1dstory

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Ebba och Lovisa - 10 december 2012 21:33

Jag flyttade på täcket så att det lämnade min varma kropp innan jag hoppade ner från sängen.
"Beep, beep!" Lät min mobil från nattduks bordet. Jag gick dit och läste på den lysande skärmen.

Keira: "GRATTIS! Världens bästa hoppas du har det bäst, jag kommer över! ?"

Stod det med stora bokstäver, klockan var 9 på morgonen och det var en söndag. Jag log lite av tanken att jag faktiskt var 18 nu så jag kunde praktiskt taget göra vad jag ville nu. Jag tänkte efter lite innan jag svarade.

Sam:"Tack! Syns snart ?"

Skrev jag snabbt och sms:et levererades. Jag förflyttade mig runt i rummet och hamnade framför min garderob. Jag öppnade den och drog ut en vit blus med ett par svarta jeans. När jag klätt på mig och flätat en stor fläta i mitt hår hörde jag dörrklockan lämna ifrån sig ett ljuvligt ljud som fyllde mina trumhinnor. Jag sprang ner för trappan och höll på att ramla i slutet av den men återfick snabbt balansen och öppnade dörren. Utanför stod Keira med ett stort leende på läpparna, hon omfamnade mig i en stor kram och steg in. Jag stängde dörren efter henne. Nu hade jag också ett leende på min läppar.
"Grattis!" Gapade hon för full hals och kramade mig igen.
"Tack, det räcker med en gång." Sa jag och skrattade åt min bästis. Hon nickade och började rota i sin ena ficka efter något, jag tittade nyfiket på henne då hon drog fram en vit liten ask med ett silkes snöre runt om i en rosett. Hon räckte över den till mig med ännu ett leende och jag tog emot det.
"Vad är det för något?" Sa jag och började försiktigt knyta upp bandet. Hon flinade mot mig och jag kollade misstänksamt mot henne innan jag gick tillbaka till att få upp den lilla lådan. Tillslut fick jag upp den och såg ett silvrigt halsband med en frihets fågel i ena ändan.
"Awwe, du hade inte behövt." Sa jag och några tårar bildades i mina ögon. Jag hade gett henne en lika dan när vi var små.
"Jodå!" Sa hon stolt över sin gåva.
Plötsligt vibrerade min mobil till igen och jag plockade upp den.
-
Kort och dåligt kapitel! Men hade bråttom, kommentera!
//Lovisa

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards