1dstory

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Kapitel 20 - Drama Queen

Av Ebba och Lovisa - 20 februari 2013 21:08

Previous :


-Does in hurt?
-Where? Ler jag och öppnar glass förpackningen.
-Here. Sam pekar på sitt hjärta och jag nickar sakta.
-I've been feeling everything. From hate to love .From love to lust .From lust to truth.. It does hurt a little bit sometimes.



Jag öppnar mina ögon och påminner mig själv att det är en ny dag. Jag vill inte att det ska va en ny dag jag vill sova, somna in och dö. Dörren öppnas och någon smyger in och lägger sig i sängen bredvid mig, på lång väg känner jag lukten av Sams parfym.  Jag suckar, jag vill vara själv kan hon inte förstå det. Efter några suckar ger jag upp när hon inte ger sig av.
-Do you not hear when I yawn ? It means that you should leave me alone!
- I know but seriously girl we have to talk. Jag kollar trött på Sam och gäspar på riktigt nu, jag sätter mig upp och drar täcket runt om mig medan jag kolla på Sam.
-Talk. Säger jag bara och lyssnar på det hon har att säga.
-You know we don't lie to each other right? Jag nickar misstänksamt och hon fortsätter.
-Why are you being such a drama queen ? Why are you making such a scene? You know when you're get out of a bad relationship you should learn from all of the bad experience, and move on and do not blame Harry because you never moved on. And you know I'm right.
Hon sitter och väntar på mig att reagera, men jag kan inte reagera jag vet att hon har rätt men jag vill bara inte erkänna det. Jag hinner inte säga något eller ens reagera och erkänna hur arg jag är på henne att hon har rätt innan hon öppnar munnen.
-You can't be angry on Harry when it's you're fault.
-UGHHHH! Skriker jag och rycker av mig täcket och springer in i badrummet. Jag smäller dörren och sjunker ner på golvet. Kan jag inte bara sjunka in i golvet och försvinna ?
-I know you are angry but you know it's the truth ! Hör jag Sam ropa och jag blir bara mer och mer arg. Inte på henne utan på mig.
-Why couldn't you just lie !! Skriker jag av ren ilska.
-Because we don't lie to each other, I gonna let you be angry for a while but I know you gonna come back for me and ask for forgiveness in less then a hour. Säger hon och jag hör dörren smälla igen. Jag ställer mig upp och kollar på min slitna spegelbild.
-UUUUGH ! Ryter jag men det löser inte mina problem. Jag tar ett djupt andetag och kollar på mig själv. Varför ska Sam ha så jävla rätt ? Hur har hon stått ut med mig alla år om jag alltid har varit sån Drama Queen? Hon har rätt jag har inte kommit över alla mina dåliga förhållanden än men varför kan jag inte bara växa upp?
Mina trötta röda glansiga ögon svider och jag bestämmer mig för att duscha. Jag drar av mig min pyjamas och kliver in i duschen. Vrider på kranen och det börjar låta i rören innan det forsa ner ljummet vatten ut över min kropp. Jag tvättar håret med schampo och balsam, sedan går jag ut ur duschen, springer till mitt kalla rum med handduken virad omkring kroppen, öppnar min garderob och drar ut ett par shorts med nitar på ena sidan och en långärmad vit tröja där det står " hakunamatata ".
Hakunamatata is the motto bitches. Och ett par vita skor. Jag drar på mig ett par rena underkläder och kläderna. Jag kammar igenom mitt blöta hår och väljer att gå ut till Sam och säga förlåt och kanske erkänna att hon har rätt.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förlåt säger jag bara, jag vet att vi säger förlåt ofta här men det är så iband. Förlåt för ett kort kapitel men måste faktiskt öva till två stora prov nästa vecka. Jag står inte ut med allt plugg det är bara för jobbigt..

Här har ni i alla fall // Kim(:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards