1dstory

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Kapitel 39 - Happy B-Day!

Av Ebba och Lovisa - 30 september 2012 23:41


Det tog yttligare ett tag innan han svarade. "No sorry honey, it wasn't me :/ Kiss Zayn" vänta lite nu, om inte Zayn köpte klänningen till mig och lämnade ett brev. Vem i hela världen är det då och varför?!
-----------------------------------
---------------------------
Harrys Perspektiv


16:47 Nu var det mitt ansvar att få Liam till fest-lokalen där festen ska slå till. Vi satt i en egen taxi och åkte iväg.
-Ehm, Harry? Why are we taking oure own cab?
Hur ska man svara på det utan att avslöja någonting?! Tänk snabbt Harry. Så jag log mitt charmigaste leende och sa glatt.
-Why not? Och det fick visst tyst på honom, nu väntade jag bara från ett fejk samtal från "en regissör" som egentligen är Louis! Och som om han kände av min orolighet så ringde mobilen. "Heyy! Oh, now? Nono! It's okey, we'll be there in 10, bye" låtsades jag och Liam kollade konstigt på mig.
-Who was it?
-Our new Director, he wants to meet us now! Are you okey with that? Liam kollade återigen lite konstigt på mig och såg sedan lite ledsen ut innan han nickade.
-Yeah sure.
Vi åkte vidare mot lokalen och ju närmare vi kom desto nervösare blev jag. Tänk om han kommer på det? Tänk om det inte alls är fixat? Taxin bromsade till utanför och vi klev ut på en rätt så folk tom gata med massa småbutiker. Oj.
-Are you sure that this is the right place? Ler Liam snett och jag suckar med ett litet skratt.
-Honestly? I have no idea, men vi går ändå fram till den grå-bruna dörren till en stor tegelbyggnad. Awkward, var det ändå som for rakt igenom mitt huvud.
-Wait! Ropat jag precis innan han öppnar dörren och han stannar upp. Jag kollar på klockan "16:57"? Det måste vara exakt! Så jag ler mot Liam och stampar fötterna i marken. Det känns som en evighet. 16:58!
-Open, ler jag och han himlar lite med ögonen innan han öppnar. Svart. Bara mörker, de har lyckats för man ser inget tecken på liv där inne. Vi blev som uppslukade av mörker och man hörde inget.


16:59
-Are you still sure...? And Where are the other guys? And where is our... Men tack och lov hann han inte säga mer innan han distraherades av ett dunder bländande ljus mot oss! Och när jag säger att till och med jag trodde att änglar fyllde rummet så var det starkt. Sedan försvann det och blev naturligt ljus och båda kisade.
-HAPPY BIRTHDAY LEEYUM, YOU ARE OURE SUN! AND YOU LOOK SO FREAKN' BAD ASS, BUT YOU'RE JUST A NUN! WOAH! Tjöt alla och sprutade ost på burk ( :'D ) Kastade ballonger och sprutade champagne! Liam brast ut i gap-skratt (av glädje hoppas jag) och log.
-Thank you babes! Ropar han och kramar om mig som är närmast.
-I knew you were up to something!
-It wasn't just me! It was the boys, Maya, Allie and Jade to! But Maya's still in the hospital, Ler han snett innan de andra stiger fram ur folkmassan som börjar att sprida ut sig i lokalen, och sätta på musik.
-Happy B-Day, best Liam off them all! Skrattar jade och ger honom en hård kram!
-Thank you! Skrattar han helt tagen av övervakningen. Alla kramar honom innan Allie pekar bort i hörnet av lokalen. There is "The table of gifts!" It's your birthday you know. But now, lets dance! Tjuter hon och drar iväg med Louis som börjar att gap-skratta och dansa med efter henne. Sedan sprider alla snabbt ut sig och dansar, skrattar, dricker och snackar som bara den mdn Harry håller jag kvar.


Jades Perspektiv


-Harry? i've got a suprise, skrattar jag och vänder mig om. Lite länge bort står Kim och hänger med sin kompis. Jag pekar på dem och skrattar.
-Ta daa! Now, talk to her! Fnissar jag och han går till min förvåning dit direkt med extra "förföring" på plus! Jag vänder mig och och känner direkt någons händer om min midja, Zayn. Jag vänder mig om och kysser honom glatt.
-This party is going to be awesome! Viskar jag i hans öra och han svarar snabbt.
-Only if you're with me tonight... Vad han mena med det vet jag inte. Eller så vill jag inte veta. Men en sak är säkert, jag blev både generad och attraherad samtidigt. Jag rör mig mer och hans kropp trycks närmare min. Som om vi var ett, han andas i min nacke och det ger mig rysningar. Han håller hårt om mig, som om han aldrig vill släppa taget. Men bäst av allt, han kysser mig som om jag var den vackraste bästa underbaraste han någonsin träffat. Jag vill aldrig sluta dansa, men såklart måste jag "pudra näsan" vid detta tillfället!!!
Jag går sakta mot toan och könet hur Zayn följer mig med blicken. Som en bevakande örn. Jag slinker in på damernas och gör mitt. Möter en svarthårig tjej vid handfatet som pudrar näsan. (På riktigt!!) vi hälsar och jag går ut igen. Rör mig i takt till musiken och väntar på Zayn då några kalla händer tar tag i'm om min midja.
-Zayn! Fnissar jag och vänder mig om.
-No, Marcus! Han står där och stirrar in i mina ögon. You're Better follow me. Hotar han och tar tag i min arm med ett järngrepp. Jag ska skrika då han sätter handen för min mun.
-Shut-up!

 
 
Ingen bild

Nessav

1 oktober 2012 16:40

Möööp!!€

 
Ingen bild

Nessa

3 oktober 2012 21:58

Möööp

 
Ingen bild

Jag älskar denna novell

11 oktober 2012 18:07

Jag vill bara säga att denna novell är mitt liv :D

Ebba och Lovisa

12 oktober 2012 12:56

Det var roligt att höra! (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards