1dstory

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Kapitel 38 - Black Dress

Av Ebba och Lovisa - 27 september 2012 23:21



15:00 
-This is madness, utbrast jag surt av alla dagar så just denna? Galet! Killarna måste till studion av "secret reasons for now" and Allies boss called. Photoshoot now!? Insane, jag menar vi har planerat dagen, vi skulle shoppa på stan och ha kul! Då blir det väl bara jag.
-Hey, do you have to leave now? Klagar jag och håller kvar Harry som också sitter bredvid mig.
-Yeah, we're so sorry but we have to. 
-But we'll be home at 5? Försöker Allies men det gör mig ännu mer på dåligt humör. Festen börjar liksom 1 minut i och då är alla där. Inte så att 1 minut gör så mycket men de kommer va så sega på att komma hem och till lokalen (förresten så om jag känner Allie rätt måste hon fixa sig). Zayn pussade mig på kinden och Allie la vänskapligt handen på min axel.
-It's just 2 and a half hour, not to bad. Jag mumlade något till svar innan alla stack och jag satt kvar där ensam vid bordet med min efterrätt som nyss kom in. Jaja, jag får i alla fall efterrätt... Sakta tuggade jag i mig den typiska kladdkakan med grädde -som jag dock är allergisk mot- Då slog det mig igen "Marcus" vad var det ned han nu? Hota han mig? Vill han mig något.?
-Excuse me... jade?
-Yeah, svarade jag snabbt ocho mötte till stor förvåning att det var dendär tjejen Kim. 
-I can ser that you're alone now, wanna join us? Log hon och pekade på sitt bord. Hon anar inte hur glad jag blev.
-Sure! Utbrister jag och går efter henne till bordet, slår mig ner och hälsar på hennes söta kompis. 
-Hey, Thank you so much! I was so Forever alone, skrattar jag och de ler samtidigt.
-Haha, no problem. Men precis då ringer min mobil. Jag kollar upp på dem och ger en ursäktande blick innan jag svarar "Yeah? John, hi! Really, now? Ahhh okey bye" suckade jag och ställde mig upp. 
-I'm so so sorry but I have to go, ahhh! Sorry.
-Haha, It's okey! Nice to meet you, ler hennes kompis och Kim nickar. Jag ställer mig upp och skjuter in stolen innan det slår mig. Harry verkade vara smått intresserad av att lära känna Kim bättre, varför inte bjuda med henne på festen? Och hennes kompis såklart. Jag drog fram kvittot ur min ficka och en penna, skrev ner adressen och gav lappen till dem.
-If you're bored tonight, log jag och Kim läste högt "B-day Party" haha.
-Yeah, mabel see you later bye! Skrattade jag och gick. För Harrys skull... Hoppas att hon i alla fall kommer. När jag hade mött upp John i studion hade vi bara tränat toner och jag erkänner att det inte är lika svårt att sjunga för honom. Innan kändes det som jordens undergång bara jag öppnade munnen. 
-John, How much is the clock?
-Ehmm, wait a sec... Han kollade ner på armen och sa "half past 4"
-Shit! Skrek jag i miktofonen så det tjöt till i hela studion. Jag rusade ut och tryckte på en off-knapp stänger av all elektronik i studion.
-Lets go! Liams b-day party starts 5 PM, drive me home and you can join me. Han tog några sekunder innan han kunde smälta in allt och funderade lite.
-You know what? Avbröt jag. You have no choise, follow me. Jag drog tag i hans arm och tekniskt sätt släpade honom ut ur studion och gasen låg i botten hela vägen till mig. Jag rusade in och han till sin lägenhet.
-I'll take jeans and one shirt on, ropade han från övervåningen av lägenheten. Medans jag får smått panik, vad fan ska jag ha på mig! Jag rusar till garderoben, massa kläder men ändå inget som passar. Inget bra, åhh. Jag springer till köket för att kolla klockan på mikron eftersom att jag inte pallar letts efter min mobil. Fem i halv. Herregud! Jag vänder mig häftigt om och ska precis springa tillbaka till min garderob då jag lägger märke till en rosa låda på bordet och en lapp "Hey babe, i know you like when I buy you all these nice clothes! And when i saw this nice dress i just couldn't stop thinking of you! You should have it to Liams party, Zayn" Va? För det första så gillar jag inte alls när han köper massa kläder, är det ett skämt? Men ärlig talat spelar det ingen roll för detta kan vara min räddare i nöden. Så jag sliter up lådan och drar ut en slimmad svart klänning med en pösig ärm och jag trodde att jag skulle dö. Victoria's secret klänning! Jag kastade av mig kläderna som en orkan och drog på mig den, perfekt, sjukt snygg och underbar! Sminket var klart fast jag fixade ögonskuggan snabbt när John kom in i lägen heten. 
-Wow, you look gorgeous!
-Haha, you 2! Smålog jag och blev lite rosig om kinderna.
- When do we have to leave the house?
-In 10 minutes! Jag slog i hakan i golvet av chock innan jag sprang in i lägenheten igen. Väska? Check. Halsband så looken inte blir för tråkigt? Check. Matchande armband? Check! Jag tog på mig ett par glittrigt svarta pumps och ställde mig vid dörröppningen.
-Okey, i'm ready! Lets go again. Och så låste jag och drog iväg honom på samma sätt som innan. När vi satt i taxin messade jag Zayn snabbt "We'll be a little bit late, btw thank you so much for the dress! I love it<3" 
-We'll be there soon, mumlade John medans jag väntade på svar. Då sken mobilen till och jag undra vad han har att säga om det. "Okey, what dress? I love you but i didn't buy you a dress, you don't even want me to xxZayn" Va, nu skämtar han? "You wrote me a short norr about why! Haha xxJade" Det tig ytligare ett tag innan han svarade. "No sorry honey, it wasn't me :/ Kiss Zayn" vänta lite nu, om inte Zayn köpte klänningen till mig och lämnade ett brev. Vem i hela världen är det då och varför?!


Utsäkta om ni fick vänta men här kommer det! Och snart händer det saker säger jag bara... ;) Kram Ebba

 
 
Ingen bild

Nessa

28 september 2012 07:31

Mööööööp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards