1dstory

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Ebba och Lovisa - 20 januari 2013 20:23

Previous:

-What-are you doing?
-Harry? Jag resta mig snabbt upp överlyckligt. Men när jag insåg att han lurade mig blev jag skit arg.
-Harry!! Min röst mörknade och jag slog till honom i ansiktet.
-Okey, i'll give you that one. Sorry for pretendent to faint. But it actually hurts to get a bowl in your head.


 


- What are you doing here ?! I thought you where a murder ! Skrattar jag men blir avbruten av ett gällt skrik från filmen och vi båda hoppar till av rädsla.

- Maybe I should pause the movie, viskade jag fram innan jag drog bort blicken från Harrys gröna vackra ögon. Jag pausar filmen, sätter mig på sängen och Harry jämte mig. Efter en stunds tystnad orkar jag inte hålla mig tyst längre. - What are you doing here ?

- Heehe i live here, skrattar han och försöker vara rolig. Men det var inte roligt alls.

- No, here in this room. Shouldn't you be down there and eat with the others?

- I came up here to see how you feel. Han vänder blicken mot mig och kollar mig i ögonen och jag smälter. Bokstavligen.

- Well thats cute but im fine.

- Are you ? Really ?

- Yeah so you can go now, säger jag stelt och kollar ner på mina fötter. Gud vad har jag på mig egentligen ?! Rosa pyjamas med tårtor och blåa strumpor ?! Seriöst framför en snygg kille ? Harry Styles. Kill me.

- I wont go before you tell me whats wrong. Säger han allvarligt och tar försiktigt sin hand under min haka och vänder mitt ansikte mot hans så våra blickar möts.

- Now tell me, ler han och tar bort sin han från min haka och snuddar lätt sitt pekfinger mot min näsa och ler sitt vackra underbara leende och jag känner hur jag rodnar och hur varm jag blir i kroppen. Är jag kär ? Nej det kan jag inte vara, jag har ju precis gjort slut med jason, typ. Jag känner hur känslorna tar över och....

- Okey! 

Nej varför sa jag så ?

Nu måste jag säga..

- But only if you dont tell anyone, fortsätter jag.

Aa nu måste jag säga. Fuck.

- Go on

- As you know i heard you and the guys talk with Paul and everything thats happened and the news papers know and everybody reads it on the internet. And me and Sam gets all the hate because somebody recognized us at the party and now everyone knows who we are. And thats not all, on twitter it goes a trend "#FuckOn1DsNewGirlfriends". And all you're fans tag me and Sam in their "hate-tweets". Look.

Jag ger honom mobilen och ser hur han skrollar ner genom en lång lista av hate med mig och Sam taggade.

Jag känner tårarna komma och kollar snabbt ner i marken.

- And it all beacuse of me.

- No its not ! Its nobodys foult !

- Yes it my foult! If I'd refused to dance with that dude and If you didn't have helped me that night you wouldn't had got beaten up, and Sam wouldn't get all the hate because she helped me and you and the guys shouldn't have problem now!!

- And if i wouldn't have helped you, you would probably got raped.

- THEN YOU SHOULDN'T HELPED ME SO SHOULDN'T HAVE PROBLEM NOW! I RUINED YOUR CARRIER! Skriker jag ut min illska och springer ut ner för trappan och genom ytterdörren. Ut i den regniga vädret med pyjamas. Bort från killarna. Bort från Sam. Bort från allt.


Harrys perspektiv ;


- KIERA! Ropar jag och springer ner efter henne innan jag blir stoppad av Sam

- Just dont. Säger hon innan hon springer efter Kiera ut i regnet. Vad har jag gjort ? Jag stänger dörren efter dom och sätter mig i köket med killarna.

- Wasn't you supose to go to the bathroom? Skrattar Louis

- I went to check how it was with Kiera.

- How is she? Frågar Zayn försiktigt.

- I promised not to tell but we have to do something about this, as soon as possible.

- And what is exactly you're point ? Frågar Niall som har en tiger mössa och tar en tugga från sin mat.

- Well we didnt say anything about it on the interview we had today but if we tell everybody the true story about what actually happend on some interview tomorrow...

- But we dont have a interview tomorrow, suckar Liam

- I can call Paul, avbryter Zayn och ställer sig upp och går ut till vardagsrummet.

- And what exactly are we going to tell ? Frågar Louis

- Well first of all tell the fans that if i didn't had helped Kiera she would probably get raped and when the guy started to hit me i just defended myself.

- And Sam ? She hit that guy and gave him a brooken nose, skrattar Liam.

- She... She hit him because he.. Jag kom inte på mer hur mycket jag än försökte.

- Exactly, and if somebody get just a little insecure on the interview no one is going to believe at us! Säger Liam bestämt. Han hade rätt.


*


Paul smäller upp dörren och trampar in när vi står i hallen och ska börja ta på oss.

- Are you done ?

- No, we are just going to take our jacke.....

- No ! I meant are you done with the practicing ?!

- Well yeah ,svarar jag och tar på mig jackan

- You to girls ? Frågar han och kollar mot tjejerna.

- Yes, suckar sam

- Do we have to be in the interview ? Frågar Kiera ledsamt

- At the first, no but they are probably going to ask if you are with the guys at the studio and they're going to say yes and then you have to come and be in the interview, if not.. nobody is going to believe in the story.

Ingen sa något efter det, alla hoppa bara in i olika bilar och börja köra till capital fm studion.


Sam's perspektiv;


Vi kom fram till studion eller vad man nu ska säga och det var helt proppfullt med fans. Alltså seriöst flera tusen.

- Sam come on ! Ropar Zayn till mig och jag vaknar från mitt drömande. Jag hoppar ut ut bilen och tar tag Kiera i handen.

- I HATE YOU.

- THEY DONT EVEN LIKE YOU !

- BITCHES.

Och massa annat fult hörde man från folkmassan medan vi blev hjälpta av livvakterna för att komma in till studion. Både jag och Kiera kollade ner i marken och täckte för ansiktet. Det var det killarna lärde oss men man såg fortfarande alla fotoblixtar. När vi börjar närma oss ingången känner jag hur Kiera kramar hårdare om min hand och jag gör detsamma. Jag vet hur jobbigt hon har det och jag vet hur nervös hon egentligen är. Vi kommer in i studion och jag och Kiera går några meter bakom killarna för att inte väcka uppmärksamhet vilket vi redan har gjort. Några månader sen var jag en helt normal människa och nu vet hela världen vem jag är. Alltså wow.

Vi kommer fram till en dörr med texten " radio live " och killarna hälsar oss hejdå och går in och lämnar oss utanför. Vi sitter där hand i hand och kollar på en vit vägg.

Kan det inte börja snart så allt blir överstökat ? Tänker jag och det prasslar till i högtalarna i rummet vi sitter och intervjun verkar börjar.

- Goooodmorning London ! Its me Martin here and today i have my very good friends one direction with me.

- ONE DIRECTION EVERYBODY!!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ganska tråkigt kapitel men skitsamma. jag och ebba har bestämt att vi ska ladda upp varsitt kapitel 1 gång per vecka alltså ebba skriver ett och jag nästa om ni nu fattar. aja här har ni / Kim

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards