1dstory

Alla inlägg under juli 2012

Av Ebba och Lovisa - 15 juli 2012 17:42

     

Jag drog upp benen till hakan för att inte få vatten på tårna. 

"Allie, kom och bada nu då!" Ropar min lite galna bästis.

"Nej, det är för kallt!" Muttrar jag tillbaks.

Ja vi var på stranden, men jag hade ingen lust att bada. Det enda jag kunde tänka på var att någon gång jag kunde åka till London. Och bo där med Jade. Precis då kommer Jade springande mot mig med blöta toppar och ett glatt leende på läpparna. 

"Hej suris.." Säger hon och sätter sig brevid mig. Jag suckar bara och drar fram mitt pösiga svarta linne och drar det över huvudet.

"Kom vi går och äter någonstans." Säger jag och hon nickar och drar på sig sin gula sommar klänning.

Vi går armkrok till de närmaste snabb mats resturangen. Sedan glider vi in genom dörren som två ormar.

"Hej jag skulle vilja ha en isbergssallad och lite kaffe." Säger jag och kassörskan nickar och skriver in det.

"Jag tar en mjukglass och te." Säger Jade snabbt.

Jag himlar med ögonen åt ett par killar som "spanar" in oss. Men får en chock när alla killar liknar väldigt, väldigt mycket killarna i One Direction. 

"Jade.." Viskar jag och petar henne på armen.

"Vad?" Säger hon upprört eftersom hon pratade med kassörskan.

Jag pekade lite lätt mot killarna som "spanade" in oss. Hon höll på att tappa hakan men jag lyfte upp den åt henne. Vi tog våran mat och satte oss vid bordet vämte dem men bakom dem. Någon petade lite lätt på min axel och jag vände mig om. Där satt Louis Tomlinson och petade på min axel.

"Excuse me, could we borrow the salt?" Säger han och ler.

"Ehm, yeah" Stammar jag fram och lämnade över saltet.

"Thanks." Sa han vänligt och han vände sig om igen. Jag vände mig också om.

"OMG!" Mimade jag till Jade och hon nickade ivrigt.

Någon petade på min axel igen och jag vände mig om igen, den här gången lite hastigare.

"Do you want to sit whit us?" Frågar en leende spridande Louis. Och de andra i bandet ler också.

Jag tittar mot Jade och hon nickar bedjande.

"Okey.." Säger jag försiktigt och vi ställer oss upp. Jag går sakta fram till bordet med Jade i hälarna.

Louis klappar på sätet brevid honom och jag sätter mig lungt ner. Zayn klappar med handen brevid honom till Jade och hon sätter sig där med ett leende.

______________________________________________________________________________________

 

Ett litet inlägg av mig Loviz, hoppas det var bra   

Av Ebba och Lovisa - 15 juli 2012 16:39

 

Min karaktär heter Jade Lopez och har utseendet som Cher Lloyd. Hon älskar att sjunga och spela Gitarr men hon har scenskräck, trots det vill hon bli artist. Hennes bästa kompis heter Allison Swann och de håller ihop i vått och tort. Nu har båda äntligen fyllt 18 och fått sitt studiebidrag så de kan åka till London och bo i en liten lägenhet tilsammans.

Av Ebba och Lovisa - 15 juli 2012 16:17


 

______________________________________________________________________________________

Min karaktär heter Allison Swann och har Clarie Holts utseende. 

Hon älskar att fotografera och vill gärna bli modell. Hon är 18 år och har en bästis i hennes ålder. Men dem är som systrar. Allie som hon kallas älskar One Direction och vill gärna flytta till London med hennes bästis Jade Lopez för att få en chans att träffa killarna. Men det blir mer komplicerat än vad de förutspått. 

______________________

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards