1dstory

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Ebba och Lovisa - 15 januari 2013 23:03

-What do you think? The others are behind us. Lets call a cab and get home before the police man comes.
-Yeah, suckade jag och skyndade mig ut.
----------------------------------
Harrys perspektiv


-Fuck! Boys don't panic. Louis ropade lite nervöst och alla sprang ner till honom.
-What is it pal? Frågade jag oroligt.
Han väntade några sekunder innan han fortsatte.
-Paul is comming and he doesn't look happy, at all.
-We are in big trouble. Sa Liam och förberedde sig.
-Where are the girls?
-Upstairs and asleep... Now, prepare for Paul.


Paul såg väldigt missnöjd ut och smällde ner en tidning framför mitt ansikte där jag satt. Den låg mitt framför mig på bordet med en stor fet svart rubrik. "One Direction in BIG trouble?" Jag började att harkla mig men han avbröt bryskt.
-Page 2.
Jag öppnade sakta tidningen och kände hur kallt han kollade på mig. En suddig bild på någon som ser ut att vara jag som slår mot en annan gestalt, det är ju min tröja så borde vara jag..
-Read. Loud. And you boys, sit down.
Alla satte sig ner och stirrade, nervöst. Zayn blinkade konstant och Niall nästan skakade.
-Have this just been a bad night for One Direction or is this the end of The sweet boyband. And beginning of badboys? Jag tystnade snabbt och kollade på dem.
-Come on, Keep reading. Suckade Paul. Vad ville han med det här?
-Fight on a club. Blah blah blah. Harry protected his girlfriend (?) blah blah... What?! Harry punched a guy... Blood. Blah blah blah. Zayns friend, even rumored to be his girlfriend attacked the same guy. Blah blah..
-Harry!? Can't you read a the whole text? This is serious, stop with the "blah blah blah"! Sa Paul irriterat.
-What is so serious about that?! Jag ställde mig upp och nästan skrek på honom. Men det borde jag inte för Paul överröstade mig utan att skrika och sa argt.
-Because it sais that this might be the girls fault. Don't you see what serious problem you've put them in.
-What?! Nu var det Zayn som skrek. What can happen?
-I don't know, you're fans are crazy. what can happen if they think It's the girls fault YOU started a fight.
-What can we do?
-Sorry guys. But my work is to take care of you. No less no more.


Paul lämnade tidningen på bordet och gick mot dörren.
-I really love you guys, you're like my own kids. But what did you think would happen after this incidente + Don't forgett the interview. Sedan smällde han igen ytterdörren och vandrade iväg. Oh fuck.
-Oh fuck. Upprepade jag högt och kollade på de andra. This is not good.
-Not good at all.. Suckade Niall och ställde sig upp som oss andra.
-Should we tell The girls?
Vi bytte oroliga blickar innan vi avbröts av en röst. Alla blickar vändes mot trappan där Kiera stod med orolig blick och rosiga kinder.
-Ehm, exactly what can your fans do..?


Sams perspektiv


Ju mer ljuset tränger sig in under mitt ögonlock låtsas jag att stänga ut det, och sova. Ligga kvar här brevid den mest fantastiska personen. Borde jag köra det klassiska "över-rullet"? Så jag låtsas att sova och rullar över på honom medans jag "fortfarande sover". Borde jag enns överväga på att inte få en mysig stund? Så jag låtsades ge ett slumrande ljud och rullade över på en, kall och det värsta, tom fläck! Vart är Zayn? Jag spärrade upp ögonen och mötte en kudde. Inget mer. Så upp ur sängen fick det bli. Trött som attan.


Jag hade sovit i Zayns "Carlifornia love" tröja men undrar hur det gick för Kiera som föredrar att sova i bara trosor? Vart sov hon, och sov hon enns här? Vart är alla? Nä det är för mycket, jag började att gå igenom rummet då jag plötsligt trampade foten i några blöta vatten pölar på golvet utanför toaletten. Måste vara tecken på att Zayn vart på toa och duschat och blivit pigg, så han måste va nere och äta frukost nu? Jag slängde på mig ett par random mjukis byxor och kollade snabbt på klock..
- 1 PM?! Holy... I've been sleeping since 2 AM. 11 hours. För mycket om du frågar mig som sover 7 timmar i vanliga fall. Jag smäller upp dörren och rusar igenom korridoren så att jag nästan välter tavlan på väggen på väg ner för trappan. Skit i hur ful jag ser ut. Alla har ju kollat på the walking dead, och det är nog inte så sor skillnad mellan en Zombie och mig just nu.
-ZAAYN! Ropade jag och fortsatte i riktning mot köket, där jag såg Kiera sitta. Hon höll en tidning upptryck i sitt ansikte men något var fel. Helt fel.
-Kiera, where are the boys?
-They're on some Interview. Svarade hon snabbt men jag kunde till och med höra snyftningar.
-Era..? Jag drog ut stolen och satte mig bredvid henne. Sedan strök sakta min hand över hennes rygg och försökte se om jag fick någon reaktion.
-Is evrything alright?
-Yeah.. Man hörde hur hon fejkade så jag fick nog, snabbt som ögat utan att tänka slet jag åt mig tidningen. Bakom den mötte jag 2 blanka blåa, förskräckta men lysande ögon. Strax efter förstod jag varför, skuldkänslor.
-Kiera, this is so not our fault. News papers always over react.
-Yes, you're right. It's not our fault... För någon sekund log jag, att det var så enkelt att pigga upp henne. Men sen kom det.
-It's my fault! I'm a terrible person. But why did this "man" trying to dance with me and kiss me on my throat? Det tog några sekunder innan jag insåg vad hon sa.
-Wait! What the hell. Jag reset mig upp och kollade rakt mot henne med iskall blick.
-Is that why Harry attacked him? Damn... We got 3 probs here.
-We do?
-Yes. First of all, This man was close to rape you. Don't you get it! It's not your fault. Second, Harry protected you, that means he's like "into you."
-Wait no. I should've protect my friend if i were him.
-Sweety, you barley even know him. So he's into you. Or maby just like you. A lot. Third, the fans will be crazy if they think we've "changed" the boys. They have to find out the truth. *BZZ* min ficka vibbrerade och jag drog upp mobilen.
-Who is it? Keira lutade sig över bordet i och kollade nyfiket.
-Twitter! Suckade jag.
-No! Jag hörde ett tjut och min mobil slets från mina händer.
-Don't you dare to look at your Twitter!
-Why? Jag ryckte snabbt tillbaka mobilen och lutade mig mot ryggstödet.
-The Twitter FANDOM caused this... Hon pekade på sina tårade ögon och torkad rinnande mascara innan hon log lite. It's just a smart thing to ignore. Jag suckade lite medlidsamt och lite bara för att. Vad kan göra mig mer nyfiken en alla tweetsen? Vad står det och vad kommer att hända?
-Seriously. What can cheer us up now? Vi suckade igen i tystnad och tankar innan det slog mig.
-Shopping! We are in London, why can't we do some shopping?
-I'm not sure if...
-No isn't an opption. You're going with me.


Kieras perspektiv


Vi vandrade på Londons gator men allt kändes så fel.
-Hey It's her!! Slut.
-You ugly bitch, leave Harry alone. He's mine!
-Zayn will never fall for some ugly creep like you so back off.
-Haha, i beat your mother want you to be dead right now.
Folk skrek åt oss. Bakom våra ryggar, omkring, till och med framför oss. Men ändå kände man sig som luft. Jag kände hur min mage började att låta, inget bra tecken. Jag som är så känslig. Shopping var en usel idé. Ett ord till och jag vet inte vad.
-Sam... Viskade jag och hon nickade lite med blicken på vägen.
-I'm not sure if i can...
En lång rödhårig tjej och hennes "gäng" blockerade vägen framför oss och vi stannade upp. Flyttade och försökte gå, men de flyttade vidare framför oss.
-I'm sorry but can you please move out of our way? Log Samantha trevligt men det kollade inte enns på oss.
-Do you hear something? Log den rödhåriga och tjejerna skrattade.
-No, sedan trängde de förbi oss och Samantha skrek till.
-That BITCH! She spitted at me! Jag kollade på henne och såg hur hon torkade av kinden. Tjejerna var snabbt utom synhåll.
-Shoot, i can't take this anymore. Where is The bathroom?
-What?
-I think i have to t.. Började jag.
-Oh No.
-Oh yes.
Sam tog tag i min han och pekade på ett köpcenter över gatan. Sprang dit och in, knuffade undan mäniskor och sprang vidare mot rulltrappor där toalett skyltar syntes. Vi rusade dit, slet upp dörren. Så fort vi var inne böjde jag mig fram och gjorde massa kvävande ljud. Det var på gång... En kvinna kom ut från toaletten, kollade på mig och sprang ut med ett litet skrik. Nu var vi själva, jag slog upp dörren till själva toan och böjde mig framåt. Shit.


*


"You got one new message" poppade det upp på displayen. Från Niall...
-Kiera! Stop The movie for one sec.
Hon kollade skräckslaget på mig och tog snabbt fram kontrollen innan hon pausade.


Niall:
Samantha? Are you sure that you're upstairs and alive? All we can hear screams...


Sam:
Oh sorry. But I can tell you, We're 100% alive.


Niall:
BTW, I made noodles and some chicken. Please join us around the table? xx


Sam:
Haha you cook? Smells like a male housewive xx i'll be there in two.


-Era, Niall made us supper.
-Oh, you go. I really don't wanna eat, I'll just throw up. It's better to rest my stomach.
-You are eating popcorn you know. Skrattade jag och kollade på metallskålen.
-Popcorn is okey, haha. Just go.
Jag nickade och ryckte på axlarna medans jag sakta backade ut.
-You can keep to watch that movie, if you want to.
-As long as the monster-killer with a big head Won't eat me. Fine. Jag skrattade och stängde dörren efter mig, sedan skuttade jag ner för trappan och in i köket där alla satt. Ställde mig bakom Zayn och han kollade upp med ett flin. Jag placerade en kyss på hans mun innan jag slog mig ner bredvid.
-Where is my houseviwe?
-I'm here, skrattar Niall och ställer en tallrik på min plats.
-Wow, this place got class. I get my food served. Då var det bara att hugga i, och gott var det. Nudlarna var perfekt kokta och kycklingen perfekt kryddad, Niall var en naturbegåvning. Eller så var det för att jag var hungrig. Jag kollade upp och märkte hur Harry och Louis bytte snabba blickar innan Louis öppnade munnen och frågade vad som verkar va Harrys fråga.
-Where is Kiera?
Jag tuggade lite och svalde ner maten, varför undrar Louis (eller kanske Harry det?)
-Upstairs, she's not hungry.
-Okey...
-I can't believe she missed my amazing supper for you? Niall kollade förnämt mot mig men jag bara flinade.
-Yeah..
En liten stund senare reste sig Harry upp. Sköt in stolen och vände sig om.
-I just have to use the bathroom.. Mumlade han och sprang upp för trappan.


Harrys perspektiv


Gå på toa? Ja varför inte, jag log smått och sprang upp för trappan. Ingen verkar fatta att jag ska kolla till Kiera. Hon har vart så depp sen det där morgon samtalet, vad jag känner på mig i alla fall. Men man vill ju inte ta några risker. Jag öppnade dörren till en av toaletterna och stängde den igen medans jag gick vidare. Hon sov i gästrummet men jag tror hon sitter i Zayns rum just nu? När jag stod utanför dörren öppnade jag den försiktigt. Men det var kol svart. Sekunder senare glimtade något mot mig och innan jag han reagera, skrek någon och ett föremål smashades mot mitt huvud.


Kieras perspektiv


När jag tände lampan såg jag hur orörligt Harry låg på golvet. Jag fick smått panik och ställde mig i dörren.
-Sorry! I'm watching a horror movie. Skrek jag. för de måste ha hört dunset och mitt skirk.
-Okey. I thought you were going to die. Hörde man någon svara fån nerevåningen innan jag stängde dörren igen i ren panik. Jag kunde ju inte säga att jag fick harry att svimma genom att kasta en popcorn skål i hans huvud. Fast död är han inte. Hans puls fungerar ju...


-Okey Kiera. Don't panic, is he conscious? Sa jag högt till mig själv. Jag kollade noga men såg inte att hans bröst höjdes och sänktes, det var helt still. Ingen andning?
-Oh no...Okey you can do this, Jag peppade mig själv och lutade mig fram över honom. Placerade ena fingret i pannan och andra på hakan. Svettades lite och sedan så bom. Mina läppar var tryckta mot hans mun och jag skulle precis blåsa liv i honom när jag hörde ett skratt.
-What-are you doing?
-Harry? Jag resta mig snabbt upp överlyckligt. Men när jag insåg att han lurade mig blev jag skit arg.
-Harry!! Min röst mörknade och jag slog till honom i ansiktet.
-Okey, i'll give you that one. Sorry for pretendent to faint. But it actually hurts to get a bowl in your head.


Haha, okej sorry för möjligt vis lång väntan och många olikas perspektiv men här är det :) Kommentera vad ni tycker? //Ebba

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards