1dstory

Alla inlägg under april 2013

Av Ebba och Lovisa - 26 april 2013 07:21

Previous: Jag vände mig hastigt om. Niall. Utan att reagera började jag att kuta som en galning tvärs över parken. Flåsandes och med håret som hela tiden hamnade i mitt ansikte. Såg han mig? Gissade han? Vet han?!


       


Steg närmade sig bakom mig. Jag är bra på att tänka snabbt. Men nu? Gruset knastrade konstant under skorna och jag andades tungt. Öka, öka...Någon ropade bakom mig men vem vänder om i sånna situationen. Spelar ingen roll vem det nu är. Jag kom ut ut parken och rusade tvärs över vägen. Problemet var att det orsakade kaos i biltrafiken och ännu mer folk skrek efter mig. Jag sprang runt hörnet av en stor tegelstens-byggnad och klagade på mig själv varför jag aldrig var alert på idrotten som barn.

-Sam?!Nej nej, så han var fortfarande efter mig. Jag observerade kort området och uppräckte en skolklass i 12 års åldern stå och kolla på en obetydlig skulptur. Snabbt som ögat kastade jag mig ner på marken mitt bland alla elever och höll andan.

-If It's not Sam who is it? A paparazzi? Hörde man mumlandes.

Några av barnen kollade ner på mig men jag hyschade dem och mimade "No" "No" "sch" "No" hela tiden tills han antagligen gav upp och drog sig tillbaka. That was close, nu är det enda jag behöver en bortförklaring om vem jag "var med" i just denna stund. Och sen resten. Åh! Av alla på jorden så varför lilla jag?


Fåglarna kvittrade utomhus men jag tog den säkra sidan och satte mig längst in i kaféets lilla hörn, brevid killarnas toalett. Det luktar bajs.. Måste koncentrera mig, en rysning gick genom kroppen och jag drog upp jackan över näsan. Om jag ringer Zayn kommer han aldrig kunna hålla sig, han är för överbeskyddande. Kiera, nä vill inte störa mellan henne och Harry. Ingen av killarna skulle kunna ljuga för varandra och hjälpa mig! Jag ryckte till av ilska och bankade handen hårt i bordet så tavlav över mig skakade till lite smått sådär.

-Excuse me miss, can i help you? En tjej i servitör kläder, tajta som jag vet inte vad, och för starkt målade ögonbryn kom fram och såg helt förbryllat ut.

-I wish.. Suckar jag och fortsätter att tänkta utan att märka hur hon sakta backade snabbt ifrån mig och gav lite blickar. "To much?" mumlade jag och tänker, plockar upp mobilen och scrollar ner genom mina kontakter. Vem ringer jag. Efter en väldigt kort stund fastnade jag vid ett killnamn jag inte kände igen. Vem känner jag som heter så.

-Who the hell is. Hm.. Andy? Who is Andy. Might be a buddie to Liam i think, but how did he got into my contact list!? YOLO right?

Jag klickade fram honom och ringde. This is gonna be awks. Signaler gick fram. Ingen svarade, 1 minut. Inget svar. Tillsist kom jag till telefonsvararen och tvingades lämna ett pinsamt "meddelande efter pipet"

-Hi Andy! It's me Samatha. Zayns girlfriend. Eh, this is kinda weird cuz i don't even know you and. I really need you to do a favor for me. Sounds pretty weird right? But please call me back or just show up on "Wayne's coffee" and help me out Bye!

Okej, efter dedär kommer nog inte Andy ringa tillbaks, wow. Efter ett tag gick jag och köpte en delikatoboll fast besluten med att ta bilder med min iPhone - på kameran som visar bilden på Niall haha. Lappen jag hittade tidigare i fickan var managementets nummer, antagligen. Jag skickade bilderna utan att skriva något och stängde ner mobilen. Tog en stor tugga av delikatobollen och lutade mig tillbaka. En inre känsla sa att detta borde va över innan en vecka. Förhoppningsvis, men min magkänslan suger. Jag lutade mig tillbaka och försökte att lätta mina problem men positiva tankar, fungerade inte bra alls. Allt vände sig ändå mot Niall.

-Isn't that her? Jag hör viskningar och kollar sakta med blicken bort åt dörren. Nej! Jag hoppar till och stirrar rakt in i hennes blåa ögon iskalla ögon. Bitch.

-Samantha? Niall går snabbt mot mitt bord och ler osäkert med tjejen hack i häl. Jag rycker snabbt av luvan och ler stort mot dem. Hälsar tillbaka och väntar på att de ska säga något mer.

-So..?-So what are you doing?

Min blick flyger starkt på tjejen som kaxar lite men jag tar det lugnt med ett leende.

-I'm on a café?

-With who? Alone huh, hon sneglar på Niall och ilskan kokar i mig. Låt detta va, hon har ingen endaste aning. Jag ska fan rädda Niall karriär och honom i stort sätt så hon kan va tyst.

-Not alone at all, he's just not here at the moment. And I've been here a loong time btw.

-I ? Thought you said you weren't alone.

Okej ärlig talat. Nu var jag riktigt rädd, ilskan liksom sjönk och bildade rädsla i magen, mina ben skakade under bordet i ren panik. Men jag höll mig lugn på det som bordet inte täckte. Ljug ljug, Sam ljug.

-I'm here with.. Wi

-She's with me!

-Yeah with him, jag pekade snabbt utan att bry mig eller enns kolla vem det vara. Niall bara nickade sakta och den manliga rösten blev tydligare. Allt jag såg först var ett fluffigt hår. En lång och långhårig man ställde sig vid Niall och klappade honom på axeln. Niall kollade chockat upp mot mig och jag rodnade.

-So you're on a date with Andy? Do you even know him?

-Not a date! Just as friends, to get to know eachother.

-Okay... Nu var det Niall som blev nervös men verkade i alla fall "gå på det"

-Well we should be keep on going, bye.

-Bye Niall, tjejen blickade en sista gång att vi höll på å flabba ihjäl innan de enns hade försvunigt ut ifrån cafet och in i folk massorna på gatan. Vi väntade på att de skulle vara totalt borta och sedan kastade sig Andy mot mig över bordet, full av frågor som måste ut.

-What? Why? How?

Något man ska säga i skolan typ..

-It's better if i don't tell you. i might when it's all over but..Yeah. Thank you anyway! You are the best! I really have to go but you certanly showed me it worked, I owe you big time. Text me! I have to go.

Han fick en snabb kyss på kinden innan jag Log och rusade iväg.


Samantha

Meet me at the.. MiddleborStreet something. No. But seriously, met me at the alley. Next to Zara.


Anonymous

See you soon - A



Jag är så ledsen för ett händelselöst kapitel, men det kommer mer snart. Ha en grym dag kram Ebba   

Av Ebba och Lovisa - 18 april 2013 07:23

Previous: They had no idea that their "spion" were an ordinary girl with sleep problems, cuz she had a lot in her head. Many problems, but also a plan to help Niall.


 




-Are you awake? En hes röst viskade tätt intill mitt öra och jag ryste till. 
-Now i am.. 
-Oh, sorry. Jag öppnade ögonen och såg hur Zayn satte sig upp med sin bara överkropp. Min han drog sakta över hans rygg och jag log medan han vände sig om. 
-Did you sleep well?
Jag tvekade några sekunder för mycket och en orolig blick kom över hans ansikte innan jag med mitt förnuft snabbt svarade.
-I didn't sleep very well. Cuz i had a dream that you and i were in love. 
-Wtf, worst explenation ever! Skrattade han och kysste mig. Sådär mysigt. 
-Just kidding. It was okey, i just had a fue things in my mind.
Han nickade och reste sig upp innan han drog på sig tröjan och försvann ut ur rummet. 
-A fue things? Viskade jag för mig skälv. No, a lot of things. First of all, the management dudes must trust me.. I guess i have to take some pictures anyway.
Tillslut hoppade jag ut ur sängen och böjde mig ner för att dra ut kameran som jag lagt under sängen, diskret. Vart ska jag skriva ner allt så jag kommer ihåg det? Jag vandrade fram och tillbaka för att kunna tänka innan det slog mig. Skriver jag på papper kommer någon 100% hitta det, så är det ju alltid i filmer. Men om jag skriver i min mobil.. Jag har ju kod. Ljud hördes från nedre våningen och jag gäspade, la undan kameran igen och bestämde mig för att gå ner och ta reda på vart Niall ska. Snabbs som ögat drog jag på mina byxor och Zayns t-shirt, sträckte på mig och sprang nerför trappan. 
-Hey NiNi! Lyste jag upp när jag mötte hans förvånade blick. Gav honom en kram och satte mig brevid de andra runt bordet. Niall tuggade segare och segare medan Liam kollade konstigt på mig. 
-Why are you so happy? 
-Why not? It's a beautiful day... Mumlade jag och Louis flinade smått
-It's a beautiful DAAAAYYY!! Sjöng han falskt och jag skrattade lite. Försökte att skratta, men ärlig talat var jag sjukt nervös. Hur ska detta komma fram..
-So, what are you guys up to today? 
De bytte funderande blickar innan det alla svarade att de hade en ledig dag. 
-I know but what are you going to do? 
Honestly i have no idea.. Precis då kommer Harry och Kiera ner för trappan, gladare än någonsin. Kieras ögon lyser och Harry slutar inte att le, man kan inte annat än att undra. Jag menar, vi hörde ju konstiga ljud från igår. 
-Wow wow! Look who we've got here? Zayn ropar triumferat och stoppar i sig lite mat.
-Everyone's so happy today, why? Nialls ögonbryn rynkas återigen och ger lite av ett frågande baby-face. Med dom dör ögonen, cute!
-Why not? Me and Kiera just bacame really good friends. 
-Cool, ler Liam och jag fortsätter att äta.

När ingens uppmärksamhet riktas åt någon och alla bara har en egen liten konvo här och var passar jag på att vända mig mot Niall. 
-Hey, What're you doing today? 
-You just can't stop asking me that don't you? 
-Haha true, but i wanna know!
-Why? Tänk snabbt.. 
-I think we should hang! Utbrister jag och Zayn kollar i smyg mot oss. 
-Just you and me.. Why? 
-Cuz we never do.. And Harry is bussy with Kiera.. So i don't wanna take her away from him. 
-Well i'd love to but actually i can't today. Gonna meet an old friend, han kollade skamset ner i marken när jag såg min chans. TA KORT! Jag tar kort på han och sin kompis göra något som ser skumt ut, skickar till The management så dom litar på mig, sedan baam, kommer min plan att överlista managementet på något sätt. Men det kommer sen. 
-Okey, another day? 
-For sure! 
Sedan slank han iväg till sitt rum för att göra sig redo. 
-Zayn, i'm going out today with a friend i just met. But i'll be home tonight. 
-Wait, why would you wanna be with Niall if you were gonna meet a..
-See you! Jag pussade honom på kinden och skyndade mig upp. Tog på gårdagens (nu torra) kläder och väntade i 
dörröppningen. Såg Niall springa ner för trappan och grabbade kameran från gömman under sängen. 
-This might be fun, skrattade jag.

-Follow that taxi! No mather what happens, don't loose it. Jag pekade mot taxin framför och man kunde se Nialls blonda hår sticka upp där bak. chauffören blev nästan lite svettig men gjorde som jag sa. 
-Sorry if i ask, but why? 
-That... Dick is cheating on me. So i need some proof.
-Oh! Haha, i thought you were gonna hunt him down and kill him. 
-No! Never, skrattade jag fejkat och chauffören gasade på mer. SNABBARE DÅ!! Skrek jag i mitt huvud men log bara på utsidan. Taxin stanna, Niall hoppa ut. Min taxi stanna, jag hoppade ut. 
-Good luck, sa han och körde iväg. 
-Well, i need it.. 
Sedan började jag att smyga efter, men det var så fullt av folk att jag måste hålla våra avstånd. Nära utan att synas. Vi gick förbi en känd gränd och flera gator tills de äntligen tog en paus och jag kunde kolla noga på..henne?! Brunt hår, blåa ögon (linser tror jag) rätt så lång och jätte vacker. 
-Who is that?! Kamran kom diskret fram och jag började fotandet. På henne, på han. De gick in i en affär och kände på plagg. Jag plåtade och låtsades att vara en riktig spion. Omoget för min ålder men växer aldrig upp.. Jag plåtade mer och tänkte att det såg ut som dom tog tag och snodde kläderna, bara bra.. När jag märkte av att de skulle lämna smög jag ut lite innan och väntade på dem i ett hörn. Så höll det på hela morgon till efter lunch, och långtråkigt? Ja det blev det. Tillslut när de satt på ett litet café i en park fick jag nog. Gick iväg till en rosen buske längre bort och satte mig miner på marken. 
-Vilka bilder kan vart bra tro..?
538 bilder! Skojar du eller?! Wow, inte lite och många var händelse lösa. Föresten luktade det skit här i busken. Jag kollade upp men såg dem inte så kunde äntligen få sträcka på benen. Solen gick i moln men det va skönt ändå. Jag sträckte på mig och hängde kameran om halsen. 
-Samantha?! 
Jag vände mig hastigt om. Niall. Utan att reagera började jag att kuta som en galning tvärs över parken. Flåsandes och med håret som hela tiden hamnade i mitt ansikte. Såg han mig? Gissade han? Vet han?! 
Steg närmade sig bakom mig. Jag är bra på att tänka snabbt. Men nu?

 

 

Jag är hemskt ledsen för all tid det har tagit, men ve inte riktigt vad jag ska säga. Har bara hafft väldigt fullt upp och nu när det bara är jag kvar på bloggen. Men ska verkligen skriva offtare. Lägger upp ett nytt kapitel varje Torsdag eller kanske offtare :) Kraam Ebba

Av Ebba och Lovisa - 5 april 2013 13:54

Hej, det har inte kommit inlägg på länge för att jag känner att jag inte hinner och vill inte skriva, det är som den läxan du fick i skolan som du gör dagen innan den ska lämnas in och sen blir den inte bra. Och jag vill att det ska vara kul att skriva och inte att jag måste, med det känner jag inte längre så jag har bestämd med Ebba att hon kommer skriva och jag kommer rätta hennes kapitel och jag kanske skriver då och då när jag har tid. Men bara så ni vet, vill inte göra er besvikna med aa..
// Kim

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards