1dstory

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Ebba och Lovisa - 31 oktober 2012 11:43

   

 

Kieras perspektiv:
Jag satt i soffan uppkrupen med en filt runt om mig då jag fick besked att jag skulle dra till Sam. Jag sparkade av filten med mina ben och gick upp från soffan och mina fötter träffade det svala trägolvet. Jag trippade ut i köket för att få i mig något innan jag åkte. Det fick bli några baconskivor och ett ägg. När jag ätit upp den varma maten fortsatte jag mot hallen. Jag satte mig med en duns på hallpallen och dammet yrde från den. Jag greppade mina svarta Converse och satte på mig min jacka. Sedan tog jag ett fast grepp om nycklarna där inkluderades bil nyckeln. Sedan tog jag också med min mobil.
Nu satt jag i den svarta stora bilen och hade precis startat motorn, nu var jag påväg bort till Sam. Det skulle inte ta så lång tid att åka dit men jag satte ändå på radion. Den började genast spela en låt som jag hört förut. Jag nynnade tyst med i melodin.
"Baby you light up my world like no Body else.." Vilka var det som sjöng den låten nu igen då? Jag suckade och börja konsentrera mig på vägen istället. Nu skulle jag bara köra runt hörnet sedan var jag framme. Undra vad Vi skulle hitta på först? Jag parkerade bilen utanför det söta lilla huset sedan låste jag den och började gå mot dörren. Jag lyfte på handen och knackade försiktigt på dörren, när ingen reagerat på det plingade jag också på. Inget svar..
"Sam, are you there? It's me Keira."
Inget svar. Jag suckade tungt igen och satte mig på den grå stentrappan utanför huset. Sedan drog jag upp mobilen ur fickan och började smsa till Sam.
-
Sams perspektiv:
En kvinna sätter sig framför mig i hamburgar baren. Hon ler mot mig.
"Yeah, sure. Thank you!" Sa jag artigt.
Kvinnan log och nickade.
"No problem dear" Sa hon sedan och gav mig den fortfarande kalla fantan.
"So do you live near by here?" Säger kvinnan igen.
"Just few blocks from here." Konstaterade jag och plötsligt hördes min sms signal. Jag fingrade upp mobilen och kollade på den lysande skärmen. "Kiera ?: Were are you Sam? I am waiting infront of your house right now!" Stod det på smset från Keira.
"Oh no!" Sa jag och kvinnan kollade oförstående på mig.
"Oh, I was like supost to be at hole right now whit ny best friend but im here and shes ... At home." Suckade jag. Kvinnan nickade förstående och drog själv upp sin mobil. Den var prydd med ett skal på en ung kille. Jag kommer inte ihåg vad han hette men han var iallafall från det där pojkbandet One Direction.
"Cool case." Sa jag.
"Well Thank you." Sa kvinnan.
"No problem, but now I really need to get home." Sa jag snabbt och kvinnan nickade igen.
"Well it was nice to meet you..?" Sa kvinnan.
"Sam." Fyllde jag i.
Jag letade i mina fickor efter min nyckel.
"Oh, oh I think I forgot my house keys!" Sa jag och kvinnan stannade upp.
"Thats not good, exspecially when your friend is locked out." Sa kvinnan jag nickade.
"You can get a ride whit me, but I have so mutch things that I have to get home." Sa kvinnan.
"Here let me help you whit that." Sa jag och greppade två av de fyra kassarna.
"Thank you, the Car is this way." Sa hon och började gå ut mot hennes bil. När vi lastat in alla kassar så satte jag mig i bilen bredvid kvinnan. Hon startade motorn och sedan var vi påväg. Vi stannade utanför en stort vitt lyxhus och jag gick ut sedan greppade jag om två kassar igen och hon öppnade dörren åt mig. Jag ställde ner kassarna i det gigantiska köket.
"Thank you for your help, I'll be right back." Sa kvinnan och log. Jag log tillbaka.

Andra kapitlet av Lovisa, kommentera och snart kommer nästa kapitel. //Lovisa

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards