

-Haha, awesome! Avbröt John och öppnade dörren till båset. Can we try again again, but when you raise the tones a bit in the chorus?

-Sure. log jag och låten spelades igen.

 

Liams perspektiv

 

-No, just say! Sorry i´m gay... Just like Harry said 2 that girl he was´nt intreasted in.

gapskratta Louis och Zayn vid matbordet och gjorde high five när medans Harry bara himmlade med ögonon.

-She is besutiful, but i didn´t love her! And i didn´t wanna hurt her either. Då avbröt jag.

-Okey guys, i´m really going 2 miss you! Ropade jag innan och sprang ut mot bilen där jag la min väska.

-Wiat! Skrek Zayn och rusade mot mig, haha. Han hade blivigt lämnad av Jade som hade stuckit ut någonstans på morgonen. 

-But it's an interview today, where are we going to say that you are? Sa han oskyldigt.

-That it´s a surprise?

-Works 4 me! Log harry och alla krama om mig.

-We´re going to miss you my love! Ropade Louis och så kastader jag mig in i bilen.

-I´m not going to leave you forever, Ropade jag och smälldee igen dörren.

-Nooo! skrek de och kastade sig mot rutan som om de var fans. (Allie eller Jade var ju inte här, det var ju Allies "jobb-dag" idag och Jade, vem vet vart hon är?)

-Haha, love you babes. Kiss Kiss! Sedan bar en färd mot flygplatsen av, men på ett konstigt sätt hade det spridagt sig att jag skulle hem, redan! Och av en "hemmlig anledning". Haha, stackars killarna på intervjun.


Inte jätte händelserikt kapitel men det kommer la snart   Kram Ebba, Kommentera gärna ideer om ni har nåt bra som "bara måste" vara med i Novellen   


Av Ebba och Lovisa - 23 augusti 2012 07:27

15. Kiss Niall Horan! -Check, log han och böjde sig fram.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Wow, wow, wow! Sa jag snabbt och la handen för hans mun. This is my biggest wish but it's oure first date! Do you even like me? Han skämdes lite eftersom att han antagligen inte tänkte efter innan han var redo att sticka sin tunga i min mun.
-I don't know, or yes actually I do but you're right... Oure first date, mumlade han och flyttade ifrån mig lite. Jag kände mig så dum men han kände la likadant. Det blev en stund av pinsam tystnad. Och det kändes så konstigt att jag sa nej till Niall Horan! Men han är ju bara en vanlig kille som lever upp till sin dröm.
-So you like me? But I'm just a normal fan.
-Haha, i did'nt say that i love you. But i know that you love me? Skämtade han och jag fnissa, det borde egentlligen kännas konstigt. För oss båda.
-But you're a celeb, it does'nt count! Hånlog jag.
-But now you're just dating Niall Horan, a "norma"l guy...
-That plays in One Direction that's one of the most popular boy-bands in the world! What did you said? Just Niall Horan. Han skrattade, som vanligt och det gjorde mig glad inombords!
-So I'm not normal? If someone isn't normal it must be Harry! He got four nipples! Jag såg flörskäkt ut och han skrattade.
-So it's really true?
-Nooo! JK honeeey!
-Sure babe, log jag och han sneglade på mig. 
-You know that Niall From one direction and "tha normal Niall" really likes you, more Than a date... 
-Haha, what? Sa jag utan svar, för man kände dendär film "spänningen" emellan oss. Som att bara attackera varandra. Och det var det som hände.
-I can't stans this, utbrast Niall och jag nickade upphetsat, sedan flög vi bara på varandra med kyssar! Och det blev vilt! Han slet av sig tröjan och jag stoppade.
-Not now, viskade jag och han log. Sedan kysste han mig försiktigt på halsen och la armen om mig.
-I like this first date... Sa han sexigt och jag log.


Liams perspektiv


Jag vaknade av att någon kom in i huset sp jag mötte den personen i hallen. Niall! Han skulle komma för en timma sen.
-You're laight, as usually. And why are not with Chrystal?
-1. I know papa! 2. She has a boyfriend, log jag snett och han glodde.
-Wow, I'm ao sorry man! But I'm sure you Can fins someone Else, if you live her.
-I meet Maya, and i like her more Than just ā friend.
-That's why you stayed a cople hours late.
-Yes... But I'm so tired, going 2 bed!
-Okey Nialler, btw! I'm going home to mom in 1 week, log jag.
-Why!? Sa han chockat och stirra på mig.
-i'm going to operate my kidney.
-Whaat! Really? God bless you, good night! :) Log han och gick mot sitt rum. Typist Niall, imorgon kommer han inte att jag är borta för 1 vecka och sakna mig Irl. Hoppas jag.


Harrys perspektiv


När klockan tråkigtnog var 4 drog jag min hemmåt, jag kan ju inte vara ute hela natten. 
-Up all night like this all night... Nynnade jag påväg in mot huset. Låste upp och klev in. Det var helt tyst så alla stensov säkert redan. Jag tog av mig ytterkläderna och smög in.
-Hello Harry! Väste någon, och jag var oförberedd så jag flög nog 2 meter upp.
-Liam, you fu-you fuc... You scared me. Sa jag tillslut, fyllan satt nog kvar ännu. 
-I know, just go to sleep, suckade han. Och jag kolla oförstående på honnom.
-Why are you not sleeping?
-I can't.
-Aww, poor Liam but I'm tired! Night vinkade jag smått tjejigt och gav honom en blöt puss på kinden. Sedan gick jag vidare till rummet och däckade på sängen.

Av Ebba och Lovisa - 20 augusti 2012 19:34

-Oh My Gosh! This is a joke! I´m deaming right? Sa hon till mig och nöp sig i armen flera gånger.

-Sorry, but it´s not a dream... I´m Niall Horan. Log jag och hon tappade hakan. Sedan fummla hon till lite och flackade med ögonen innan hon föll mot golvet!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mayas perspektiv

 

Först var allt suddigt, men det bleknade sakta bort. Jag hade inte speciellt ont men något kändes fel... Jag blinkade några gånger innan jag märkte att Niall tryckte sina läppar mot mina!? Han blåste in syre i mig. Jag började hosta och skratta medans jag satte mig upp.

-You don´t need the kiss of life when I've fainted in a (almoust) natural way. Men jag var fortfarande i chock.

-Oh... rodnade han.

-Hehe, sorry if it was too much, but I faint very easily. But... how can you be Niall Horan and ask me out? Wait, this is a tv-program! isn´t it?! Ropade jag surt.

-No a swear! Log han, ställde sig upp och tog tag i min hand.

-Then why me? Sa jag och han drog upp mig. Jag rös av att bara röra hans hand. You don´t even know me.

-I don´t have 2... But i already know that you "faint very easily". And it´s a long story why. Jag svlde och kunde fortfarande inte smälta att Niall horan var i mitt hus! Han har rört mig och gett mig mun mot mun metoden! Så sjukt snygg han är, men jag måste spela "cool".

-Ehm, where shall we go? Skämtade jag med en rolig röst och han skrattade lite. Men jag måste få honnom att skratta mer, för det står som nummer 7 på min "att göra (one direction)" lista. "Get Niall to laugh". Men jag visste inte enns att det var möjligt att få prata en "mer än 3 sekunders konversation med någon i 1D" (Nummer 13)

-You know what? I prefer to just watch a movie home, sa han och blinkade med ena ögat.

-Haha, you know what? Fnittrade jag och han skakade på huvudet. I knew it already! Och då skrattade han, det lät så underbart och roligt att jag inte kubde låta bli att skratta åt hanns skratt. Nummer 7 - check!

-I´ll order some pizza! Log han och jag peka mot telefonen.

-Oh, very romantic. BRB! Log jag och trippade iväg till mitt rum för att byta om, jag vill inte ha klänning på en hemmakväll. Och ärlig talat känns Niall som en helt vanlig kille, fast mycket snyggare än andra då, haha. Jag drog på mig min Love Pink - hoodie och ett par mjukisbyxor. Poserade snabbt i spegeln och fixade håret. "Knock Knock"

-Are you done? Ropade Niall.

-Yeah, svarade jag och vände mig blixt snabbt bort från spegeln. Han öppnade dörren och log:

-Soft clothing? Cosy, sedan gick han och jag följde efter med ett hemmligt leénde på läpparna. Vi slog oss ner i soffan där pizzan stod serverad i sin kartong. 

-This his is a simple date! Really simple. Han satte sig ner brevid mig men inte för nära.

-Do you mind if I eat with my hands... sa jag tyst och han sken upp

-I love this girl skämtade han och började äta med händerna oxå.

-Grease is a good movie, can we watch it? Sneglade han på mig.

-Haha yeah, I've read that you want to watch it during your first date.

-You know me better than i do... Svarade han smått busigt och jag satte på tv och hyrde filmen via den. Vi satte på filmen och han hoppade "diskret" närmare mig. 

 

Liams perspektiv

 

Nu hade det gått nästan mer en ett dygn sen jag såg Zayn, Niall eller Jade! Visst hade jag läst om dedär med Niall och Jade, sedan det med twitter men "vad hände sen?". Jag hade messat 1000 gånger utan att få svar av någon och nu började Paul också bli lite orolig.

-Seriously, where are they? Sa Aliie argt och gick fram och tillbaka i rummet.

-I don´t know babe... Suckade Louis utan att släppa blicken från sin mobil. Tick Tack. Tiden gick utan att något hände.

-if they are not home within 48 hours after they "disappeared" I´ll call the police. Röt paul buttert.

-Take it easy, Allie could you please call Jade one last time. Sa jag och hon nickade m,en inget svar. Strax efter fick hon ett sms.

-Uwh!

-What doe´s it say! Ropade Louis förväntansfullt. "Stop calling, we´ll be at the boys house around 12 PM? Makeing love with my love! Kiss KIss" Sa hon med en överdrivet tjejigröst och Paul blekna lite.

-Teens, skakade han på huvudet. Okey good, I go home now then, call if they´re NOT comming home. Han tog på sig jackan och åkte hem. Så jag vände mig om mot de andra.

-Are they back together? Sa jag chockat men ändå glatt.

-I guess soo...

-*HAPPY FACE* Skrek Louis! Och kramade om Allie hårt.

-But Niall?

-Ah! He´ll be home at 2 or something like that. Log Louis och drog iväg Allie till sitt rum. Jag andades ut, lite ledset. Alla har någon utom jag, eller Harrt vart han nu är, men vem säger nej till honnom? Jag lutar mig mot bordet då mamma ringer. 

-Hey mom! ropar jag glatt, why´re you calling so late.

-Hey hony. I forgot to call you today, because I have a news to tell! You´re going home, to operate your kidney!

-What? Jag fattade noll.

-The doctor called and said that your kidneys can be healed, you just need to operate it, but it is absolutely not dangerous.

-Oh, but when?

-Next week, you have to leave tomorrow. 


-Sorry if this is too much LeeYum, Suckade hon.
-No, it's okay, I go home tomorrow then? Sa jag chockat.

-Okey, i love you.

-love you too, bye.

-Bye, avslutade hon och la på. Min njure, helad? Oj, det är stort i så fall. Då fick jag ett mess av Niall. "i´m on a date (do not answer this text) I´ll be home at 1 PM?" Aha, okej..?  Då tar jag väll ovh kollar på någon lam film forever alone-.-


Mayas perspektiv

 

När filmen (och den andra pizzan) var slut lät vi bara tv:n stå på och reklamen rulla medans vi småpratade.

-So "Maya" what do you relly know about me? 

-Oh lets see... 

1. Your Full name is Nial James Horan.
2. Your birthday is 13th September 1993.
3. You was born to a father Bobby and Mother maura.
4. You Has one Brother Called Grag, He Lives in Ireland.
5. Your celeb Crush is Cheryl cole.
6. You Love Micahel Bubble, named his as his inspiration.
7. You Likes a Sexy and Funny Girl.

-Ohh, relly? Flkade han flörigt in och jag flinade.

8. You Loves to fart!
9. You said that the best thing about being boy is that he can chase the girls ^^
10. Your is a loyal guy when he is in a relationship with girl.

11.Your Favourite Colour is Green
12. You have beautiful blue eyes!
13. Your hair is naturally Brown but he got it dyed Dirty Blonde
14. You loves to play Guitar
15. When you´re on Tour, you always Skype his family and close friends from the bus.
16. Before they named the band One Direction, you suggested they should be 'Niall and the Potatoes'. Haha!
17. Niall admits that he tolerates the Sex Under Marriage, haha! I don´t even know how i know this, awkward!
18. Your star sign is Virgo
19. The only book you has ever read is 'To Kill A Mockingbird'
20. You Likes girls with brown eyes, I´m lucky, hehe. And i think that´s enough.

-Yeah, and i only know that your name is Maya! I should relly study facts about you.

-Yeah you really should... Log jag men då märkte jag förskräckt att hans blick hade fastnat på ett papper under soff-bordet. Han drog tag i det.

-No Niall! SKrek jag. Det var min "Att göra (One Direction) lista" Jag sträckte mig över honnom men nådde inte.

-What´s this! Skrattade han och sträckte sig högre upp.

-Don´t read it! Please!

-Why, log han och ställde sig upp. Då hoppade jag jag på hanns rygg.

-Do not read it! Då la han ner pappret och slungade ner mig i soffan och atackerade mig med kittling. Och jag skratta som in i...!

-Stop Niall, Nial! Tjöt jag som en galning.

-I only quit if I get to read the "To do (one direction) list". Och så kittlade hen mig på magen! Det värsta stället av alla.

-Okey! I give up, please stop! Ropade jag och han stannade tvärt med ett stort flin och ryckte tag i listan.

First. Ask for an autograph

2nd. Hug all of the boys.
3rd. Give Louis a carrot! (LOL)
4th. Learn to sing "Gotta be you" in falsetto (private lesson)
5th. Party with Zayn!
6th. Jog at 6 AM with liam.
7th. Get Niall laugh! (sweet)
Eighth. Style harrys hair.
9th. Stay in 1D house.
10th. Sing a duet with one of the band (at least)
11th. Dear Truth or Dare with the guys and their girls.
12th. Go on a date with Niall (<3) 12 check, he said cheerfully.
13th. Have more than 3 seconds of conversation with someone in the 1D! Check, he smiled.
14th. Rap with Zayn. Maya we have Timmy all this, he laughed. But I just felt ashamed, he'll just see.
15. Kiss Niall Horan!

-Check, log han och böjde sig fram.


Oj oj oj, haha. Kapitel av Ebba! Kommentera Kommentera!   


 

Av Ebba och Lovisa - 19 augusti 2012 00:27

Det blir inget inlägg idag/natt för jag och Loviz var upptagna, men hon har lovat att skriva ett imorgon :)

(följ @one_love_1d min fansida om 1D på instagram, om du har)

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards