1dstory

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Kapitel 7 - Too much

Av Ebba och Lovisa - 27 juli 2012 11:34

Jag vaknade med ett ryck med att någon ruskade på mig. Utan att kolla tog jag upp handen och vifftade så mamma skulle gå iväg... Men vänta? Mamma ligger på sjukhuset, vart är jag då? Jag minns inte enns att jag gick hem. Jag vände mig om och kollade vem det var. Sjuksköterskan?! åh nej.

-Har jag sommnat i väntrummet? sa jag med en trött röst. Hon nickade nästan lite medlidsammt.

-Aa, men nu är klockan 6 och snart börjar det bli mer liv här på avdelningen så jag måste be dig att gå. Jag satte mig upp i soffan och var riktigt nära på att slummra till igen.

-Är klockan 6?! Hon nickade igen. En sista fråga, vart ligger toaletten?

-Haha, första dörred till vänster i den vänstra korridoren.

-Tack. Sedan gick jag mot toaletten. Undra varför Allie och killarna lämnade mig? Jag låste toalettdörren och ställde mig framför spegeln men ryggade nästan undan inför synen. Jag såg hemsk ut, rufsigt hår och utsmetat smink! Jag tog tvål och tvättade bort sminket, sedan försökte jag kamma mitt hår med mina fingrar. Det får duga för nu.

-Jag måste ringa Zayn, hans nummer finns någon stans i mobilen. Sa jag högt för mig själv och tog upp den. My sexy Zayn?! Har han ändrat sitt kontaktnamn. Bara ingen ser... Fast lite kul var det hehe. Jag klickade på "Ring" och lät några signaler gå fram innan någon svarar.

-Yeah? säger han med en urhet morgonröst.

-Hey "My sexy Zayn" sa jag ironiskt och han småskrattade lite. Did you guys and Allie leaved me at the hospital?

-No? You said that we could leave and you should take a cab home later...

.Oh gosh, i´ve forgott that and woke up at the hospital! Well, thanks but... i will let you sleep now. Bye.

-Wait! We´re having an interview today, just so you know. If you wanna watch it´s 4 PM. Bye

Sedan la vi på och jag messa Allie"Hämta mig på sjukhuset nu -.- Puss<3" Jag gick ut och satte mig i väntrummet och vänta på Allie, men mest av allt ville jag bara stanna här med mamma. Men polis-saken och allt. 15 senare fick jag ett mess av Allie "Jaja, är utanför nu lilla kossa! Min skönhetsömn är förstörd, Puss Puss :*" Haha, Allie vad söt du är. Jag gick genom flera gångar men kom till sist ut där Allie väntade på parkeringen. Jag hoppade in i bilen och spämde fast mig.

-Idag har vi en "Fri dag" från killarna så vad ska vi göra? Först och främst... Vad hände mellan dig och Zayn?

-Inget, och dig och Louis?

-Vadå inget, aja bilden är tillräckligt med bevis. Hon skrattade håfullt på skoj.

-Hallå, Louis då? Du kysste honnom, eller han kysste dig! Hon skakade lite på huvudet, nu var det hennes tur hehe. Erkän alla hörde ändå-å.

-Jaja, vi kysstes... Gillar du Zayn?

-Jag tror det...

-Och jag tror jag gillar Louis det vet du. Men det vi inta sa som båda insåg va att vi kanske gillar dem mer än vad vi tror. Nej, nej, nej. Det kommer ändå inte gå, de är kända och vi... Bor här? Trors att vi ska flytta till London.

-Allie? När flyttar vi? sa jag fundersammt och pillade lite med min IPhone.

- När din mamma har blivigt bättre tror jag... Mer sa vi inte förrn vi var hemma hos Allie. Hon sprang direkt och hämtade smink till mig så medans jag sminkade mig gick ho igenom några bilder på hennes systemkamra. Hon är en rktigt duktig fotograf. När klockan var halv 12 åkte vi ner till stationen och fick följa in till dend-är Karls kontor.

-Detdär är Alison min bästavän, hoppas det går bra om hon är med?

-Visst, sa han men kollade lite fundersamt på henne.

-Jag går rakt på sak! Jag nickade och han fortsatte. Vi vet vem som sköt din mamma, han är känd krimminell i vårt register och han heter Acke Asplund. What haha? jag förväntade mig något mer skrämmande.

-Vad är så roligt? fråga han mig bryskt.

-Inget. Fortsätt du.

-Okej. Detta är en bild på Amelia Asplund, han lägger fram en bild på en kvinna och reagerar.

-Det ser ju ut som mamma!

-ja, och vår teori är att han blanda ihop din mamma med denna kvinnan. För Amelia ville skilja sig när hon fick reda på att han arbetade svart. Hon sökte efter skilsmässa men har inte lyckats än, så nu måste hon gömma sig för Acke är "efter" henne.

-Oj... fick Allie fram.


Harrys perspektiv

 

-Guys! the interview starts in an hour, Ropar Paul.

-Is the klock 3? Already?! Ropar Niall och springer runt för att klä på sig. Han har lixom suttit och ätit i timmar.

-Yes it is so Hurry up!

-Haha, don´t hurry up, Harry up! Skämtade Louis och alla utom Paul skrattade.

-I give you 30 minutes, suckade han och gick till tv´n.

-High five Lou! skrattade jag och slog min han mot Louis. När klockan var halv 3 kom Paul igen.

-I´ll give you 10 seconds to jump into the car. 1,2,3,4... Haha, Paul! Men vi sprang ändå ut och satte oss i mini-buss bilen. Vi kom till tv-stationen en kvart senare och förberedde oss för direktsändningen. Jag var inte så nervös men jag såg att "vissa" av oss var det. Och vi vet ju varför...

-Come here, sa en dam och visade oss vägen till studion där vi fick sätta oss i en soffa men bara 4 fick plats så Louis satte sig i Liams knä.

-We go live ina minute, informerade kamramannen oss om. Men en minut riktigt snabbt.

-Hej och välkommna till Tv4 nyheterna. Idag har vi med oss One Direction som gäster! Hello guys, how are you today?

-Excellent! Sa Niall glatt och vi instämmde.

-So how´s Sweden? Och så kom det upp en text med "Fact" på en skärm.

-It´s amazing and we have so many beautiful fans here. We really like it! svarade jag och blinkade med ena ögat.

-Haha, so you´re here to record some songs fore your new album? Ovh så fortsatte intervjun tills sista momentet, "Love" jag kollade snabbt på Zayn och Louis som såg riktigt nervösa ut.

 

Jades perspektiv

 

När jag såg ordet "Love" på skärmen fick jag smått panik och jag såg att Allie skakade lite. Men vi var helt tysta och spända.

-Okey, i know that Louis and Zayn might smell little bit of "In Love?" So we start with Louis!

-Who is this mysterious girl? Is it you girlfriend? Och så kom det upp en bild på Allie och Louis utanför sjukhuset och de höll händerna!

-Höll ni händerna på en allmän plats?! Sa jag och kollade snabbt på Allie.

-Oj... jag haaaatar papparazzis, sa hon tyst.

-It´s not my girlfriend, just a friend, sa han lite osäkert.

-Then why...? is she wearing tha same clothes next day leaving your house?

-Oh my gosh Alison! Skrek jag.

-Nej va? Jag var där på morgonen och hämta min mobil? Louis såg lite sur ut nu.

-Like i say, just friends.

-Okey... But Zayn?

-Nej nej nej nej neeej! sa jag och skakade på Allie men det hindrade inget. Bilden på mig och Zayn kom upp. Dock lite suddig. Det värsta va att han inte hade någon tröja och stängre fönstret stax efter kyssen. Tror dem att nått mer hände?

-We´re just friends! Sa han lite för snabbt.

-Oh, Ican see thet skrattade hon som intevjuade dem. Zayn tog ett djupt andetag och sa.

-We are just friends, but the kiss.. She wasn´t prepared. I just kissed her. And i like her, I do but we are not together. Sa han och kollade in i kamran. Mitt hjärta gjorde ett hopp. Jag var överlycklig men samtidigt rasande.

-Awwww! säger Allie och kramar om mig.

-So sweet! And Louis? Do You like yore "Friend". Han svarade inte men blev lite röd så man fattade svaret.

-Jag kommer aldrig kunna kolla på någon av killarna utan att skämmas, vad ska man säga lixom? Låtsas som ingenting? This is too much!

- Allie, jag håller med dig totalt. Sedan knäppte vi av TV:n

 

Kapitel 7 av Ebba, Hoppas ni gillar det och kommentera gjärna, mer kommer kanske ikväll! Sprid bloggen till andra    Puss

 
 
Ingen bild

Nessa

27 juli 2012 20:17

MÄÄÄR!!!!

Ebba och Lovisa

27 juli 2012 21:36

Jag skriva ett kapitel nu, Tack för kommentaren! (: //Loviz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards