1dstory

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Ebba och Lovisa - 25 januari 2013 07:23

- Goooodmorning London ! Its me Martin here and today i have my very good friends one direction with me.
- ONE DIRECTION EVERYBODY!!


Jan kände hur studio kameror riktades mot mig och svetten började rinna. Hur skulle vi utrycka oss utan att såra fansen? De måste ju förstå, eller? Jag kollade snabbt åt höger på Louis som var i full gång och skrattade.
-Okey guys. So we got some questions from your fans. The Directioners.
-Best fandom ever!! Tjöt Liam oväntat och Martin skrattade. Sedan fick vi varsitt glas vatten och en energi dryck innan han började på riktigt.
-We've chosen some questions from your fans. And the first Q is from Lilly H. "What is your favorite drink?" Haha.
Jag byte snabbt blick med killarna och Louis mimade något.
- 3, 2, 1 PEPSI! Ropade de och jag fyller in. Martin skrattar mörkt och länge innan han fortsätter.
-Pepsi is wicked. Our favorit drink, sa Liam och log.
-Our favorit of them all, skrattade Niall och jag nickar instämmande.
-Next Q, if you were an farm animal. Wich animal would you be? Question from Joanna.
-A farm animal? Haha okej.. Börjar Zayn och jag fortsätter.
-Ehm, goat!
-And i... I would love to be a cow and fall over just to see if I could get back up, flinar Liam innan Louis avbryter.
-Sheep-dog.. Yes, i'd be a sheep dog.
-What, why? Frågar Martin och Lou flinar.
-I can rule over The sheeps, a sheepdog..
-I'd be the farmers dog, cuz he'll probably have a good life, haha. Zayn sträcker på mig och tar en klunk vatten.
-Last one from Alex! "What is the best prank you ever done to someone? "
-Honestly I think it's like. I don't know... I've done one in the service station.
-Service station? Viskar jag och han småler snabbt.
-Remember when I put lemons in Nialls shoes? Tjuter Zayn och knuffat till Niall.
-Oh yeah, Niall had a new pair of trainers so he flipped. Zayn just squeezed the lemon juice on them haha.
-And they were all yellow? Suckar Niall och skrattade till.
-I had to bye him a new pair, haha.
Vi tänkte lite till. Ett bra bus.. Eller någon som har busar med mig?
-Oh I know! It was someone who put a bug in my orange-juice. And I was like just going to drink it when I saw something black flouting around in my glas..
-Grose..
-I know!
Martin kollade snabbt på klockan och jag tänkte på tjejerna, på Kiera. Hon ser mig, just nu. På en tv, hon är presic i närheten. Så hoppas att de inte tar upp någon annan thej nu.
-And now. Lads. Just to clear some rumors.
Nu kommer det tänkte jag och väntade lite. Zayn kollade oroligt på mig och jag log nervöst tillbaka, hur ska vi utrycka oss.
-There is a lot of drama going around about these new girls... Det blev tyst en liten stund, Innan Zayn tog tag i det och bröt tystnaden.
-Okey this is the thing that's serious. And we'll be honest. Vi andra nickade och Zayn fortsatte. I were in..

Sams perspektiv

Vi satt utanför själva inspelnings rummet i en kall läder-soffa. Vi och kaffe maskinen vad det enda som lät i rummet och bara en annan kvinna satt brevid i tystnad. En tv som var kopplad direkt in i studion lät oss se allt som pågick där inne och nu började det bli nervöst. Plötsligt märkte jag hur Zayn kollade på mig! Från andra sidan väggen, in i en kamera och rakt på mig. Sedan fortsatte han.
- I were in Bradford, just to visit my family. And one day when i was home in my room and walked down the stairs i met this beautiful girl. She seriously turn my world upside down. We became good friends and best friends, she really understand me. I fell in love with her and she moved with me to london. Also with her other best friend. She was there to support me. I love our fans but i also love... Samantha, i just want everyone to know that.
-And, about that fight on the bar. Fortsatte jag. Sam's best friend became our friend to. And when we was at the bar this lad was hitting on her and trying to.. Yeah, if you know what i mean. And that's the truth. I was protecting my friend. I bet everyone else would do the same. Like, after that dude hit me Sam was trying to protect me. A little bit to complicated but our lovley fans deserves the truth.
-Wow boys, you are right. It's just that are something going on between Harry and this blond-girl?
Man såg hur Harry rodna innan han fortsatte.
-Nothing more than a good friendship.
-Okey... Well let's keep on with The fan-questions shall we?
-Yeah! Ropade Niall glatt.

-I really hope this works, log jag chockat och kollade Twitter. "Aww Harry is so cute! Protect a F.R.I.E.N.D (he's singlel) Yay!" "I'm a Real directioner and i ship #Zam all The way!!" "Ugh! Have you listen to the radio. I hate the girls but i love you @onedirection xx"
-Almost, but it feels like only the real fans respects us.. Fortsätter jag högt för mig själv.


Senare samma kväll

-Woah, that was awesome. We actually told everyone and i think this is going to be good, Louis tjöt lite och kollade på mig och Zayn.
-Maby i should've take another car so you two could be alone.
-Haha, No! Jag ruffsade till Louis hår lite som att han var mycket yngre än mig och log.
-We are just going home to me and Kieras flat.
-No! you know what? I'll just close my eyes like this... Now, get wild!
-Lou... Suckade Zayn och kysste mig snabbt men passionerat som ett skämt. Jag log och lutade mig mot honom.

-We are here, sa mannen som körde och stannade till bilen. Det var mörkt ute så vi var tvungna att hålla låg profil och lyckas smita in utan att folk såg oss, ingen får veta vart vi bor. De andra väntade utanför huset och vi kollade oss omkring, öppnade dörren, smet in och på första våningen låg den!
-We haven't furnished our flat so it's only our moving boxes and some furniture that we got when we bought it. But here it is... Kiera log och öppnade dörren innan hon klev in med oss bakom sig.
-Wow, it looks better than on the internet. Vi gick in i det så kallade vardagsrummet och snurrade runt, wow. Det här kommer att bli så snyggt när vi är klara.
-Oh i know! You could have this wall, ropade Louis och sprang fram till väggen bredvid dörr valvet. And put a big shirtless pic of Niall eating Nandos. And Zayn in the back ground doing a silly face. And cardboard-Liam can we put in the bathroom. So everytime you poop Liam is going to watch you. Haha! And Harry can be in Kieras room, so everytime she unddress he's going to watch her!! Han andades efter sin upphetsade idé ovh gap flabbade en kort stund.
-What? Louis your idiot, skrattar Kiera och jag märker hur hennes och Harrys blickar fastnar för någon sekund.
-Oh sorry to break the "tention" but, i wouldn't mind to grab some food right now..
-Niall, suckar alla och han ler.
-Let's just check through this boxes and see what you have bring with you to London. We can also begin to furnish? And Niall you can order pizza.
-Haha, i'm in ler Zayn och lägger sin arm om min axel.
-Sure, svarar de andra och vi sätter igång.
-I'll unpack the underwear box! Säger Kiera snabbt och jag flinar. Hon vill väll inte att någon annan gör det och hittar hennes spets.
-Sure... Vi började precis med lådorna i 5 minuter, då det brakar till i vårt nya badrum.
-No! Don't tell me something just broke. Jag reste mig upp, klappade Liam på axeln och sprang ut i den lilla hallen och till väster. Öppnade dörren och kände en blixt mot mig. I vår blivande dusch satt ett fans och kollade skräckslaget på mig med en kamera i handen. I nästa sekund öppnade Harry dörren och hon tog ett till kort.
-No! How did you even get..
Harry pekade på det öppna badrumsfönstret, chockat.
-That way.
Hon klättrade in genom ett smalt fönster in i våran lägenhet för att ta någon bild. Herregud.
-Hey? Is everything alright?!
Zayn och de andra öppnade dörren och några fler blixtar avlöstes från kameran.
-Sorry but we need you to delets those pictures...
-And get the hell out of here, fortsatte någon.
-Harry! Väste jag och gick fram till henne. Hjälpte tjejen upp och upprepade.
-You have to delete this photos? Okey?
Hon var tyst en stund innan hon skakade på huvudet.
-What? Började Zayn. Ehm, what if we sign a new copy of our album and send it to you.
-Maby.. Började hon innan Harry puttade undan mig och gick fram till henne. Tog henne om ryggen och benen så hon lyftes up.
-We can sign a T-shirt and follow you om Twitter. Just go. Han bar henne mot dörröppningen. Och satte ner henne.
-This is wrong, you don't break in on private propertys. Now delete The picture please.
-Why?
-People can't find out where we live.
Hon öppnade dörren och log.
-The fans already knows. We're like FBI but still Directioners. I will delete them. Love you, sedan försvann hon.
-What The hell!? Niall smällde igen dörren.
-She haven't delete the pic. I mean why would she. Började Kiera nervöst. Jag nickade lika oroligt och vände mig mot dem.
-This can be a big problem!
-Well, It's okey babe. Zayn kramade om mig men jag sa ifrån.
-No, if the picture of me and Harry. in the bathroom comes out people can take it in the wrong way, and i have a feeling it will..


Wihii, nytt kapitel av Ebba. Comment and let me know what you think? ;))

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards