1dstory

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 8 augusti 2012 23:20

-Oh my gosh!  I wonder what you guys did last night, flinade han och plockade upp min tjöja från golvet. BTW, it´s breakfast time. avslutade han och gick ut medans jag chockat kollade omkring mig. Var det så grovt?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

           




Zayn sov fortfarande och jag lyfte på täcket, tack och lov att jag hade underkläder på mig tänkte jag för mig själv och klev ur sängen. Jag drog på mig Zayn t-shirt som låg slängd på marken och gick till köket där de andra åt. När jag klev in i rummet stirrade alla på mig, jag såg säkert hemsk ut men Allie såg inte heller sådär "vacker" ut.

-Helooo Jade! Did you sleept well? Skämtade Liam och skrattade.

-Yes, i was soo tired! Svarade jag men märkte hur usel jag var på att ljuga. Då flina Niall och sa.

-The house is not very soundproof... Och jag blev helt illröd och sneglade på golvet.

-Haha, it's okey! Louis and Allie didn't sleep much eather... If you get it! Blinkade Harry men jag skämdes bara ännu mer. Så vi lämna ämnet åt sidan, för tillfället. Jag rostade en macka under tystnad och drog på ett tjockt lager av Nutella och fyllde ett glas kallt mjölk. Ingen utom Harry och Niall hade en social konversation till Zayn kom in, och stackar'n verka inte komma ihåg något från gårdagen. eller trodde inte att hela huset visste...

-Vas Happenin?! Ropade han och skratta. Men när alla var allvarliga kolla han frågande på mig

-Nothing... Svarade jag. Men jag behövde inte säga något innan Harrry inflikade:

-I didn't sleept so well last night. It was so noisy, did you sleep well Zayn? Fråga han utan svar, han kom antagligen ihåg nu. Louis and Allie? Did you sleept well? Retades han vidare men ingen verks tycka det var kul.

-Ha - Ha, svarade Louis tillslut kallt. Fin stund känner jag, snälla kan inte någons klumpighet eller humor byta ämne? Och då ringer Nialls mobil i rättans tid!

-Hello? Hi Chystal! Nothin, u? Okey, sure. Bye, avslutade han och alla kollade på honom med intresserad blick.

-Wow, Niall! A girl... Who's Chrystal? Skämtade Allie och han svarade lite tyst.

-The girl who almost stole Jades phone...-To get "1D's number" fortsatte Liam med en härmad tjejröst som sög.

-Good choise Nialler! Sa jag ironiskt, visst jag känner henne inte och man borde inte döma, men han ska träffa tjejen som försökte stjäla min mobil! Han gav mig en mörk blick "i know, but i like her!"

-I'm just saying, nickade jag och ställde mitt tomma fat på diskbänken.

-Tsss! Suckade Allie. Now I go and get changed, Bye. Hon kysste Louis och gick sedan iväg.

-i love that girl! Ropade Lou efter henne och log. Om jag inte har sagt detta säger jag det nu, så söta det är!

-Lads, remember! interview 3-5 PM. Då suckade alla men nickade.

-I'll better meet Chrystal now! Sa Niall och reste sig upp.-And i have to change clothes 2, svarade jag och trippade iväg. Då slog det mig, jag har inga kläder så det får bli gårdagens. Problemet med det är att det avslöjar "mycket" för papparazziz. Strax efter att jag bytt om kommer Zayn in.

- Clothes From yesterday? Hot! Skrattade han men jag var inte på humör utan log bara till svars. När båda hade bytt om mötte vi de andra (utom Niall som redan hade stuckit) i vardagsrummet. Allie hade tydligen stooooora nyheter. Vi satte oss i soffan och kollade på henne, med förväntan.

-Okey... I've got a job! Skrek hon och hoppade upp och ner?

-Wait, were? Sa jag misstänksamt.

-In ā photo-studio, it's colse to oure departement.

-Wow! Sa jag och sprang fram och gav henne en Bamse-kram, så det anda killarna hakade på.

-Congrats! Skrattade alla. Och hon tackade. När alla äntligen lugnat er sig fråga jag:

-When do you start?

-tomorrow! 9-14!

-wow Allie! Sa jag igen och kramade henne men kollade sedan på klockan.

-Oh we gotta go! Sa jag kramade om alla utom Zayn som fick en kyss på köpet, sedan åkte vi hem. När vi klev in i lägenheten gick jag rakt på sak:

-Allie jag avundas dig! Du har ett jobb nu, jag e glad men ändå inte! Hon kollade tröstande på mig.

-Åhh Jade, lilla du! Skojade hon lite. Jag har det enklare att bli fotograf, artist är svårare! Jag suckade.

-Men hur ska jag börja? Karriären, ska jag fråga Zayn?

-Det och klubbar? Jag gav en frågande blick och hon fortsatte. Imon ska vi till en Karioker-bar så du kan sjunga lite ;D

-Men min scenskräck?

-Ja det är ett minus... Aja jag går och handlar lunch, kommer så snabbt jag kan. Jag nickar och hon reser sig och går ut, men strax efter lutar jag huvudet mot väggen och sommnar obekvämt i 20 min. När jag vaknar upp sätter jag på en DVD-box med "Desperate Housewives" så jag har något att göra. Men efter ca 2 timmar ringer jag tillslut Allie.

-Vart är du?! Nästan skriker jag.

-Förlåt! Men jag träffa Kellan Lutz och han bjöd mig på kaffe! Ahh!

-Lutz vem?

-Kellan! Han som spelar Emmet Cullen i Twilight.

-Du vet att jag inte kollar på Twilight! Aja, skynda! Hejdå! Svarade jag och la på. Och när jag ändå hade mobilen uppe kunde jag inte låta bli att kolla upp Facebook/Insta/Twitter mm. Mitt namn och Allies hade spridits snabbt och nu hade jag en stjärna som vänförfrågninger på Facebook, och på instagram 148 nya följare. Men på twitter var det värst! 169 tweets och 331 nya twitter followers. Jag kolla en gång till på Facebook. Massa "vänner" från Sverige skrev på min fb-Wall "saknar dig gumman" "Vi måste ses snart!<3" eller "Kan jag få 1Ds autografer?" men jag orkar inte svara, den ända äkta vännen jag har är Allie, hon är som en syster. Jag fortsatte kolla lite innan jag blev sur och messa Allie "Vem skulle komma snart? Eller bjöd Johnny Depp dig på tårta?!" det tog lite tid innan hon svara "Nej sorry Jade, men jag väntar utanför intervjun på Louis!"  Då började det smått kok innom mig "What? Utan att säga? :@" "förlååt älskar dig! Men jag behövde se honnom! Sorry, det slutar ändå om 10 min" avarade hon och jag suckade "mm, Bye... :/" "herrå :/<3" Åhh Allie! Jag blev så sur. Inget att göra! Så att jag satte på Up all night och hoppade i soffan "I WANNA STAY UP ALL NIGHT" tjöt jag riktigt vilt! Inte bästa "fiesta låten" men men. Efter ett tag knacka det på dörren. Allie! Suckade jag i och igga men hon sluta inte så jag öppna tillslut.

-Hey Allie, bjöd Barack Obama dig på middag nu? Men det var inte Allie? Shit! Utan en lång, välbyggd man i 20-års åldern med ljusbrunt hår och mörka ögon.

-Hey, I'm not "Allie"... Do you speak English. Då rodna jag och sa.

-Ofcourse, and who are you?

-Your neghibour, and i guess you're New, having a party? (forever alone...)

-Haha yeah... Btw, I'm swedish.

-Nice, Why did you moved to London?

-Cuz... Me and Alli, my friend, Loves london and we're lolknig fore a job, and Allie find one... And! We can meet oure boyfriends more offten!

-Nice! Upprepade han glatt. Can i Joyn your pary?

-Ehmm, i donno but you Can get i cup of coffe?

-Sure sa han och klev in. I'm John! Hälsade hansedan.

-Jade, log jag och skakade hans hand men kunde inte sluta tänka på Zayn! Vad skulle han säga om jag hade en het 20-åring på besök?


Inlägg av Ebba! Kan finnas stavfel, skriver på mobilen men jag rättar i så fall imorgon :)

Av Ebba och Lovisa - 8 augusti 2012 23:18

Okej, nu var det så att jag hade SKRIVIGT ett riktigt långt kappitel på mobilen men hade inte hunnit spara slutet, så kapitel 15 kan bli försenat :(

Av Ebba och Lovisa - 8 augusti 2012 07:39

-Thanks Harry. I would hug you, but I've only underwear so it may seem very strange, skrattar jag men han bara rodnar utan att svara. Efter en kortb stund säger jag.

-Ehmm, Harry? You can leave now...

-Of sorry! ehm, i was just thinking and you know, skrattade han nervöst och gick sabbt ut ur omklädnings rummet. Ingen klänning för mig tänker jag, byter om och går mot Nandos med Harry.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

 

 

 

Jades perspektiv

 

Sedan flera gånger under dagen ringde Paul massa gånger till Louis eftersom han hela tiden fick mail och sammtal om intervjuer det ville boka in med One Direction (och speciellt Lou efter all kärleks "dramatik" som kom fram) Men Lou tacka nej till alla men när jag fråga varför sa han bara "Cuz it doesn´t feel right" Jag fattade inte vad han menade men orkade inte längre bry mig. När klockan var 8 gick vi hem till killarna för en filmkväll.

-Okey guys, wich movie do you want to see? Frågade jag och letade runt bland deras DVD:er.

-Tou story! Ropar Liam men alla skakar på huvudet.

-Not today, sorry Liam skrattade Niall och log.

-A Horror movie!? Fortsätter Niall men alla skakar på huvudet.

-Love Actually? Frågar Harry och sneglar på mig.

-Yeah, why not? Fråga jag och kolla på Zayn, so I can cuddle up in your arms.

-Yeah, cuddle upp and suddenly? A wild sex sceen shows up? Säger Niall eftersom vi inte kommer ta en skräckfilm som han vill ha.

-Well, you can at least have phone sex with Chrystal! Säger Zayn allvarligt och höjer tonen.

-Eyy, don´t talk l... Började Niall men jag avbröt.

-HEYY! Guys stopp it! Just sit down and shut the fu*k  up! Skrek jag och alla bara stirrade på mig som om dedär inte kom från min mun.

-Yeah you heard it, sit down! Och till min förvåning satte sig alla ner i soffan till och med Allie som också såg förvånad ut. i´ll get us some pizza from the freezer. Sa jag när ingen annan sa något och trippade iväg till köket men kom straxt tillbaka med en mikrovärmd pizza i handen. Men när jag sa varm så var den verkligen varm, så varm att när jag kom fram till bordet kastade jag den och gnuggade mina händer mot varandra.

-Enjoy, suckade jag och satte mig brevid Zayn som snabbt drog mig intill sig mig medans Niall drog Pizzan intill sig. Vi startade filmen och Allie hoppade snabbt upp i Louis knä och började redan mysa lite. Mitt under filmen gled Zayns arm ner fråm min höft till min ruunpa! Men jag protestera inte utan la bara min arm om hans midja och pussade från  hans axel upp till hans hals, och han log stort och kysste mig. Sedan när filmen var slut hade Niall sommnat med en pizza i munnen och vi kunde inte låta bli att skratta och ta lite kort på honnom. Klockan var bara runt 10 så vi satte på "Paranomal activity" men ville inte väcka Niall, fast han vakta ändå strax efter vi satt på den och såg stolt ut men sa inget. Filmen va hemsk och Allie som hatar skräckfilmer blundeda stenhårt och bokstavligen tryckte sig upp i Louis knä.  

-Hey, skrattade han till Allie som skakade. Men jag ska inte säga något för jag nästa tvingade Zayn att hålla om mig hårt medans Niall skrek och sedan skrattade och skrek om och om igen. När filmen äntligen var slut ville Liam och Niall gå och lägga sig. Så det var bara Harry kvar som inte hade någon att "Mysa" med under tiden vi pratade och strax där efter fick han nog och sa:

-I tired, bye and see yaa tomorrow. Don´t forgett to sleep. Han lyckades hålla rösten uppe men stegen var dystra. När han var utom synhåll viskade jag till Zayn:

.Poor Harry, i think he´s desperet after a girlfriend.

-Haha, no! He´s okey. I think he just wanna feel loved?

-But we love him?

-Ofcourse we do, log Zayn och kysste mig "vildare och vildare".

-We should get a room, skämtade Zayn men ändå såg han lite serrös ut. I alla fall tog jag tag i hanns hand och gick till hans rum. Direkt efter att vi stängde dörren började han kyssa mig vilt och passionerat och jag bara hängde med. Jag kysste honnom och han backade tills han ramlade bakåt i sängen med mig över sig vi skrattade och fortsatte kyssa varandra. Han kysste mig på halsen men jag började skratta eftersom hans studd kittlades.

 

Jag vaknade av att det knackade på dörren jag satte mig upp och drog täcket över min överkropp.

-Yeah! sa jag med halvöppna ögon. Och Niall kom in men en chockad blick.

-Oh my gosh!  I wonder what you guys did last night, flinade han och plockade upp min tjöja från golvet. BTW, it´s breakfast time. avslutade han och gick ut medans jag chockat kollade omkring mig. Var det så grovt?

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards