1dstory

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 20 augusti 2012 19:34

-Oh My Gosh! This is a joke! I´m deaming right? Sa hon till mig och nöp sig i armen flera gånger.

-Sorry, but it´s not a dream... I´m Niall Horan. Log jag och hon tappade hakan. Sedan fummla hon till lite och flackade med ögonen innan hon föll mot golvet!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mayas perspektiv

 

Först var allt suddigt, men det bleknade sakta bort. Jag hade inte speciellt ont men något kändes fel... Jag blinkade några gånger innan jag märkte att Niall tryckte sina läppar mot mina!? Han blåste in syre i mig. Jag började hosta och skratta medans jag satte mig upp.

-You don´t need the kiss of life when I've fainted in a (almoust) natural way. Men jag var fortfarande i chock.

-Oh... rodnade han.

-Hehe, sorry if it was too much, but I faint very easily. But... how can you be Niall Horan and ask me out? Wait, this is a tv-program! isn´t it?! Ropade jag surt.

-No a swear! Log han, ställde sig upp och tog tag i min hand.

-Then why me? Sa jag och han drog upp mig. Jag rös av att bara röra hans hand. You don´t even know me.

-I don´t have 2... But i already know that you "faint very easily". And it´s a long story why. Jag svlde och kunde fortfarande inte smälta att Niall horan var i mitt hus! Han har rört mig och gett mig mun mot mun metoden! Så sjukt snygg han är, men jag måste spela "cool".

-Ehm, where shall we go? Skämtade jag med en rolig röst och han skrattade lite. Men jag måste få honnom att skratta mer, för det står som nummer 7 på min "att göra (one direction)" lista. "Get Niall to laugh". Men jag visste inte enns att det var möjligt att få prata en "mer än 3 sekunders konversation med någon i 1D" (Nummer 13)

-You know what? I prefer to just watch a movie home, sa han och blinkade med ena ögat.

-Haha, you know what? Fnittrade jag och han skakade på huvudet. I knew it already! Och då skrattade han, det lät så underbart och roligt att jag inte kubde låta bli att skratta åt hanns skratt. Nummer 7 - check!

-I´ll order some pizza! Log han och jag peka mot telefonen.

-Oh, very romantic. BRB! Log jag och trippade iväg till mitt rum för att byta om, jag vill inte ha klänning på en hemmakväll. Och ärlig talat känns Niall som en helt vanlig kille, fast mycket snyggare än andra då, haha. Jag drog på mig min Love Pink - hoodie och ett par mjukisbyxor. Poserade snabbt i spegeln och fixade håret. "Knock Knock"

-Are you done? Ropade Niall.

-Yeah, svarade jag och vände mig blixt snabbt bort från spegeln. Han öppnade dörren och log:

-Soft clothing? Cosy, sedan gick han och jag följde efter med ett hemmligt leénde på läpparna. Vi slog oss ner i soffan där pizzan stod serverad i sin kartong. 

-This his is a simple date! Really simple. Han satte sig ner brevid mig men inte för nära.

-Do you mind if I eat with my hands... sa jag tyst och han sken upp

-I love this girl skämtade han och började äta med händerna oxå.

-Grease is a good movie, can we watch it? Sneglade han på mig.

-Haha yeah, I've read that you want to watch it during your first date.

-You know me better than i do... Svarade han smått busigt och jag satte på tv och hyrde filmen via den. Vi satte på filmen och han hoppade "diskret" närmare mig. 

 

Liams perspektiv

 

Nu hade det gått nästan mer en ett dygn sen jag såg Zayn, Niall eller Jade! Visst hade jag läst om dedär med Niall och Jade, sedan det med twitter men "vad hände sen?". Jag hade messat 1000 gånger utan att få svar av någon och nu började Paul också bli lite orolig.

-Seriously, where are they? Sa Aliie argt och gick fram och tillbaka i rummet.

-I don´t know babe... Suckade Louis utan att släppa blicken från sin mobil. Tick Tack. Tiden gick utan att något hände.

-if they are not home within 48 hours after they "disappeared" I´ll call the police. Röt paul buttert.

-Take it easy, Allie could you please call Jade one last time. Sa jag och hon nickade m,en inget svar. Strax efter fick hon ett sms.

-Uwh!

-What doe´s it say! Ropade Louis förväntansfullt. "Stop calling, we´ll be at the boys house around 12 PM? Makeing love with my love! Kiss KIss" Sa hon med en överdrivet tjejigröst och Paul blekna lite.

-Teens, skakade han på huvudet. Okey good, I go home now then, call if they´re NOT comming home. Han tog på sig jackan och åkte hem. Så jag vände mig om mot de andra.

-Are they back together? Sa jag chockat men ändå glatt.

-I guess soo...

-*HAPPY FACE* Skrek Louis! Och kramade om Allie hårt.

-But Niall?

-Ah! He´ll be home at 2 or something like that. Log Louis och drog iväg Allie till sitt rum. Jag andades ut, lite ledset. Alla har någon utom jag, eller Harrt vart han nu är, men vem säger nej till honnom? Jag lutar mig mot bordet då mamma ringer. 

-Hey mom! ropar jag glatt, why´re you calling so late.

-Hey hony. I forgot to call you today, because I have a news to tell! You´re going home, to operate your kidney!

-What? Jag fattade noll.

-The doctor called and said that your kidneys can be healed, you just need to operate it, but it is absolutely not dangerous.

-Oh, but when?

-Next week, you have to leave tomorrow. 


-Sorry if this is too much LeeYum, Suckade hon.
-No, it's okay, I go home tomorrow then? Sa jag chockat.

-Okey, i love you.

-love you too, bye.

-Bye, avslutade hon och la på. Min njure, helad? Oj, det är stort i så fall. Då fick jag ett mess av Niall. "i´m on a date (do not answer this text) I´ll be home at 1 PM?" Aha, okej..?  Då tar jag väll ovh kollar på någon lam film forever alone-.-


Mayas perspektiv

 

När filmen (och den andra pizzan) var slut lät vi bara tv:n stå på och reklamen rulla medans vi småpratade.

-So "Maya" what do you relly know about me? 

-Oh lets see... 

1. Your Full name is Nial James Horan.
2. Your birthday is 13th September 1993.
3. You was born to a father Bobby and Mother maura.
4. You Has one Brother Called Grag, He Lives in Ireland.
5. Your celeb Crush is Cheryl cole.
6. You Love Micahel Bubble, named his as his inspiration.
7. You Likes a Sexy and Funny Girl.

-Ohh, relly? Flkade han flörigt in och jag flinade.

8. You Loves to fart!
9. You said that the best thing about being boy is that he can chase the girls ^^
10. Your is a loyal guy when he is in a relationship with girl.

11.Your Favourite Colour is Green
12. You have beautiful blue eyes!
13. Your hair is naturally Brown but he got it dyed Dirty Blonde
14. You loves to play Guitar
15. When you´re on Tour, you always Skype his family and close friends from the bus.
16. Before they named the band One Direction, you suggested they should be 'Niall and the Potatoes'. Haha!
17. Niall admits that he tolerates the Sex Under Marriage, haha! I don´t even know how i know this, awkward!
18. Your star sign is Virgo
19. The only book you has ever read is 'To Kill A Mockingbird'
20. You Likes girls with brown eyes, I´m lucky, hehe. And i think that´s enough.

-Yeah, and i only know that your name is Maya! I should relly study facts about you.

-Yeah you really should... Log jag men då märkte jag förskräckt att hans blick hade fastnat på ett papper under soff-bordet. Han drog tag i det.

-No Niall! SKrek jag. Det var min "Att göra (One Direction) lista" Jag sträckte mig över honnom men nådde inte.

-What´s this! Skrattade han och sträckte sig högre upp.

-Don´t read it! Please!

-Why, log han och ställde sig upp. Då hoppade jag jag på hanns rygg.

-Do not read it! Då la han ner pappret och slungade ner mig i soffan och atackerade mig med kittling. Och jag skratta som in i...!

-Stop Niall, Nial! Tjöt jag som en galning.

-I only quit if I get to read the "To do (one direction) list". Och så kittlade hen mig på magen! Det värsta stället av alla.

-Okey! I give up, please stop! Ropade jag och han stannade tvärt med ett stort flin och ryckte tag i listan.

First. Ask for an autograph

2nd. Hug all of the boys.
3rd. Give Louis a carrot! (LOL)
4th. Learn to sing "Gotta be you" in falsetto (private lesson)
5th. Party with Zayn!
6th. Jog at 6 AM with liam.
7th. Get Niall laugh! (sweet)
Eighth. Style harrys hair.
9th. Stay in 1D house.
10th. Sing a duet with one of the band (at least)
11th. Dear Truth or Dare with the guys and their girls.
12th. Go on a date with Niall (<3) 12 check, he said cheerfully.
13th. Have more than 3 seconds of conversation with someone in the 1D! Check, he smiled.
14th. Rap with Zayn. Maya we have Timmy all this, he laughed. But I just felt ashamed, he'll just see.
15. Kiss Niall Horan!

-Check, log han och böjde sig fram.


Oj oj oj, haha. Kapitel av Ebba! Kommentera Kommentera!   


 

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards