1dstory

Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Kapitel 33 - Liars should die

Av Ebba och Lovisa - 8 september 2012 19:46

-Well we Should probably... Men mer hinner inte Allie säga då det hörs ett skott som ekar i den Lilla butiken och ett skrik, likt det den natten mamma blev skjuten, skär igenom lokalen.
------------------------------------------------


I nästa sekund kastade alla som reagera skrikande mot utgången. 
-Freeze! Ropade någon med ovanligt ljus röst och ett till skott avlossades mot de 2 kvinnorna vid utgången. Men som tur vad utan att bli träffade. De kastade sig panikslaget mot golvet och ena började gråta.
-Holy Fuck! Väste Maya med panik på Max i rösten. Hon tog tag i mig och Allie som fortfarande inte hade reagerat och slängde oss mot en hylla full med konservburkar. 
-What is this? Pep Allie, man hörde på hennes röst att hon inte visste vad hon skulle tro. 
-I don't know, and i don't wanna know. *POM* Ett skott till, och i näste sekund set vi en man falla mot marken vid ingången. Allie Pep till igen och jag blundade snabbt. Dröm. Bara dn dröm.
-Oh My... 
-Shut up Allie! Röt Maya men slog handen snabbt för munnen och uppspärrade ögon. Som var helt blanka. Själv visste jag inte vad jag skulle tro, men vågade inte öppna ögonen. 
-If you're trying to escape, you are a dead man. Cuz I will shoot you, no one gets out of this store.
-A Women?! Fick jag fram och Maya nickade sakta. Man hörde tydligt på rösten att det var en kvinna. Sedan glodde jag på Allies ficka, en mobil! Jag smätte till hennes axel och hon vände sig snabbt mot mig "Din mobil" mimade jag överdrivet och hon sken upp. Drog fram den ur fickan och knappade fram ett nummer. Bet lite på sin nagel stressat.
-Hey, Harry? We're in trouble. Shut up and listen. No just shut up. some crazy woman shoots in the... Men så plötsligt avbröt hon sig och glodde på mig. Eller vänta? Hon började skaka men hon kollade inte på mig. Inte maya heller, utan på någon bakom mig. 
-Give Me your phone! Och jag kollade upp. Bakom mig stod en kvinna i 45-års åldern och räckte stelt ut den fria handen som inte håller pistolen mot Allie. Hon svalde hårt och gav mobilen sakta till kvinnan, som stod helt stelt och kollade på oss. Hon hade tovigt brun-grått hår och små smala läppar som var igenstängda hårt. 
-Everybody move to the other side of the store, you can't get out until i find the one that's guilty. Hon backade och riktade pistolen mot oss, ryckte med huvudet mot nedre delen av affären.
-Hey! Allie? Hörde man från telefonen och kvinnan klickade snabbt Harry. Vi gick sakta och satte oss mot glass-disken vid de andra i affären. Vi var 11 personer med oss 3. En mamma med två gråtande döttrar. En gammal tant som var skräckslagen, en tysk som inte kan engelska och tre tonnårs killar som skulle köpa öl. kassörskorna lyckades väl springa ut innan de blev skjutna, i alla fall några av dem.
-Don't speek and you won't get hurt. But if... You! Skriker hon och riktar pistolen mellan en all tonnårs killarnas ögon. Killed My husband, i WILL kill you. 
-Was passiert? Sa Tysken förtvivlat.
-Shut up, or i will shoot! Röt kvinnan och nu var pistolen riktad mot han istället.
-No.. En-gi-licsh! Fick han fram innan ett till skott sköts. Jag skrek till och barnen grät mer och mer medans mamman försökte få dem tysta. Maya hade börjat gråta i tystnad och Allies mascara var helt utsmetad. Då kom mina tårar med. Jag vill inte dö, ingen vill det men hon borde ha något fel på hjärnan. Ingen här har dödat hennes man. Det är omöjligt. Då! Kom syren tjut från minst 10 polisbilar och  ambulanser. Men kvinnan brydde sig inte, för hon vet att om de kommer in dödar hon oss.
-You! Tell me why you're innocent? Skrek hon och sparkade till på matas ben. Maya såg skräckslagen ut och kollade panik slaget på oss.
-I don't even know your man...
-Liar! Liars should die! 
-No! Skrek Allie. Och kvinnan sköt rakt upp i taket.
-I Can Kill you all right now! But i have to know who killed My man. Btw, My name is Rebie! And i want you to remember that Rebie Killed you. Hon gick fram till den lilla flickan och kollade henne ljupt in i ögonen. 
-Watch this! Skrattar hon och tvingar mamman att öppna munnen. This is the fastes way to kill someone. Hon laddade pistolen och tryckte in den i mammans hals, upp mot hjärnan. Flickan grät och mamman andades andfått. Kämpade mot tårarna för att inte skrämma livet ur sin dotter. 
-1, 2...
-Bitch! Are you crazy? Nobody Killed your man, psyko! Slank det ur min mun men i samma sekund ångrade jag det. Hela kroppen ville sjunka igenom golvet och försvinna. Jag är död. Allie kollade gråtande och panikslaget mot mig.
-Who the hell said that? Skrek hon så salivet sprutade, hon drog ut pistolen ur kvinnans mun och. Ställde sig snabbt up.
-I did, stammar Maya fram och ställer sig upp. Your man don't deserve you. 
-Maya! Pep jag och slog henne på benet men hon ignorerade mig.
-I bet he's happy to be dead so he avoid you! 
-Your monster! Skriker hon och riktar pistolen mot Maya som fösöker dölja sin fädsla. Fan Maya. Nu gråter alla. Killarna tåras bara men alla andra till och med"Rebie" gråter.
-He loved me! You Killed him! 
Maya sväljer hårt. Hon står där och väntar på sin död, för min skull och vi känner knappt varandra. Då känner jag en blick mot mig och jag vänder mig snabbt om, en av killarna mimar. "Scream" "what?" "just scream" Jaja, vad kan jag Anars göra.
-Ahhhh! Skriker jag och "Rebie" rycker till och kollar på mig i en sekund, men det räcker för då kastar sig killen mot hennes ben och hon flyger omkull. Ett skott avfyras innan pistolen flyger och ligger längre bort på golvet. Jag ser allt i slowmotion. Killen brottas med Rebie, tanten tjuter, mamman lyfter upp sina döttrar och rusar mot utgången, Maya faller bakåt och slår i huvudet. Maya eller pistolen?
-Ta pistolen! Skriker Allie och jag reagerar snabbt och kastar mig mot den. Får tag i den och ställer mig upp. 
-Let the police in! Skriker jag och den blonda killen springer mot utgången och skriker massa saker. Jag riktar pistolen precis brevid Rebie och killen. Sedan kollar jg åt sidan och ser Allie sittandes i en pöl av blod, hon sliter av tyg från sin kofta och linda in Mayas arm. Ett skott, i axeln.


Ett väldigt händelsefyllt kapitel, men jag hoppas att det inte blev för mycket ;) Kommentera 2+?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards