1dstory

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Kapitel 26 - Hot room

Av Ebba och Lovisa - 2 maj 2013 14:15

Samantha
Meet me at the.. MiddleborStreet something. No. But seriously, met me at the alley. Next to Zara.
Anonymous
See you soon - A
 
                      
 
                                                        Samanthas perspektiv
När jag kom hem kunde jag inte sluta tänka på hur mycket jag hade skakat i den där gränden. Jag menar de är ju bara vanliga mäniskor, eller? Taxi bilen stannade utanför huset och jag hoppade ner på den hårda asfalten. I morgon kväll gäller det..
 
                                                             Kieras perspektiv 
 Efter att Sam hade försvunnit ut ur huset strax efter Niall var det bara jag av det kvinnliga könet kvar i huset. Zayn verkade lite sur och frågade om någon ville hänga med till studion några timmar, bara för att arbeta lite eller något. Liam var ju med direkt med Louis fattade nog inte vinken innan han vände sig om och kollade på mig. Sen Harry. Och sen mig igen. 
-Oooh! I get it now.. Zayn, Leeyum. I'm comming with you. Han log en sista busig blick innan han hoppade ner från stolen och sprang ut med killarna. Det blev en kort stund av pinsam tystnad innan jag enns kunde kolla på Harry som försökte dölja ett leende. Men det gick ju inte. 
-What? Utbrast jag och nu skrattade han.  
-It's nothing, sorry. What shall we do? 
-Honestly, i have no idea.. 
Vi satt en till stund utan att säga något innan Harry ställde sig up och tog fram stekpanna, kastruller och tog ut frysta varor. 
-Styles what are you doing? 
-Food, to get a good picture of us two i can post on Twitter. 
-You're gonna cook? 
-We are, come here. Han drog mig intill sig och vände mig om, jag ryste till av hans andedräkt i min nacke men lugnade sakta ner mig. Sedan kastade han ett förkläde om mig och knöt där bak. 
-Done, log han och tog fram nudlar &  Wook. 
-Oh, i'll deal with the wook vegtables! Fnissade jag och satte på musik på mobilen, han nickade och "Silly Little Things" med Shannon Saunders började spela. Så tyst som möjligt sjöng jag med och började röra om i stekpannan medan jag väntade på att det skulle börja steka lite. Harry blev snabbt klar med nudlarna och stod och kollade på mig hela tiden. Men jag vågade inte kolla tillbaka på honom, det blir för pinsamt. Igen.
-Kiera, började han med alvarlig röst. You're doing that totally wrong. 
-No! How am i suppose to do this then? 
-Let me help. I'm the new Gordon haha. 
Han log och ställde sig tätt bakom mig igen, tog sin hand på min hand och började att röra om i stekpannan. Han var nära, lite för nära och det började att pirra lite i mig. Något jag inte tyckte om. Precis då bytte det låt igen och Harry's x-factor audition satte igång. 
-Ey that's me!  Utbrast han och skrattade i mitt öra. Jag blev helt röd och och släppte stekpannan. Det kändes lite för mycket, så jag sa att jag var tvungen att gå på toa. Rätt så obvious att det inte var sant men så är det, jag vill verkligen inte komma för nära Harry. Han nickade tyst och jag gick iväg. Men innan jag han en bit drog han tillbaka mig tätt intill sig. 
-First of all, så tog han upp kameran och placerade sina läppar på min kind. We have to take that Twitter pic you know.. Han klickade och jag log lite innan jag sprang iväg.
-Now, go to the bathroom. 
 
Senare på kvällen hade vi bakat en kladdkaka, och hade precis ställt in den i ugnen. Ingen hade kommigt hem en så vi satt hel osociala i var sin ände av soffan. Jag var inne på massa appar och Harry satte på teven. Han zappade mellan kanalerna och fastnade på MTV musik timman. Sjung inte sjung inte, mumlade jag för mig själv men såklart ska han alltid det.  
-Oh my god It's this song! Kiera, i can sing the wole lyrics! han vände sig om och kastade en kudde mot mig så jag skulle lyssna med det enda jag gjorde var att tappa mobilen. 
-Whar Harry what?! 
-THEN BABY LET'S GET IT TONIGHT, LET ME HEAR YOU SAY HELL YEAH..
-Harry, i'm not on the mood, shut up.
Men han ställde sig upp och började dansa. Jag suckade och gav honom några blickar, men inte slutade han för det. Efter typ 5 minuter ställde jag mig upp själv, gick fram och stängde av teven. Han blev arg och började med tjatet
- Why do you always have to..
- Always?! THanks a lot I´m not even
- Kiera you didn´t even let me finish my sentence!
- But i already know what you were gonne sa..
Mitt i mitt argument så hörde vi ett gallskrik från köket och båda frös till och kollade boråt.
-Who's home?!
Ingen svarade och jag smög sakta mot köket. Lyfte upp en vas på vägen och höjde den över huvudet.
-AHA! Ropade jag och hoppade in i öppningen.
-Sam? Jag såg hennes förskräckta ansikts utryck, men hon kollade inte enns på mig utan mot andra håller. Och likblek var hon, Inbillar jag mig eller lyser det lite mycket mot hennes ansikte. Harry kom strax bakom mig och vi klev in i köket helt och hållet, då såg jag det.
-WHAT THE HELL!!  Skrek Harry och jag reagerade blixt snabbt och sprang iväg för att hitta min mobil som jag tidigare tappat innan bråket med Harry.
-Call 991, pep Sam och jag kastade mig på golvet. Vart fan e mobilen. 
-Now please! Ropade någon och det lyste till under soffan. Där är den, jag tryckte mig in under den och sträckte min arm så långt det gick tills jag fick ett fast tag om den. Och där låg jag under soffan, klickade upp mobilen och ringde i ren panik. 
-Hey this is 911. What's your emergency? 
-MY FREAKING KITCHEN IS ON FIRE.. 
 
                                                             Samathas perspektiv
 Detta kan inte vara sant, villka de egentligen är så går dom över gränsen. Kiera och Harry kommer såklart tro att de var dom som glömde stänga av någonting under tiden de spenderade med varandra. Men jag märkte sprickan i fönstret. Jag märkte skuggorna utanför huset som hoppades att Niall var hemma. Jag märkte medelandet och låg på golvet. Hotet mot niall. Ändå hade jag ingen aning om varför i hela världen går de männen så långt, vad har Niall gjort dem? 
-Sam!
Jag stod och stirrade in i elden när jag kände två varma armar omfamna mig och hålla för min näsa. Jag kände lockar kittla mot min kind och jag kände hur någon drog mig ur de rökfyllda rummet. 
-Sam hold your breath! Hostade han och jag gjorde som han sa, precis när sirenerna började att dåna långt bort.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Haha mina kapitel är kanske lite kaos men jaja, hoppas ni gillar det och det är så kul om ni slänger in en komentar om vad ni tycker. Kramar Ebba   

 
 
Ingen bild

mathilda

5 maj 2013 00:40

Grymt bra så snälla mera meeeeer!!!

Ebba och Lovisa

10 maj 2013 16:41

Tack! Ja det kommer snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards