1dstory

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Kapitel 25 - Café date?!

Av Ebba och Lovisa - 26 april 2013 07:21

Previous: Jag vände mig hastigt om. Niall. Utan att reagera började jag att kuta som en galning tvärs över parken. Flåsandes och med håret som hela tiden hamnade i mitt ansikte. Såg han mig? Gissade han? Vet han?!


       


Steg närmade sig bakom mig. Jag är bra på att tänka snabbt. Men nu? Gruset knastrade konstant under skorna och jag andades tungt. Öka, öka...Någon ropade bakom mig men vem vänder om i sånna situationen. Spelar ingen roll vem det nu är. Jag kom ut ut parken och rusade tvärs över vägen. Problemet var att det orsakade kaos i biltrafiken och ännu mer folk skrek efter mig. Jag sprang runt hörnet av en stor tegelstens-byggnad och klagade på mig själv varför jag aldrig var alert på idrotten som barn.

-Sam?!Nej nej, så han var fortfarande efter mig. Jag observerade kort området och uppräckte en skolklass i 12 års åldern stå och kolla på en obetydlig skulptur. Snabbt som ögat kastade jag mig ner på marken mitt bland alla elever och höll andan.

-If It's not Sam who is it? A paparazzi? Hörde man mumlandes.

Några av barnen kollade ner på mig men jag hyschade dem och mimade "No" "No" "sch" "No" hela tiden tills han antagligen gav upp och drog sig tillbaka. That was close, nu är det enda jag behöver en bortförklaring om vem jag "var med" i just denna stund. Och sen resten. Åh! Av alla på jorden så varför lilla jag?


Fåglarna kvittrade utomhus men jag tog den säkra sidan och satte mig längst in i kaféets lilla hörn, brevid killarnas toalett. Det luktar bajs.. Måste koncentrera mig, en rysning gick genom kroppen och jag drog upp jackan över näsan. Om jag ringer Zayn kommer han aldrig kunna hålla sig, han är för överbeskyddande. Kiera, nä vill inte störa mellan henne och Harry. Ingen av killarna skulle kunna ljuga för varandra och hjälpa mig! Jag ryckte till av ilska och bankade handen hårt i bordet så tavlav över mig skakade till lite smått sådär.

-Excuse me miss, can i help you? En tjej i servitör kläder, tajta som jag vet inte vad, och för starkt målade ögonbryn kom fram och såg helt förbryllat ut.

-I wish.. Suckar jag och fortsätter att tänkta utan att märka hur hon sakta backade snabbt ifrån mig och gav lite blickar. "To much?" mumlade jag och tänker, plockar upp mobilen och scrollar ner genom mina kontakter. Vem ringer jag. Efter en väldigt kort stund fastnade jag vid ett killnamn jag inte kände igen. Vem känner jag som heter så.

-Who the hell is. Hm.. Andy? Who is Andy. Might be a buddie to Liam i think, but how did he got into my contact list!? YOLO right?

Jag klickade fram honom och ringde. This is gonna be awks. Signaler gick fram. Ingen svarade, 1 minut. Inget svar. Tillsist kom jag till telefonsvararen och tvingades lämna ett pinsamt "meddelande efter pipet"

-Hi Andy! It's me Samatha. Zayns girlfriend. Eh, this is kinda weird cuz i don't even know you and. I really need you to do a favor for me. Sounds pretty weird right? But please call me back or just show up on "Wayne's coffee" and help me out Bye!

Okej, efter dedär kommer nog inte Andy ringa tillbaks, wow. Efter ett tag gick jag och köpte en delikatoboll fast besluten med att ta bilder med min iPhone - på kameran som visar bilden på Niall haha. Lappen jag hittade tidigare i fickan var managementets nummer, antagligen. Jag skickade bilderna utan att skriva något och stängde ner mobilen. Tog en stor tugga av delikatobollen och lutade mig tillbaka. En inre känsla sa att detta borde va över innan en vecka. Förhoppningsvis, men min magkänslan suger. Jag lutade mig tillbaka och försökte att lätta mina problem men positiva tankar, fungerade inte bra alls. Allt vände sig ändå mot Niall.

-Isn't that her? Jag hör viskningar och kollar sakta med blicken bort åt dörren. Nej! Jag hoppar till och stirrar rakt in i hennes blåa ögon iskalla ögon. Bitch.

-Samantha? Niall går snabbt mot mitt bord och ler osäkert med tjejen hack i häl. Jag rycker snabbt av luvan och ler stort mot dem. Hälsar tillbaka och väntar på att de ska säga något mer.

-So..?-So what are you doing?

Min blick flyger starkt på tjejen som kaxar lite men jag tar det lugnt med ett leende.

-I'm on a café?

-With who? Alone huh, hon sneglar på Niall och ilskan kokar i mig. Låt detta va, hon har ingen endaste aning. Jag ska fan rädda Niall karriär och honom i stort sätt så hon kan va tyst.

-Not alone at all, he's just not here at the moment. And I've been here a loong time btw.

-I ? Thought you said you weren't alone.

Okej ärlig talat. Nu var jag riktigt rädd, ilskan liksom sjönk och bildade rädsla i magen, mina ben skakade under bordet i ren panik. Men jag höll mig lugn på det som bordet inte täckte. Ljug ljug, Sam ljug.

-I'm here with.. Wi

-She's with me!

-Yeah with him, jag pekade snabbt utan att bry mig eller enns kolla vem det vara. Niall bara nickade sakta och den manliga rösten blev tydligare. Allt jag såg först var ett fluffigt hår. En lång och långhårig man ställde sig vid Niall och klappade honom på axeln. Niall kollade chockat upp mot mig och jag rodnade.

-So you're on a date with Andy? Do you even know him?

-Not a date! Just as friends, to get to know eachother.

-Okay... Nu var det Niall som blev nervös men verkade i alla fall "gå på det"

-Well we should be keep on going, bye.

-Bye Niall, tjejen blickade en sista gång att vi höll på å flabba ihjäl innan de enns hade försvunigt ut ifrån cafet och in i folk massorna på gatan. Vi väntade på att de skulle vara totalt borta och sedan kastade sig Andy mot mig över bordet, full av frågor som måste ut.

-What? Why? How?

Något man ska säga i skolan typ..

-It's better if i don't tell you. i might when it's all over but..Yeah. Thank you anyway! You are the best! I really have to go but you certanly showed me it worked, I owe you big time. Text me! I have to go.

Han fick en snabb kyss på kinden innan jag Log och rusade iväg.


Samantha

Meet me at the.. MiddleborStreet something. No. But seriously, met me at the alley. Next to Zara.


Anonymous

See you soon - A



Jag är så ledsen för ett händelselöst kapitel, men det kommer mer snart. Ha en grym dag kram Ebba   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards