1dstory

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Ebba och Lovisa - 21 juli 2012 19:28

   

________________________________________________________________________________________

 Jag kollade frågande på Jade som bara hur snabbt som helst klampat ut ur McDonalds tätt efter henne kom Zayn och sedan kom jag och de andra. Zayn och Jade passade värkligen, jag flinade.

"Does he got a problem?" Frågar Zayn helt plötsligt och Jade brister ut i gapskratt. Jag hakar på där efter.

"Yeah, he does'nt want to accept that it's over." Suckade Jade och jag fick några smyg blickar från Louis. o.o

Jag kollade generat ner i marken och gick sedan fram till Jade, precis innan Zayn hunnit. Jag gav henne en stor kram och hon snyftade till lite tyst. 

"Were shall we go now?" Suckar Niall högljutt eftersom han antagligen är hungrig.

"We can just, order pizza?" Säger jag prövande när jag och Jade släppt varandra. Alla instämmer med ett nickande och sedan åker vi hem till mig. Jag satte mig rakt ner i soffan med en duns och Liam, Louis och Harry kom flygandes ner i soffan men jag han precis hoppa ner på golvet innan de mosade mig.

"Hay, I actually sat there." Säger jag lite irriterat och puttar bort Louis åt ena hållet så jag fick plats.

 

- Louis perspektiv -

 

Allie puttade enkelt bort mig en bit så hon fick plats och jag slinade mot henne. Hon log tillbaks. Sedan slängde hon med håret och tittade åt Jades håll som höll på att fixa pizza. 

"Should we watch a movie, when were waiting?" Frågar Zayn och Liam nickar ivrigt.

Det blev någon kärleksfilm och jag fejk gäspade lite lätt och satte armen runt Allie, hon gav mig en blick men la sedan sitt huvud på sne på min brötskorg. Harry flinade och gjorde tummen upp och jag gav honom ett flin.

 

- Allisons perspektiv -

 

Jag la försiktigt huvudet mot Louis bröstkorg och kollade på filmen. Efter några minuter knackade det på dörren och jag flög upp för att öppna men Louis tog tag i min arm och drog ner mig.

"No door, she is mine!" Ropade han åt dörren och jag brast ut i fnitter. Jade hade kurat upp sig hos Zayn så Niall fick öppna istället han betalade pizzan och stängde dörren efter sig.

"Time to eat!" Ropade Niall högljudt och glatt. Vi ställde oss upp och jag pausade filmen. Sedan gick jag ut i köket och plockade fram tallrikar till alla. Jag satte mig på stolen brevid Louis som hela tiden gav mig blickar och vi skrattade under maten så fort vi fick ögonkontakt. De andra bara skakade på huvudet och lptsades vara serriösa men det gjorde bara mig och Louis mer skratt färdiga.

"Get a room!" Skämtade Liam och jag greppade min dricka. Sedan kollade jag snabbt på klockan.

"Jade, we have to go in two hours!" Sa jag när jag såg att klockan var 3. Hon gav klockan en blick och reste sig sedan. Zayn kollade förvånat på Jade som bara virrade runt som en galning utan att veta vart hon skulle.

"Jade?" Frågade Zayn och hon stannade upp.

"Yes..?" Sa hon stressat och drog upp mig från min stol.

"Keep calm Jade." Sa han lungt till henne och hon nickade snabbt innan hon satte sig ner på golvet med en duns.

 

- Harrys perspektiv -

 

Jade satte sig ner på golvet så Zayn reste sig och drog upp henne. Jade bara kollade med blinkande ögon på Zayn och hon greppade om hans tröja sedan kramades dem.

"Awwe!" Sa Allie högt och Louis instämde. Sedan fnittrade de lite. Alltså, det var värkligen något på gång mellan    Louis och Allie. Jag rufsade till mitt lockiga hår och kollade sedan på det lilla som fanns kvar på tallriken.

Jag åt upp slisen och alla var klara. Louis och Allie fick diska men det blev mest bara lek. 

"Are you done?" Säger Liam och hoppar lite lätt på stället.

"Yes." Säger Louis med massa röda kyss avtryck på ansiktet av Allies läppstift. Han ser svimmfärdig ut och låtsas svimma.

"Louis!" Säger Allison inte medveten av att han skojar.  Jade puttar ut alla oss killar ur rummet så de får va själva.

 


- Allisons perspektiv -


Jag sjönk ner på knä brevid Louis som höll andan och hade slutna ögon.

"To wake up I need a kiss." Säger han och flinar jag flinar tillbaks men mina läppar möter honoms i en lätt kyss han ler och jag hjälper honom upp. När jag vänt mig om och ska gå mot dörren tar han tag i min arm igen och drar mig till sig så våra läppar bara är några millimeter ifrån varandra och vi kysser varandra igen.

"I like you.." Säger han i slutet av kyssen och huden knottras på armarna.

"I like you too" Säger jag och ler mot honom sedan går vi hand i hand mot dörren - äntligen. 

______________________________________________________________________________________

 

Inlägg av Loviz, hoppas ni blev nöjda. Lämna gärna en kommentar!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards