1dstory

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Kapitel 29 - Big news!

Av Ebba och Lovisa - 30 augusti 2012 20:45

-Yeah? Ryckte jag till och kollade på henne.

-Focus! Jag nickade och log... Nigel, usch! Han ska inte ta min tjej om det är det han vill. Nej nej, Allie är min!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

 

 

 

 

Nigels perspektiv

 

Jag hade bara pratat med Allison i 5 minuter drygt och visste redan att hon var den rätta! Perfect kropp, välskött hår, smak för mode och mycket vackert ansikte. Men jag visste inte riktigt hur jag skulle säga det så jag gick raktpå sak.

-Allison? Do you know what? Log jag charmigt.

-No...? Fnissade hon.

-I want you to be our new model! For a cover of a fashion magazine, we've been talking for 5 minutes and I already know that you are absolutely right 4 the job! Och där... tappade hon andan! Hennes mun stod helt öppen och hon bara stirrade.

-Wh-what? Are you you offer me a job as a model, after 5 minutes?! Jag skrattade lite och avarade

-Yeah... So what do you say? Do you really wanna be a model?

-Kidding me? Tjöt hon. This is my biggest dream. LOUISS! Pep hon och killen jag plåtade kom glatt fram men kollade smått ogillande på mig. Hon kysste honom med ett smack och utbrast.

-Meet my new boss, Nigel! Och hela hon var en enda solstråle av glädje.

-Are you offer her a job? As what?

-A model Louis! It´s my dream, hon kollade oskyldigt på mig så jag var tvunden att ge mig. Okey honey, if you´re happy them i am happy.

-Aww, Lou! Log hon och gav honom en lång kyss medans jag otåligt väntade. Men det är värt det, för med henne som model och en kille som är med i ett av världens kändaste pojkband kommer jag käna pengar... Och inte lite det. Jag gav henne mitt nummer så vi kunde höras någon annan gång och diskutera det lite närmare. Sedan begav jag mig hem för att planera nästa -förhoppningsvis- succe model.

 

Jades perspektiv

 

Jag satt ensam hemma i mjukis kläder och hade tänkt igenom lite,orkade inte bry mig om va andra tycker. Så jag skrev av mig lite på IPhone anteckningar, allt som snurrar i mitt huvud kring detta "Om jag älskar Zayn på riktigt och för den jag är skulle jag aldrig vara otrogen. Å jag älskar ju Zayn, så ingen kan stoppa det. Om jag ska vara ärlig så älskar jag honom så mycket att jag inte kan beskriva smärtan utan honom. Som ett tommrum i mig. Han fyller mig liksom.Du får aldrig lämna mig Zayn, love Jade" Inte för att han kommer se det, föresten skrev jag ju på svenska men men. Altid skönt att bara skriva av sig. NÄr jag låste mobilen satte jag på "Pretty Little Liars" och fortsatte nördat. Nu när jag har flyttat har jag nästan inte hunnigt att leva "Normalt" eller. Som i sverige.Men den lilla "Normala" tiden jag fick var halvägs in i ett avsnitt innan telefonen ringde. John, suckar jag och avarar.

-Je Je, what is it?

-IT´S BIG BIG NEWS! Sa han högt och ivrigt.

-Let me guess, your sister is moving 2 Australia? Skämtade jag men han tystnade tvärt.

-No... I showed your recording of the song you sang the other day. To my boss and he liked it and wants to see you tomorrow in the studio. At 12! Flikade han in och jag ryckte till.

-YOU WHAT? Skrek jag genom luren. Så högt att om han är hemma just nu kan han nog höra det. John! I didn´t 

 allowed you to show it to anyone!
-You said nothing at all about it...
-But you know I hate to sing in front of people, if I'm not full but I can not be! So why?

-Because you're an amazing singer and if I don´t wanna "lose" you. Because I haven´t found one that is as good as you in a long time. And if you´re not trying anyway, I'll probably get fired... But it´s okey, i can´t force you, bye. Suckade han och la på. Men jag fick direkt skuldkänslor. Jag måste ju veta om folk tycker att jag kan sjunga, och om de inte gör det får jag väl bli skådis. Jag klickade fram Johns nummer och han svarade snabbt men litee trött.

-Okey! I can try, but if it´s not working. Then i´m so sorry. Jag hörde inget svar och blev lite orolig.

-Wait! Utbrast han. Are you serious? Bubblade han fram.

-Yes. Fick jag fram med en suck och han började gapa av lycka.

-I´ll pick you up at 11 tomorrow. Dress nicely as a star and sing like you've never done before. Or skip it, just dress nicely. Love you thank you thank you thank you! Bye.

-Bye John, skrattade jag och la på. Jag kan ju försöka att ge bra ifrån mig. Och inte spy, det har ju hänt... Jag svalde och viftade bort tanken.

-Ne nu ska jag kolla klart på PLL, sa jag högt för mig själv. Poppade en stor skål med pop-corn och klistrade mig fast framför tv-rutan. Rätt så glad ändå. Men undra när de andra kommer hem...


Kapitel Big news av Ebba! Kommentera på och ha en grym day haha   


 
 
Ingen bild

Nessa

1 september 2012 19:27

Möööp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards