1dstory

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Ebba och Lovisa - 16 juli 2012 22:43

Hej alla underbara läsare! Nu är det så att jag (Ebba) sitter på ett plan till Grekland innom några timmar så jag kommer tyvärr inte kunna uppdatera på en vecka. Men vi är ju 2 som har hand om bloggen som tur. Och  jag lovar att skriva när jag kommer hem  så vi hörs. Glöm inte att läsa Kapitel 3!  Kram Ebba   

Av Ebba och Lovisa - 16 juli 2012 21:41

Jag sträckte ut mig i sängen och gäspade. Det hade blivigt en sen kväll igår, jag Alli och killarna hade hittat en grillplats där vi tände en brasa och de sjöng och spela gitarr. Men jag kunde riktigt inte smälta att det faktist va One Direction... Inga vanliga killar. Jag tvingade mig upp ur sängen och tog på mig en ljusrosa sammets morgonrock. Då bröjade Zayns olo i "What makes you beautiful" spela på min mobil och jag svarade med sömnig röst:

-Hallå?

-Ahhhhh! Hörde jag Alli skrika från andra luren. Jag satte mig snabbt ner på sängen.

-Vad har hänt?! Alli? Hon dröjde lite sedan skrek hon.

- VI SKA FLYTTA TILL LONDON! What? chocken nockade mig av en glädjeström.

-Fick vi Studiebidraget?

-Ja kvinna jaaa! skrek hon och skrattade. Vi kommer bli kompisar med One Direction! Jag blev så glad att jag började hoppa villt i sängen. Du kommer hit nu! Avslutade jag och la jag på.

-Vi ska flytta till London sjöng jag då dörren smällde upp och mammas oroliga ansikte dök upp i dörröppningen.

-Gumman vad händer? Man tror att nån håller på och dö... Jag hoppade ner från sängen och gav henne en stor kram.

-Vi fick studiebidraget... Jag ska till London!!

-Oj... sa mamma chockat och hon lät nästan ledsen.

-Vad? Njae... det är så att du har blivigt så stor nu, det känns som att jag nyss lärde dig gå.

-Mamma överdriv inte, jag kommer sakner er med till 100% men du vet att det är detta jag vill. Jag gav henne en puss på pannan och sprang sedan ner til köket. Jag hittade en risifrutti i kylen så det fick bli min frukost. När jag hade käkat upp den och var påväg att slänga plasten plinga det på dörren.

-Jag öppnar! Ropa jag till mamma eftersom att jag visste att det var Alli. Jag knöt morgonrocken och gick mot ytterdörren.

-Alli jag är så glad! skrek jag men när jag kollade noga såg jag attt det inte va Alli.

-Zayn?! åhnej, här stod jag utan smink och i morgonrock framför Zayn och skriker Alli till honnom.

-Hey! Ehmm, can i come in? sa han och tvekade lite.

-Sure, svarade jag och stängde dörren efter mig.

-Just one question... How did you get my adress? Då slog det mig! Alli gave it to you?

-haha, yeah.. sa han och kliade sig i nacken. Men han anar inte hur hett det såg ut, haha på dreggel-nivå...


Zayns perspektiv

 

Jag såg hur nervös hon va så jag gick rakt på sak så hon inte undra.

- The boys and Alli are waiting outside and we wonderd if you wanna come out with us?

- Ofcourse, but i'm just going to get some clothes... sa hon och sprang upp til sitt rum. En stund senare kom en dam ner och kollade förvånat på mig.

-Are you Zayn? fråga hon med lite svensk brytning.

-Yes miss

wdid you know...? Jag var ju lite förvånad att hon visste.

-Haha, i'm not a fan but Jade have already told me so much about you!

-Mom! Jade kom nedrusande från trappan med illröda kinder. You can leave now.

-Okey, Okey... svarade hennes mamma och skrattade.

-I forgott to tell you that i'm Gabriel Jades mother. Sedan gick hon. Efter nån minut vände jag mig mot Jade och sa

-You look beautiful!

-No... sa hon och rodnade mer. Då helt plötsligt ryckte jag till för jag hörda att mitt solo i "What makes you beautiful började spela. Hon kollade ner i marken och skämdes ihjäl, sedan tog hon upp sin mobil.

-Aa? Ja vi kommer... Puss hej! Jag sa inget utan bara log sedan gick vi mot ytterdörren

 

Nialls Perspektiv

 

Alli hade precis ringt och bett Zayn och Jade att skynda på lite. Och bara några sekunder senare kom dom ut och gående mot oss. Men jag måste erkänna att de såg söta ut tillsammans.

-What did you do in there? It took 10 years for you to get out! skrattade jag. Zayn bara gav mig en snabb blick men sa inget.

-Soooo... where shall we go? fråga Harry och lekte med sina lockar.

-I'm hungry, lets eat!

-Nialler! skrattade alla men bi gick ändå mot närmsta McDonnalds.

 

Harrys perspektiv


Påvägen dit hade några svenska fans kommigt fram och frågat om kort och autografer som de såklart fick men nu var vi äntligen framme och ställde oss i kön. 

-Hey, i would like to hav a BigTaisty and... började Niall men avbröts av ett rop.

-Jade! Det kom från en killa som rusade fram till henne och sa nåt på svenska.

-Jade varför har du inte svarat på mina samtal och sms?

-Jag tror du vet det din jävel! skrek hon och gav en riktig mördar blick. Då la sig Zayn i.

-Who's this guy? sa han överbeskddande. Hon väntade lite och kolla sig omkring, alla hade slutat äta för att se vad som hände.

-My ex! sa hon argt. Lets go, I don't wanna see him anymore. Sa hon och gick ut från McDonnalds med oss hack i häl.



Ja! Detta blev ett rätt så långt inlägg av Ebba, hoppas ni gillar det!   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards