1dstory

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 9 augusti 2012 23:06

-Nice! Upprepade han glatt. Can i Joyn your party?-Ehmm, i donno but you Can get i cup of coffe?-Sure sa han och klev in. I'm John! Hälsade hansedan.-Jade, log jag och skakade hans hand men kunde inte sluta tänka på Zayn! Vad skulle han säga om jag hade en het 20-åring på besök?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   




Sedan böjde han sig ner och knöt upp sina skor, medans han höll på med det sa jag:

-You Can sit down... In the sofa! Brb. Sedan satte jag på kaffet och väntade på att det skulle bli klart. Johns Perspektiv Jag satte mig i soffan och funderade lite. Hon var trevlig. Jade. Och söt var hon också, det är nästan lite synd att hon har en pojkvän... Äsch! Jag hörde kaffekokaren som var i full gång och bara funderade lite. Om jag kollar runt i rummet märker jag kanske hur hon är. Det fanns ett kort vid tv:n. Jade och en blond tjej, det måste vara Allie? Jag kolla vidare och såg en bild när hon var liten och sjöng i en plastmikrofon.

-Do you like to sing? Ropade jag till henne med en glad ton.

-Haha, yeah! But i don't like to sing in front of people... I'm so shy.

-Okey. Are you comming?

-2 minutes! Fnissade hon. Jag lutade mig tillbaka och väntade då dörren öppnades.

-Hey! You're Allie? Slank det ur mig och man såg paniken stiga i henne. Hon öppna en garderobs-dörr och tog ut ett baisboll trä.

-Who are you? Get out! Were is Jade! Heeeelp! Skrek hon och Jade kom rusande.

-Eaisy girl! I'm here, this is oure neghibour John.

-Hey! Nickade jag och log mesans hon försiktigt la ner Baisboll trät.

-Coffe? Sa Jade och räckte fram en kopp mot henne.


1 timma senare


-Haha! And he was like, who are you? Tjöt Allie och vi skratta! De var riktigt trevliga tjejer med en annorlunda humor som man inte kan låta bli att garva åt.

-Seriously? What a jerk! Skrattade jag.

-So prince charming. Do you live alone? Skämtade Allie och kollade på mig. Med undrande blick.

-Actually, i do... Log jag och de såg chockat på mig. What?!

-Nothing. I mean, you're hot! You should have a Girlfriend?

-Thanks, haha. But i don't have a girl, svarade jag och den pinsamma tystnade smög sig på oss. Men efter att tag frågade Allie:

-What do you worlk with?

-I'm a producent! Sa jag glatt och Jade satte sin 7:de kopp kaffe i halsen.

-You're what?

- A Producent, i work with artists and write scens to some movies.

-Wow! I swear that if you here Jade sing you would totally give her a contract. Utbrast Allie och Jade gav henne en arg blick.

-Haha, yeah! But another day? Cuz i gotta go, vi ställde oss upp och kramade varandra.

-I live on the second floor, just so you know Bye, avslutade jag och lämnade deras lägenhet. Jades Perspektiv Senare på kvällen skulle killarna till studion så vi tänkte ha tjejkväll. Men innan det ringde vi Niall och tvingade honnom att ge oss Chrystals nummer, och tillslut fick vi det.

-We love you Nialler, one air kiss for you! Fnissade vi.

-I love you too, suckade han och la på.

-Vem pratar? Frågar Allie och jag pekar direkt på henne. Jaja, fnyser hon och slår upp nummret som står på lappen. "Högtalare" mimar jag och hon nickar.

-Hello, who is it? Sa en söt röst i andra luren.

-Hey! You don't know us but...

-Us? Hello, who are you? Hon lät nervös.

-It's Allie and Jade! Girlfriends to Louis and Zayn.

-Oh, sorry... Nu lät hon mer rädd av nåt slag.

-No no, we just wondering if you wanna Come over to oure departement. And watch a movie? Girls only.

-Ehm, okey... Sounds fun! Vi gav henne Andreassen och hon skulle köpa lite cola. Vi fundera på vilken film vi skulle se. Men kom inte fram till någon eftersom vi inte vet vad hon gillar.

-Vad kul men pinsamt! Skrattar Allie och tar fram plattången.

-Veet! Hoppas vi blir bra vänner med henne, hon verkar ändå lite skysst? *Ding-Dond* ekar det i lägenheten.

-När man talar om trollen, skämtar jag och springer för att öppna. Och jag blir nästan chockad av synen. Jag hade aldrig sett henne men inte föreställt mig Chrystal såhär! Hon var rödhårig med lätt men ändå stark sminkning, en söt klänning och ett litet leende på läpparna.

-Hi! I'm Chrystal, and i guess that you're Jade Lopez?

-Yeah, welcome in. Log jag och hon trippade in till vardagsrummet.

-Wow, you're sweet! Hörde man Allie säga och Chrystal skrattade ett "Thanks". Jag hängde eter henne in och vi satte oss i soffan. Det var ändå rätt så sent om man tänker efter.

-Ehm... Hon harklade sig. Jade? I'm so sooo sorry that i took you phone, almost. Sa hon blygt.

-Hehe, it's okey. I would do the same! Skrattade jag och hon besvara med ett skratt. Det var meningen att vi skulle kolla på Twilight för Allie ville verkligen visa vem Kellan Lutz var men det sluta med tjej-snack till 01:00. Gosh! Allie skulle ju jobba imorgon! Så vid hal 2 fick vi ett mess av Chrystal att hon var hemma. Utan att mot hänt, vi var lite oroliga när många fyllon är ute. Direkt efter det messa jag Zayn.

To Zayn:

"I hope we meet tomorrow? Good night Love Jade" och jag fick snabbt svar.

From Zayn

"Sure babe! Night My angel xx Zayn"Sedan är jag säker på att jag tuppa av direkt.


-Hallå? Jag drar till jobbet nu, kommer hem vid Lunch tid kanske! Ler Allie och stänger dörren till mitt rum. Orden gick in i ena örat och ut i det andra så jag somna om igen. Men det gick bara att sova 1 timma innan jag vakna och blev pigg.

-Frukost nästa! Sjöng jag och drog på mig en joggning. Sedan dansade jag ut till köket och fixade en tallrik fil och flingor. Nu har jag lägenheten själv, vad ska jag göra? Det tig ett tag innan jag kom på nåt, skypa med mamma! Jag logga in och såg att hon var inne. Yes! Jag ringde henne och vi snacka läääänge. Då menar jag länge för precis när jag la på kom Allie hem.

-Haha, redan hemma? Hur gick det?

-Awesome! Dom gillade mig direkt och har erbjudit mig att fotografera några familje-foton till en början. Men bättre än inget!

-Jaa! Det är ju grymt, men vi ska träffa killarna nu!

-Ska vi? Sa hon förvånat.

-Ne men vi kan överraska dem? Hon nickade och log.

-Jag messar Chrystal att möta oss där?-Sure! Ropar jag och springer mot garderoben. Det slutar med att jag har några U.S.A shorts med instoppat linne, hat och en sorts "Linne-väst" i t-shirt tyg. Jag drog på smink snabbt och tog på mina älskade Prada-Skor. Sedan ångrade jag mig och valde converse. Det kändes bättre idag.

-Lets go! Ropa Allie och vi rusade ut och tog en taxi.


Ett rätt så händelselöst kapitel av Ebba, men det kommer jag lovar    2+ kommentarer?

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards