1dstory

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 12 augusti 2012 19:14

-Hey, wa wanna shop! Sa Allie och drog tag i Louis. Jade drog tag i Zayn. Så Harry drog tag i mig. Sedan delade vi upp oss och gick.

-We have 3 hours before we have to meet at the London sightseeing bus stop.

-Only ? awwe, suckade Jade och gick iväg med Zayn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


       

 

 

 

 

Nialls perspektiv

 

Alla delade upp sig och sprang snabbt iväg. Ena sekunden här och i andra borta. Jag plågade mig med tanken att om Chrystal var här skulle jag inte gått ensam, jag borde verkligen hittet en transport att ta mig hem och inte hittat dem igen! Då och då kom det fram fans som bad om autografer och bilder. Om jag får skryta måste jag säga att vi har det vackraste fansen någonsin! Jag lunkade vidare och försökte rensa huvudet men allt försvann snabbt då jag såg en Nandos resturang och blev så lycklig för tillfället. Jag klev in och ställde mig i kön medans jag skådade mitt "Nandos black card". Bara kändisar får ett sånt och då är allt gratis! När det äntligen var min tur beställde jag, tog upp mitt "black card" och fick många blickar. Det jag älskar med Nandos, mer än maten är att den serveras snbbt. Jag tog den, tackade kassörskan och skulle sätta mig ner.

-No tables! suckade jag för migsjälv. Och jag tror folk märkte att jag inte hade någon stans att sitta så det vinkade och ropade på mig att sitta vid dem. Men det fanns 1 bord med en stol över där det satt 2 tjejer och 1 kille så jag gick fram till dem. De verkade inte som galna fans och såg "colla" ut. Jag hostade till och de kollade på mig, ena tjejen med smått panik blick.

-Excuse me but can i sit here? Log jag och tjenen svarade snabbt men vänligt.

-Yes, ofcourse! Jag slog mig ner och hon gick rakt på sak. Are you Niall Horan?

-Yes, svarade jag log log ite busigt denna gången.

-Wait, frome One Direction? Avbröt killen och jag nickade. Nice 2 meet you, I´m Zac!

-I´m Alicia, and this is...

-Lea! Fyllde den sista tjejen i. Och jag svarade "Nice to meet you!" innan jag högg i maten. Vi åt lite under tystnad innan Alicia sa:

-Wait... Do you know who Jade och Allie´s?

-Ehm, why? skämtade jag men hon tog det nog serriöst.

-Oh okey sorry, my bad. Cuz i´ve meet 2 girles named like that and Jade was together with "Zayn". Must be another Zayn... Hon skämdes lite.

-Hey Alicia! I was just kidding, i know them.

-Really? skrattade hon, whrer are they?

-Shopping, suckade jag och Zac skrattade.

-I know bro! Shopping is a weekness for girls.

-Not for me!  Skrattade Lea, ändå hade hon rätt så mordärna kläder. Hon märkte att jag såg fundersam ut så hon sa.

- I do shop, but them i buy like 20 different things and don´t need to buy more clothes in a few months.

-Smart idea! Log jag och vi hade riktigt kul innan de på Nandos bad oss lämna så andra gäster fick bord. Jag bytte nummer med alla men sedan var de tvungna att gå.


Jades perspektiv

 

När de 3 korta timmarna hade gått stod vi och väntade med de andra utom Niall vid busshållsplatsen. Jag hade köppt massor av kläder och fått "lite" kläder av Zayn med. Men min favorit outfit av alla ver den söra klänningen med klackskorna! Bussen rullade sakta in och vi fick smått panik. Niall!? Folk började kliva på bussen så vi vvar tvungna att oxå göra det men Liam "offrade sig" och skulle stanna om Niall kom. Så precis i sista sekunden hör man någon ropa "Wait, I´m here!". 

-Niall, ropade Liam och kramade om honnom sedan klev det på bussen och vi fick de bästa platserna högst upp längst fram. Det var underbart och så vackert i London. Vi hade ett snabbt stopp vid BigBen och ja, lite överallt. När turen var slut släpptes vi av någon kilometer ifrån killarnas hus så det gick snabbt att ta en taxi hem. Men de dom inte visste va att vi inte skulle hem.

-Wow, great day! Skattade Harry och kolla sin mobil medans jag log men sa inget utan messa bara Allie (som satt i andra taxin) adressen. Sedan gav jag den till taxi-chaffören och han nickade, men inte förrän efter en stund reagera Zayn på att vi inte var påväg hem.

-Jade, were are you taking us?

-Somwhere... Over the rainbow! Skämtade jag utan att han skrattade. Så jag sucka och sa: You´ll see. Efter en bra bit var vi framme och hoppade ur taxin. De andra var redan framme.

-You´re taking us to a "karaoke club" skrattade Zayn men jag bara gav honnom en smått illsken blick.

-Yes. The clock´s half past 9, let´s go inside? Log jag och vi gick in. Det var inte so man tänkte sig! För den fanns en lyxig bar, lila-svarta tapeter, en scen med dj och "öppen mick" som man kallar det.

-Nice place! Sa Niall imponerat när Liams mobil ringde. Be right back! viskade han och gick iväg. Det var inte så många här så vi chillade lite, men vid 10-halv11 började det strömma in folk och micken "öppnade" till frivilliga. 

-Jade? hörde jag Allie säga och jag vände mig om. Där stod Allie, och John!

-Hey! what are you doing here? Loga jag men han avarade kort.

-You´ll see... Jag gav Allie en frågande blick och hon sa på svenska:

-Jag säger snart!

-This is my sister Diana, sa han och pekade på en blond tjej, smal som attan med kurvor. En plastik barbie e vad jag skulle kalla henne.

-Hi log jag men hon nickade bara och sa inget förren Zayn kom och kramade mig bakifrån.

-Hey! I´m Diana, log hon mot Zayn och han svarade kort "I´m Zayn".

Jag såg direkt att hon hade ett öga för honnom så jag vände mig om.

-Wanna dance babe?

-Sure, skrattade han och vi gick iväg mot dansgolvet, jag vände mig om och gav henne en bitch-blick snabbt. Sedan dansade vi loss.

 

Dianas perspektiv


Hon gav mig en bitch-blick! Herregud, hon passar inte enns med Zayn. Åhh, men hon känner inte diana rätt... Om jag vill ha Zayn ska jag få Zayn. Det gör inget om hennes hjärta blir krossat på köpet, jag är van vid sånt.

-Diana! Ropade min jobbiga storebror John.

-What? Fräste jag som svar men han bara skakade på huvudet och gick mot någon för att dansa. Okej, jag måste komma på en plan att "vinna över" fröken Jade, men först! Måste jag dansa med dendär hetingen. Slog det mig när jag såg en muskulös kille dricka vid baren och snacka med en tjej.

-Why am i so good at this? Cuz i´m hot! Skämtade jag tyst för mig själv och gick sexigt emot honnom.

 

Jades perspektiv

 

Jag lär Zayn dans med Harry medans jag tog gick mot baren. Jag var riktigt törstig, jag satte mig på en stol och beställde en drink med lite alkohol i bara.

-Well, well, well! Skrattade någon tjejigt bakom mig.

-Diana! Suckade jag och hon satte sig brevid mig.

-Haha, so you remember me? skämtade hon. Jag kände henne inte men hat bubblade i mig.

-I would like to have a "Sex on the beach" log hon mot bartendern, fore the "Lady".

-What?

-It´s a drink, stupid! Sa hon och räckte den till mig. It´s not much alkohol in it!

-Okey then, suckade jag, för törstens skull! Och den var riktift god, så jag beställde en till och en till. Diana skrattade högt och sa.

-Imma bad girl Jade... Zayn is mine! Sedan ställde hn sig upp och gick iväg. That bitch! Hon har blåst mig totalt, så att jag ska bli full och göra bort mig! Men det var försent, jag kände redan behov av att dansa så när någon bjöd mig upp svarade jag bara. "Fuck yeah" och gick totalt crazy. Vi hade så kul och jag kunde inte enns hans namn.

-Shall we sing? Karioke? Skrattade han och drog upp mig innan jag han protestera. Men min scenskräck var borta.

-Okey, log en man till oss och kom fram. Whats ur names?

-Joshoua and... sa han och kolla på mig.

-Jade, avslutade jag och mötte Zayns glada blick, men det jag inte gillade var att Diana hållde på runt honnom hela tiden.

-What are you going to sing?

-Good time! Sa han och mannen nickeda.

-Good choise, sedan sattes musiken på och jag fick en mickrofon.

-Just read the lyrics there! Sha Joshoua och pekade på en stor skärm. Okej, nu gäller det att ge bra ifrån sig, eller skit i det! Haha. Han började sjunga och det lät inte så bra om men får säga det, men han bjöd på sig själlv!


Good morning and good night
I wake up at twilight
It's gonna be alright we don't even have to try
It's always a good time.


Började jag och sen nästan skrek vi i refrängen, och dansade galet och jag vet inte vad jag gjorde. I sista refrängen fick vi alla som kolla att sjunga med! "Woah-oh-oh-oh" ekade det i hela lokalen!

-We don´t even have to try, it´s always a good time! Avslutade jag och alla tjöt och apploderade. Jag bugade och tackade sendan blev jag nerdragen från scenen och kände mig lite hängig.

-John! Skrattade jag och försökte få honnom att dansa när Zayn och en svundsjuk Diana kom frm till oss.

-I hev to tell you something important, but you´re drunk... Can you still listen?

-Ofcouse, flummade jag och han drog iväg mig till ett litet rum.

-Jade? Ropade Zayn och jag svarade.

-i`ll be fine! We´re not gonna make out silly.

-Love you! log han osäkert.

-I love you more! svarade jag innan John stängde dörren.

-What? I hope we´re not going to make out, cuz i love Zayn!

-No, no! Skrattade John. But you´re really drunk.

-So what? Just tell me what it is?

-Okey, You know I work as a producer. And when I heard you sing, I heard how talented you are, so when you're not drunk and dare to sing in the studio, can you give me a call so you might be able to "audition". I know that you can become something big!

-Wow, really nästan tjöt jag av lycka Min högsta dröm. Jag kramade om honnom och smällde upp dörren.

-Zayn! tjöt jag. I got some very big news that... Men jag avbröt mig i meningen. Nej! Mitt hjärta sprack och tårarna började rinna. Sedan rusade jag mot utgången i det kyliga vädret. Jag sket i vart mina shoppingsaker va. Allie hade dem säkert. Jag sprang och hörde hur han ropa efter mig.

-Jade! Wait!

Jag snubblade i mina dumma skor och skrapade upp händerna medans blodet sakta sipprade ur händerna. Så jag slängde av mig klackarna och fortsatte springa tills jag såg en taxi. Jag öppnade dörren.

-I FUCKING HATE YOU! IT´S OVER, WHY DID I TRUST AT YOU? Skrek jag åt honnom och tårarna strömmade när jag lämnade en förtvivlad Zayn bakom mig och åkte iväg. Jag gav adressen och lutade mig mot fönster-rutan. Och grät i tystnad.

-Are you okey?  Harklade sig chaffören och jag snyftade.

-Does it look like i´m okey? Svarade jag spydigt.

-No, but you´re drunk and crying, so tell me? If you want to! Fyllde han i.

-Sorry, snyfftade jag. It hurts so much, snyfftade jag. I don´t even know you.

-Right, suckade han och resten av färden var vi tysta. När vi var framme gav jag honnom pengar och bad honnom att behålla växeln. Sedan låste jag upp, stängde dörren och föll ihop gråtandes på marken innanför dörren, och släppte ut allt.


Kapitel 18 av Ebba! Kommentera 2+ för mer "drama" i Novellen. Ha det gött och glöm inte att kolla på 1D som uppträder ikväll vid OS stängnings cermoni  


Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards