1dstory

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Kapitel 5 - You´ve already did

Av Ebba och Lovisa - 24 juli 2012 17:12

       

Från andra sidan dörren kunde man höra fnissanden från Allie och sen hörde man en kyss! Jag och killarna kollade chockat på varandra och sedan stormade vi in i rummet och fann Louis och Allie liggandes i soffan och bara myste lite.

-What the hell did we just missed?! Utropade Niall förvirrat. Och vi andra nickade bara instämmande. Först svarade de inte utan Louis bara lekte lite med Allies hår medans hon log mot oss, sedan vände Louis blicken mot oss och flinade:

-Nothing...

-Sure Louis, sa jag ironiskt och satte mig på soffan och killarna gjorde samma sak.

-Someday we will find out... Mowahahaa svarade Harry och alla brast i gapskratt. Jag skrattade så mycket att mina ögon fick tårar.

-Haha, look at Jade! Sa Liam och alla skratta ännu mer. Men jag kände mig inte träffad, man får ju bjuda på sig själv nån gång? När vi äntligen hade lugnat ner oss ställde Zayn sig upp och allas blickar vände sig mot honnom.

-I want tea, Allie and Jade? you can stay fore a little bit, Be Right Back! Sedan lunkade han iväg mot köket.

-Okey, random? skrattade Allie och puttade ner Louis från soffan.

-Auch! skrek Louis och började kittla Allie som skrattade hysteriskt.

-Okey Love-Birds... suckade Harry desperat.

Då kommer Zayn gående med en bricka med 7 muggar på.


Liams perspektiv


Zayn kommer från köket och serverar alla varsin kopp te.

-One fore you, and you, and you... mummlade han och delade ut alla en kopp te tills det bara var Jade kvar. Då började Jades mobil spela Zayns "What makes you beautiful" solo på högsta volym och hon flög upp ur fotöljenmed illrött ansikte, så snabbt att hon råkade slå till brickan med den sista muggen. Efter det hände allt så snabbt, Zayn tappade brickan så den flög och vältes över hanns t-shirt. Jade skrek och det gjorde Zayn med när det kok-heta te:t hamnade på honnom. Allie hållde för munnen och stirrade medans Harry sprang till köket och hämtade papper.


Zayns perspektiv

 

Jag försökte att inte skrika men kunde inte låta bli. Det känndes som att en eld hade startat på min överkropp. Harry kom tillbaka med papper och torkade golvet medans Jades mobil återigen spelade mitt solo och hon svarade snabbt, "I'll call you back mom!" sedan la hon på och stammade fram.

-Zayn i'm so sorry!

-It's okey but i have to switch shirt before it burns me to death! Sedan sprang jag mot mitt sovrum och hon gick efter mig in och stängde dörren. 

-How can i forgive you? sa hon oroligt men jag bara skrattade och svara.

-I´m fine Jade! Även om det gjorde ont var det ju inte meningen.

 

Jades perspektiv


Han sa ju att det var okej men det kändes inte bra, jag hade ju spillt te på honnom... Varmt te! Men det blev ju så pinsamt med ringsignalen som helatiden kommer i fel tillfälle. Jag bet lite nervöst på nageln och helt plötsligt slet han av sig tröjan framför mig!? Jag blev ju såklart chockad men kunde inte låta bli att kolla in hans vältränade överkropp. Han var sjukt snygg.

-What are you starring at? skrattade han och jag vände mig hastigt om och kände hur mina kinder blossade. Då märkte jag att fönstret var öppet.

-Zayn, the window´s open! Sombody can see you... sa jag och var påväg att stänga det då han avbröt mig och skrattade återigen.

-you´ve already did... Sedan gick han sakta fram mot mig, tog tag om min midja, satte sin panna emot min och upprepade med en viskning.

-You´ve already did... Sedan böjde han sig ner och kysste mig! Ja, Zayn Malik kysste mig, när den var över kollade jag bara chockat på honnom.

-What was that, fick jag fram men han hann inte svara innan det blixtrade till utanför fönstret och Zayn rusade fram och stängde det. Sedan vände han sig om och jag skymtade en förtvivlad blick.

-Fuck! suckade han och satte handen för ansiktet. Sedan drog han på sig en tröja och sa:

-Sorry... Och rusade ner till de andra. Jag stod stilla i nån sekund för att smälta ner allt. Sorry? Varför sa han det? Men när jag var påväg insåg jag det snart, då min mobil vibrera och jag drog upp den ur fickan och läste tyst "Breaking News! Who is this mysterious girl? Zayns new girlfriend? And why is he shirtless? Read more about it here!" Nej, Nej, Nej! Jag tog ett djupt andetag och gick ner, de andra har säkert oxå fått "Beaking News" skiten. Alla stirrade på mig när jag kom ner utom Zayn som stirrade ner i marken. Louis öppnade munnen för att säga något då vi hörde ett hjärtskärande skrik eka i hela huset men det kom utifrån, sedan hörde alla det. Ett pistolskott, och mitt blod frös till is! Jag kännde igen skriket.

 

 

 

Nu är jag äntligen tillbaka från Grekland, kommentera gärna och ha en bra dag xD //Ebba  

 

 

 


 
 
Ingen bild

Nessa

24 juli 2012 23:18

Määäär :3

Ebba och Lovisa

25 juli 2012 09:40

Det kommer, vi ska försöka skriva ett kapitel varje dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards