1dstory

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Kapitel 18 - Newspapers and trouble?

Av Ebba och Lovisa - 28 januari 2013 22:32

- Kiera, i'm going for a run ! Ropar jag in i lägenheten och jag smäller igen dörren innan hon hinner protestera. Jag stoppar hörlurarna i öronen och sätter på shuffle på spotify. Got 2 luv U av sean paul börjar spela, gammal låt med det får duga tänker jag och bestämmer mig för att springa in mot centrum. Kiera och jag höll på att packa upp lådorna till våra rum när jag bestämde mig för att ta en paus och det fick det bli.
Jag är framme i centrum efter ca 3 låtar och börjar sakta ner och power walka istället. Det var jobbigt att springa, efter man inte tränat på ett bra tag nu. Jag funderar en stund på om jag ska köpa något på starbucks till mig och Era, bestämmer mig för att göra det och går raka vägen till starbucks. Jag ska precis svänga runt hörnet för att komma till ingången av starbucks då en utländsk man i kanske 50 års åldern sträcker ut sin hand och räcker en tidning mot mig och säger med engelsk brytning
- do you want newspaper? Only 1 dollar. Jag kollar på framsidan.
Holy fuck. Det kan inte vara sant!!
Jag slänger en endollars sedel på honom innan jag drar till mig en tidning och springer raka vägen hem.

Kieras perspekitv:

Jag fixar till sakerna på skrivbordet tills jag känner mig nöjd. Och nu är jag äntligen färdig med mitt rum. Jag ska precis slänga mig i sängen då jag hör ytterdörren smällas upp och någon stampar in.
Mitt hjärta stannar för en stund och jag får panik. Tänk om det är ett till fan ?!
- KIERA!
Sam..
- you scared the crap out of me ! Säger jag när jag kommer ut ifrån rummet.
Hon slänger en tidning på mig och tar av sig skorna innan jag kollar ointresserat på framsidan.
Min blick fastnar på bilden på framsidan.
- OMG SHE DIDNT DELETE THE PICTURE ! Ropar jag ut och kollar förskräckt på sam som fortfarande försöker få av sig skon.
- That was my reaction to.
- Seriously, That bitch.
- what does the text say ? Frågar hon och sätter sig i soffan.
Jag följer hennes exempel och börjar läsa.
-" this picture was taken from Zayn Malik in one direction girlfriends house two days ago. The same day they had an interview when zayn told everyone that he and Samantha is dating. And now Samantha and Harry is in the same bathroom ? Are they hiding something? We can just hope that Zayn doesn't get hurt." Jag kollar på sam och hon tar upp mobilen och förmodligen smsar zayn.
- we are going to the studio they'll pick us up in 15. Suckar hon och går till sitt rum. Jag känner hur tystnaden lägger sig över rummet när hon är borta.
Hon kommer ut ur rummet och har på sig en vit skjorta med silver nitar ut i ärmarna och kragen, över det har hon en grå lång ärmad tröja med en svart dödskalle på och lite text över. Hon ljusa jeans med nitar och massa accessoarer och en svart väska. Typical sam.
- are you done ? Frågar hon och kollar ner på mig sittandes i soffan med mjukis kläder.
- no, skrattar jag och hoppar ut från soffan. Jag springer in i mitt rum och jag hör hur Sam suckar och ropar
- why didn't you get ready when i did?
- i didn't thought you were going to dress so nice ! Ropar jag tillbaka och jag kan se henne le. Jag drog snabbt ur ett par ljusa skinny jeans och en brun lång ärmad tröja med en tiger på och ett par ljusbruna jeffrey cambell skor. Jag slängde snabbt på mig kläderna och kollade mig i spegeln. Något saknas. Vad?
Accessoarer!
Men jag kan ju inte ha för mycket, så jag tar en beige rosett med svarta prickar på och sätter upp det bak på huvet. Klart. Mina klackar ekar i hela lägenheten när jag kommer ut och sam ser irriterad ut.
- They are here Kiera ! Hurry!
- im doooooone !
- good lets go !


Vi tränger oss förbi alla fans med hjälp av vakter in till studion.
- what are you going to do today?
- wright some songs to our new album, ler harry mot mig när vi går i korridoren.
-Okey.. But we really neeed to talk. Get the boys and meet us at your changing room.
-Ehm, sure babe, nickar han med en lite hesare röst och vandrar iväg för att hämta de andra. Jag reagerar snabbt på smeknamnet "babe" men hinner inte säga något innan han är borta.
-Sam!? Jag vänder mig om och letar efter henne. Strax därefter hoppar någon på mig bakifrån och skrattar.
-YES BOX! Ler Sam innan innan jag pötter bort henne och suckar.
- this is serious.
-Oh right... But, sorry. I just met Zayn. He's so adorable..
-Just, follow me. We're going to the changing room, suckar jag.
Medans vi skyndade oss dit började jag känna mig desperat, efter någon som fick mig på glatt humör oavsett vad som händer. Någon som tröstar mig och någon som..
-Kiera! Ropade Harry bakom oss och jag vände mig om snabbt.
....Någon som Harry.
Han var redan framme vid mig och kittlade min mage. Jag gapskrattade och sprang snabbt ifrån och in i omklädningsrummet.
Där stod killarna och väntade.
- whats the emergency ? Skrattade Louis glatt. För glatt.
- have you seen the news paper ? Its the picture of Sam and harry in the bathroom! Nästan skriker jag och kollar på killarna efter deras utryck. Varför reagerar dom inte ?! Dom bara står där och ler ? Men vafan ?!
- helloooow ? Boooys ! Sades det nu från Sams mun.
Killarna börjar fnittra lite försiktigt och Harry kollar på mig
- if you're going to be togheter with us you are going to deal with rumors. Jag reagerade riktigt starkt och upprepade meningen flera gånger innan jag insåg att jag och Harry måste snacka..
- So we're not going to do anything about it? Frågar Sam ledsamt och kollar på Zayn.
- what do you want me to do? Frågar han. Hon går och sätter sig i soffan med han.
- i dont know cant you just like tweet about it ? I dont want hate.. Suckar hon. Han kollar på henne och kysser henne lätt på munnen. Nu känner jag mig desperatare än desperat. Jag slänger blicken mot harry som redan har blicken på mig, vi får ögonkontakt och båda ler. Jag känner hur jag blir hur rosig om kinderna och kollar på zayn och sam som håller på med mobilen. Om vad han ska tweeta antagligen.
- i gonna tweet this on our account. Säger zayn och kollar upp.
Han fortsätter när han märker att han har uppmärksamheten.
- " about the newspaper thing, we think it kinda funny because the girl that took the picture broke in to Sam's and Kiera's house and she took a lot of pictures of all of us but decided to take the photo of sam and harry and make a story about it. It so funny hahahaha;) xx 1DHQ"

-------------------------------

Hejsan svejsan! Här har ni kapitlet kanske inte så långt och lång tråkigt kanske men har ingen lust att skriva och känns det som jag tvingar mig själv att skriva och då blir det inte bra, typ. Haha men mitt internet är av i hela huset så kan inte ladda upp det själv via datan så Ebba gör det åt mig och väljer bilder osv.
Puss och kram / Kim

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards