1dstory

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 13 augusti 2012 21:34

-Right, suckade han och resten av färden var vi tysta. När vi var framme gav jag honnom pengar och bad honnom att behålla växeln. Sedan låste jag upp, stängde dörren och föll ihop gråtandes på marken innanför dörren, och släppte ut allt.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter för många tårar gick släpade jag mig till frysen och tog fram en stor bytta med glass som jag åt med min finaste silversked, jag vet inte enns varför utan bara kände för det. När jag satt dår flög minnen förbi. Zayn. Jag. Hur han kysste mig. Kramade om mig. Hur han sa att han älskade mig. Hans värme och kropp mot min. Alla hemska tidningsrubriker om hur jag lämnade Zayn och hur "krossad" han är. Men de kan läsa om det i tidningen, sanningen vet jag. Jag sköljde ur glassbuttan och slängde iväg den nånstans. Tvättade ansiktet och satte på deppig musik. Men det fick mig att gråta ännumer. Jag hatar honnom men hur i helvette ska jag leva utan honnom. Men illskan tog över, jag slet upp en låda med bilder på mig och Zayn i -torkade tårarna- och springer in i Allies rum och hämtar en sax, och klipper dem i små bitar.

-Vad tänkte du på? Viskar jag till det sista kortet innan  jag klippte det. Plockar upp alla bitar och öppnar fönstret. Fönstret. Det väcker mer minnen, han erkände att han gilla mig. Han kysste mig. Jag slet upp fönstret och slänger ut pappersbitarna. Värdelösa. Jag ser att det blixtrar till från en gränd och stänger fönstret snabbt. Jävla papparazzi. Jävla Zayn. Varför just han, en typisk snygg kille i ett pojkband med röst, och han. Ska man falla för, en falsk kändis. Då sjunger Zayn på min mobil och jag kastar den i golvet men ångrar mig snabbt och plockar upp den. En spricka! Åhh. Men det är Niall som ringer, jag överväger på att svara.

-What? svarar jag så känslolöst jag kan.

-Can I come 2 your house? Jag hörde att han grät. Please, the boys can´t see me like this.

-Niall, what happend? Och nu kände jag hur tårarna kom tillbaka.

-Jade, you´re crying! Utbrast han.

-And so are you, but sure... You can come but do not tell anyone where you are...

-I Promise, be there in 5 minutes. Bye svalde han och la på.

Vad har hänt Niall nu då? Om han spelar kommer jag slå ihjäl honnom, men om det e serriöst...? Jag messar Allie och säger att allt är okej. Eller jag ljuger men ber henne att sova hos Louis. Hon tvekar men ger sig

Efter ett tag knackar det på dörren men jag känner mig osäker. Så jag messar Niall "is't you?" och han svarar genast "yes!" så jag kollar för säkerhets skull i "Kik-hålet" innan jag ser att det verkligen är han och öppnar försiktigt. Han ler sorgset och släpar med sig sin gitarr in.

-Why a guitar? Frågar jag och stänger dörrren efter honnom.

-A long story... Or maby short but, yeah. Han Knöt upp skorna och gick in i vardagsrummet utan att släppa gitarren. Jag följde sakta efter honnom och satte mig brevid. Det kändes konstigt att se honnom gråta. Han brukar alltid va så glad och, så osårbar...

-Niall, what happend? Sa jag, rakt på sak med starkare tonfall. Som om jag bestämmde. Han tvekade lite.

-Do you really wanna know My "sad story"?

-I had one to... I'll tell you, if you'll tell me... Nästan tvingade jag ur mig.

-Okey... it started when I messed with Chrystal, but what happened was that I kissed her and said that I liked her! She told me that she liked me but "couldn't be with me" (or something like that) I wonderd why, but she just had an outbreak and refused to answer. after that I felt bad that I treat her that way. So... meanwhile you were at the karioke-bar, I ran home and picked up my guitar. Because she likes when I sing to her. I bought a red rose and went all the way to her. I was really into her! But then came that moment when I stood outside her apartment and looked through the window where I saw a guy I've never seen before. He hugged her, so I hurry up to the door and knocked. She opened with a happy expression, but it disappeared when she saw me "you can not be here!" she hissed, but it was too late. Cuz he opened the door and looked at me like I was a pice of shit. Then he looked at Chrystal "is this the man who refuse to stop follow you? Who doesn't leave you alone even though you hate him?" she looked painful at me "yes ..." And my heart broke slowly. "Say you hate him and do not want to see him, I'm your" She checked into the ground and a tear fell. "I don't wanna see you anymore, Greg is My boyfriend! And you're not." SHA FUCKING HAD A BOYFRIEND! Greg sneered at me and shouted, "Go to hell" then he kissed Chrystal, took the rose from my hand and threw it away. Then he slammed the door and left me there. Heartbroken, när han sa dedär sista brast mitt hjärta. Han och jag grät, stackars Niall.

-Niall, I'm so sorry! Sa jag och kramade om honom hårt.

-So what happend to you? Snörvlade han.

-I'll make it short... Zayn kissed another girl, i was in another room and then i just opend the door! And he stood there and kisseing a whore, bitch, slut, worst person ever. Diana. Då slog det mig att hon hade rätt. Om hon vill ha nåt får hon det! Jag mötte Nialls förskräckta blick.

-He kissed a girl. Wow, that idiot! Sa Niall argt. If i were him i would never forgive myself!

-Aww Nialler, skratt-grät jag.

-Kapitel av Ebba, kommentera nu då! :P

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards