1dstory

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ebba och Lovisa - 6 augusti 2012 10:09

From Chystal 02:19

"Okey, good night "Maby" Och det tog nån minut innan jag fattade.

To Chrystal 02.20

"Haha, nice there! Night ;)"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                   



Jag gäspade ljudligt och lät mig ligga kvar i sängen, det kändes som hemma fast skillnaden var att jag inte hör fågelkvitter på morgonen utan bara massa trafik och bil-tut. Mobilen lyste upp och displayen löd "My Sexy Zayn". Jag fnissa för mig själv, för jag föredrar namnet mer nu än innan. Ändå orkar jag inte kolla så jag låter huvudet tungt falla ner mot kudden och känna hur ögonlocken sakta rullade ner. Det var rena rama undret att jag enns orkade ta bort sminket igår, eller aa "inatt" blir det. Jag höll på att sugas in i drömmarnas värld då Zayn började sjunga på mobilen. Men det var jag också van vid nu. Jag öppnade motvilligt ögonen och sträckte mig efter den.
-Hey, whatever you're going to say... Make.It .Quick!
-Hi! I've missed you tooo babe, skrattar Zayn med den vanliga otroligt heta morgonrösten han har.
-Haha, so vas happenin?
-Eyy, I'm suppost to say that! Zayn is sad now, Retas han.
-Awwe! Cutee, but please say that "thing" you were going to say before i die, suckar jag.
-Okey, would you and Alli like to come, at 12 AM? Cuz it's just me awake, and... Niall ofcourse.
-Are the others sleeping? Sa jag ondskefullt och fick en ide.
-Oh Jade, what's on you mind?
-You'll see, we will be there at 11:30? And don't wake them up!
-Okey, Bye sugar! Hehe.
-Bye...? Ehmm, oak-tree? Var det enda jag kom på.
-Gosh Jade! You suck at names, haha My kotbolle! Sa han och la på. Jag kalla honom ekträd! Vad tänker jag med? Haha, jag är en köttbulle. Men måste komma på något, något snyggt smeknamn! Men det får vänta för klockan är 10:30 och Allie måste väckas. Jag drog på mig en vit blus, höga jeans och ett brunt skärp + en väska. Sedan trippar jag in till Allie och tänder lampan.
-Vakna! Klockan är 7 på kvällen och du är sen till jobbet! Skriker jag och hon rycker till.
-Va?! Shit pommes! Ropar hon och drar på sig kläder snabbt som ögat. 
-Hinner jag sminka mig? Stressar hon och går fram och tillbaka. Panik!
-Allie, Allie, Allie... Haha, det var ett skämt, klockan e kvart i 11 så om 45 min ska vi vara hos killarna. Du var tvungen att vakna snabbt!
-Va? Det är ingen ursäkt! Åhhhhh, och varför så tidigt? Suckar hon tungt. Jag höll på att få en hjärt-atack.
- Vi ska väcka 3/5 killar, mowahahahahaa. Skrattar jag.
-Haha funkar för mig men jag kommer för Louis skull! Inte din. Beordrar hon.
-Funkar för mig! Retas jag, Kom nu. Fixa snabbt smink och skor! Vi stressar och är klara 20 över. Nu e det brottom om vi vill ha kul.
-Taxi skynda! Ropar jag, som om de kan höra, men några sekunder senare kommer det faktist en Taxi. 

-Vi har tur ser det ut som? Fnissar Allie och vi vinkar in Taxin. Den stannar vid trottoar-kanten och vi hoppar in och ger adressen till gatan före killarns gata. 

-Please, we're late, so drive as fast as you can! Säger jag till chaffören och han gasar på!

-I bilen tar Allie på lite ljusrosa-hudfargat läppstifft.

-Du behöver inte läppstift! Hon suckar ljudligt och räcker fram det till mig.

-Jaja, ta men ta bara lite.

-Haha, älskar dig, säger jag och pussar henne på kinden. Sedan tar jag på mig lite läppstift. Strax efter bromsar taxin in vid platsen vi gav honnom.

-Than you so much! Säger vi medans vi kliver ut, och betalar. Vi väntar tills han kör ivär och springer sedan mot killarnas hus. 

-Alison jag kommer att ramla, jag har klackskor!

-Men ta av dem då, vi är ändå snart framme! ropar hon framför mig.

 

Zayns perspektiv

 

Jag får ett mess från Jade. "Open the door" står det. Jag går till hallen och öppnar dörren och de stiger på. Niall duker upp bakom mig.

-You´re 7 minuter late. Säger jag höggtydligt.

-Ahh, just let us in! Svarar Jade och de kliver in i huset och stänger dörren. 

-Wait, säger jag och drar henne intill mig. Sedan kysser jag henne och frågar. Are we a couple now. Jag såg att hon tvekade och jag blev riktigt rätt.

-Maby, ler hon och släpper mig, sedan går hon till Niall och Allie som sitter vid bordet. Och jag går efter med ett leénde på läpparna. Vi slår oss ner brevid dem och jag går rakt på sak.

-So Jade? What´s you spooky plan? Flinar jag.

-Okey, we´re going to wake up the boys... But not like "Wake up boys!", We´r going to give them a mini-heart-atack. Haha!

-Okey...? But how? 

-Donno...

-Haha, this morning she was screaming that it was 7 PM and I was late to work, I Don´t even work but my brain was sooo sleepy that i thought i actually was late!

-High five Jade! skrattar Niall och Jade smackar till hans hand. Alla fick lite tid att tänka men så kom jag upp med en ide.

-Niall can go in to them and say that the roof creaks, and it may crack. And it is raining outside, they'll just think he doesn´t know what he's talking about. But I sneak into the room and break a wooden board and the next moment Niall pours a bucket of ice cold water over them? And you girls can take pictures with your mobile.

-Ehmmm, cool idea but i think we´ll just scream that the bedromm is on fire, and then pour a bucket of ice cold water over them? SSvarar Jade Lite kaxigt.

-I´m on Jades "side" säger Niall och Allie samtidigt. Typiskt.

-Allright, lets do this! Svarar jag bara och ställer mig upp. När vi har förberedit allt går vi snabbt igenom planen och räknar till 3.

-1, 2, 3! Viskar Allie och vi slår upp dörren med ett högt "BOM!" Jade har kamran i högsta hugg och vi andra har varsin hink.

-Wake up! Skriker vi! The bedroom is on fire! Sedan häller vi varsin hink över dem och de skriker och kastar sig ur sängen. Vi skrattar och skrattar tills vi märkar en sak.

 

Jades perspektiv

 

-Oh my gosh Harry! skriker jag och vänder mig om. Why in hell do you sleep naked?! Fortsätter jag och killarna börjar tjuta av skratt.                                           

                                                  

                                                  

                   -Cuz I love to be naked. Did I show you girlt too much?

-Oh god! fortsätter Allie som hade vänt sig om lika snabbt.

-Just put some clothes on so discuss it. Avslutade jag, stängde av kamran och kunde inte låta bli att skratta. "The typical Harry!" mummlade jag till Allie som började skratta.

 

Kapitel 11 av Ebba, Kommentera för mer och lite längre fram kanske det kommer en tävling där man får va med som en  karaktär i Novellen...  

 

Av Ebba och Lovisa - 5 augusti 2012 15:26


-No, no! ropa vi och försökte viffta bort dem. När vi äntligen hade kommigt in mötte vi killarna. Zayn kollade storögt på mig och Louis på Alli. Jag kunde inte låta bli att krama om honnom.


-I´ve really missed you! viskade jag i hans öra och han log.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                   



Zayns perspektiv

 

Orden värmde mitt hjärta. Efter det jag hade sagt i Tv:n fattar jag att hon va osäker. Jag bara sa det framför miljontals tittare innan jag sagt nåt till henne. Det var dumt.

-Jade, i´m so sorry for you know...

-Shhh! Sa hon och la fingret för mina läppar, forgett it. You look good tonight. Och så tog hon min hand och drog ut mig på dansgolvet.

-What? No, i cant dance! Slank det ur mig och hon börja gapskratta.

-Really, dont you think i´ve never seen "Zayn dancin to Usher"?

-Ohh no! Don´t tell me you´ve watched it, skrattar jag som svar. Det är en skämtvideo jag och mina kompisar la upp på YouTube när vi dansade random. Alla har sett den.

-Haha, now dance with me! Sa hon och tog tag i mina händer.

-Okey sa jag och började dansa helt galet med henne, men många andra var galnare så ingen kolla speciellt.

 

Louis perspektiv

 

Jag såg hur villt Zayn och Jade festa loss på dansgolvet, men våga inte fråga Allie som jag såg var lite blyg.

-Can i buy you a drink? Frågade jag vänligt och hon log o nickade.

-Sure! Jag tog tag i hennes han och drog henne genom folkmassan till baren. Vi satte oss på varsin stol och jag beställde varsin drink åt oss, och medans jag väntade på drinkarna kollade jag mig omkring. Det fanns kändisar här och där men fatta att jag var "en av dem nu" och inte bara Louis.

-Louis!? Your drink, säger Allie och puffar på mig.

-What, oh thanks, Svarar jag smått förvirrat och tar emot den kalla drinken. Jag klunkar i mig den snabbt och det var riktigt uppfriskande så jag beställde oss varsin till.

-Okey, but this s the last one fnissade Allie efter den 3:de drinken.

-Sure sa jag och drack snabbt upp den. Jag skämtar lite och vi skrattar högt! Då kommer en man bakom Allie och knackar henne påp axeln.

-Hey i´m Devin! Would you like 2 dance? Säger han och ler charmigt mot henne. Jag ser att hon överväger lite.

-I´m Alison and I... 

-Sorry dude, she´s going to dance with me! Säger jag, ler överdrivet och tar med henne till dansgolvet.

-What was that? Why couldn´t i dance with him? Ler hon och börjar dansa lite.

-Cuz you´re mine! skriker jag och hon hyschar mig.

-Haha Louis, you´re sooo sweet, but i think you´re drunk?

-Does it mather? Lets shake! I shake my ass! Ropar jag igen och börjar skaka på rumpan för att reta upp henne.

-Oh gosh! Säger hon och kollar sig omkring men ger sig sedan. Okey, let me join, skrattar hon.

 

Nialls perspektiv

 

Jag ser ut över dansgolvet. Liam sitter och chillar med några killar och tjejer som tar det lugnt med drickandet. Tur att han inte är den enda som vill/måste ta det lite försiktigare. Harry går runt bland alla kändisar och just nu dansar han med Mily Cyrus? Haha, verkligen? Är hon här, då är Liam (hennes pojkvän) antagligen det med. Louis och Allie verkar smått fulla och skakar helt galet. Det var ingen syn man glömmer i 1:ta taget. Jag fortsätter blicken mot Zayn och Jade och sätter min riktning mot dem, och precis när jag är framme och ska säga "Hey!" Böjer sig Zayn fram och kysser henne riktigt passionerat om man säger så. Men det går över till hångel.

-Ahhh! Get a room skrattar jag och vandrar vidare. Louis och Allie då? Jag vänder mig om och ser hur de står och hånglar. Herregud. Jag måste hitta Harry, bara inte han står och hånglar med Mily Cyrus nu! 

-Haha, jag skrattade lite för mig själv av tanken. Men går tillslut och sätter mig med Liam och de andra.

-Hey! säger jag och sätter mig i Liams knä.

-Hello! Fnissar tjajerna som svar men killarna bara nickar.

-Get off me your potato! Ropar Liam och knuffar på mig.

-Who´s the potato? Remember "Niall and the potatos!" Skrattar jag men flyttar på mig. Vi snackar lite och efter en stund märker jag hur nervös en tjej ser ut att vara. Hon har färjat rött hår och ser faktist söt ut. Jag är påväg att fråga varför då jag märker det. Hon har Jades mobil! Det ser ut som hon försöker överföra nummer.

-Eyy! säger jag högt och hon hoppar till och lägger mobilen bakom sig. "Yeah" stammar hon fram.

-What´s your name? Hon skakar lite och tvekar, stackarn.

-Chrystal... viskar hon tyst och alla kollar på oss. Särsilt Liam ger mig en snabb blick som "What are you doing?"

-Okey Chrystal, if you give me Jades phone back to her can you get my number. It´s not okey to "steal"! Hon blir nästan tårögd och röd. Men svarar tort.

-What are you talking about, och så ställer hon sig upp börjar gå mot utgången. 

-Stay! ropar jag och tar tag i hennes hand.

 

Liams perspektiv

 

Jag hör inte vad Niall säger, det ända jag ser är hur han tar tag i henne och hon ser arg men nervös ut. Då tar han henne på rumpan! Jag ställer m,ig ursinnigt upp och ska precis rusa fram till honnom då jag ser det. Han taffsa inte utan stoppa handen i hennes ficka, och drog fram Jades mobil. Aha! Hon skulle ta den. Oj... Jag skyndar mig fram till dem. Men säger inget. Niall har mobilen men håller om hennes arm.

-Why did you take her phone? You don´t even know her! Säger han argt. Answer! säger han skarpt och låter som en pappa. Hon harklar sig lite men brister sedan ut i gråt?

-I- I Just wanted y-y-your nummbers, snyftar hon. I´m so so so sorry! And s-stupid! 

-No you´re not säger Niall och kramar till min förvåning om henne och ger mig en frågande nlick men jag ryckar bara på axlarna.

-Chrystal? Viskar han.

-Yeah? Han släpper taget om henne och kollar in i hennes ögon.

-I´ll give you my number i you promise to not steal anymore, okey? Bra gjort Niall tänker jag!

-I Promise, svarar hon och tårkar bort tårarna. I´m such a baby, suckar hon.

-You know wath, viskar han hon ler. Somtimes I´m a baby to, sedan kramar han om henne igen. "Wow Niall, in proud of you" mimar jag och han ler ännu större.

 

Nialls perspektiv

 

Vid 02.00 var vi hemma igen fast oss hos oss och tjejerna hos sig. Louis, Zayn och Harry hade gått och lagt sig direkt och Liam med men jag kunde inte sova. Jag tänkte bara på Chrystal, det var inte så att jag gillar henne. Vi träffades ju nyss men vad pågick egentligen i hennes hjärna under kvällen? Jag får ett sms

From Chrystal 02:17

"Night Niall, or should i call you baby?"

To Chrystal 02:17

"Call me maby? Haha :P"

From Chystal 02:19

"Okey, good night "Maby" Och det tog nån minut innan jag fattade.

To Chrystal 02.20

"Haha, nice there! Night ;)"

 

Japp då var det ett inlägg av Ebba, Kommentera 2+ för ett till kapitel ikväll   

 

Av Ebba och Lovisa - 4 augusti 2012 16:27

                                     



När vi satte oss i mini-bussen andades de ut och tog av sina masker. Men inget sa nått först.

-We´ve really missed you, Sa Harry tillslut och smålog mot oss.

-Aww, we´ve missed you too! Tröstade Allie och log tillbaka men jag bara kollade ut genom fönstret och följde vägen. Ännu en pinsam tystnad bröt ut en liten stund.

-What happend? Sa Louis och kollade lite sorgset på Allie.

-I dont know, sa jag uttryckslöst åt henne.

-It´s like we don´t know each other, fortsatte Niall. Jag tog ett djupt andetag och sa:

-But then, let´s... have a fun night at the club?

-I Like thet idea... skrattar Liam.

-I love thet idea! ropar Zayn och alla skrattar lite, det är härligt att va med killarna igen men käns ändå inte som förut. Och har jag o Zayn enns ett förhållande, asså jag orkar inte tänka på det mer. Åhhh! De släppte av oss vid våran nya lägenhet, vi hade bestämmt att höras ikväll om vi var klara och orkade. Flytt last-bilen med våra saker hade kommit och det bärdes in massa lådor till våning 3 där vår lilla 2:a ligger. Den är dock riktigt mysig, gräddvita tapeter och några trämöbler vi fick från de som sålde den till oss, ett litet kök... Varsitt rum och vardagsrum där vi ska sätta Tv:n. När flyttgubbarna hade lämnat kom jag på att jag ska ringa mamma.

-Allie, jag ringer mamma! säger jag och går in i mitt blivande rum och stänger dörren.

-Okej! ropar hon efter mig. Jag knappar in mammas nummer för jag orkar inte leta i kontaktboken efter henne, och ringer. Några signaler går fram.

-Hej gumman!! skrattar mamma överlyckligt.

-Hej mamma, hur mår du? frågar jag.

-Ja, min arm är ju på bättringsvägen men jag måste ta det lugnt. Hur är det i London?

-Fantastiskt, fnissar jag. När du blir bättre måste du hälsa på med Allies mamma.

-Klart vi ska! Vi fortsätter prata i 20 minuter innan mamma måste sluta så jag går ut till Allie som har börjat packa upp i tv-rummet.

-Ska inte du ringa din mamma? Frågar jag och hjälper henne med packningen.

-Jo, vi la på strax innan du kom ut.

-Så du har ringt?

-Näää det har jag inte! Skrattar hon ironiskt. Några timmar senare då klockan var 7 återstod våra egna rum kvar så vi tod dem för oss själva. Vi hade planerat en shoppingdag så vi kan ha alla möbler vi verkligen behöver snart sen kan vi ju skaffa lite mer till vår gaderob, hehe. Det ända problemet var jobb! Jag står på kö till ett skådespelar jobb och Allie har inte fått något riktigt svar på sin ansökan, så vi tog en rejäl risk. Jag designade mitt rum med lite mörka detaljer, som i mitt gammla hemma i sverige. Fast jag slängde det onödiga sakerna, Allie har antagligen tänkt likadant men jag har inte sett hennes rum än.


Nialls perspektiv

 

När klockan närmade sig 8 hade tjejerna inte hört av sig än. Vi hade längtat så mycket att den senaste halvtimmen hade vi bara suttigt i soffan och stirrat på mobilen.

-I think we should call THEM! Cuz it feels like they won´t call us, Sa Liam fundersammt.

-Okey, who´ll call? Sa jag uttråkat och alla peka snabbt på Harry. 

-Haha, why me? skrattade han men plockade ändå upp mobilen och slog Allies nummer. Alla satt spända och kolla på Harry som lyfte ögonbrynet och skaka på huvudet. Han skulle precis lägga på då man hörde.

-Hey Hazza! If it´s okey that i call you Hazza... Ah, i doesn´t mather sooo? What´s up?

-Wow you sounds happy sa han och tog försiktigt på högtalaren.

-Soooo? are we going to the club tonight?

-Haha, but be have to fix some stuffs so around 9? BTW, hey guys! haha i can heard that you´re using the loudspeker, skrattar hon.

-If i´m Louder, would you see me!? Sjöng jag och skrattade, lite random.

-Okey take it easy boys! Sa "Daddy Direction"

-You´re right father, Nickade Louis och fortsatte. Meet us at the club named "Cable" i think you know ehere it is?

-Ehh yeah but it´s like one of the most popular Clubs in London!

-Yes, and what´s wrong with that? Sa han fundersammt fast vi visste radan varför inte, det kan krylla av kändisar där. Hon hostade lite och sa sedan:

-Nothing... See yah, bye! Ocj la på.

-Okey... Let´s watch "Two and half men" before we go? 

-Sure, we´re going to meet them 9, why not? Sa Zayn och satte på Tv utan att någon protesterade.

 

Jades perspektiv


-Klokan är kvart i 9! Ropar jag till Allie som rusar ner för trappan i högklackade silvriga skor och en Aprikosfärjad kortklänning som hänger ner där bak. Sjalv har jag på mig en mörkblå klänning som går till mitten av låret och svarta klackar. Hon låser dörren och vi springer ut till Taxin som tutar på oss, vi är liksom "lite" sena. 

-Take us to "Cable" please! sa jag och spände fast mig. Chaffören kollade lite fundersamt men sedan körde han ändå. När vi klev ur taxin kom massa papparazzis springande mot oss men när dom såg att vi inte var kämda gick de sin väg men vände sig snabbt med kamran i högsta hugg.

-One Directions girlfriends! skrek och hojtade de till alla.

-No, no! ropa vi och försökte viffta bort dem. När vi äntligen hade kommigt in mötte vi killarna. Zayn kollade storögt på mig och Louis på Alli. Jag kunde inte låta bli att krama om honnom.

-I´ve really missed you! viskade jag i hans öra och han log.

 

Ett rätt så kort inlägg av Ebba, det kommer nog ett imorgon på morgonen (back in sweden!)   

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards