1dstory

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Kapitel 19 - Don´t

Av Ebba och Lovisa - 31 januari 2013 20:18

- " about the newspaper thing, we think it kinda funny because the girl that took the picture broke in to Sam's and Kiera's house and she took a lot of pictures of all of us but decided to take the photo of sam and harry and make a story about it. It so funny hahahaha;) xx 1DHQ"


 


Efter ett tag av att killarna skrivit låtar i studion (men mest fjantat runt och dansat) så var det dags att dra sig hemåt. Vi hade hjälp till lite men mest bara vart där och fjantat med dem. Harry hade suttit lite avlägsnare från oss andra för sig själv och fokuserat mer. När man fråga vad han skrev blev han smått irriterad och sa att det var en hemlighet hitills.
Inte enns Kiera fick se så ingen försökte mer. När vi var påväg ut stannade Zayn helt plötsligt upp och suckade.
-Oh man!
-What's wrong babe? Frågade jag och han sne-log lite.
-I forgot my phone! Damn, wait here.
-No! I can get it for you?
-Haha, It's okey.
-No, cuz i really need to use the bathroom to.. Zayn grimaserade och skrattade. Innan han sa till de andra att de kunde gå hem sedan delade vi upp oss. Han letade efter mobilen och jag gick runt och letade efter en toalett. Ett tag började jag tro att jag var vilse innan jag hörde några röster. Sakta drog jag mig mot ljudet och såg en dörr på glänt. Bra, då kan jag fråga. Min hand snuddade vid handtaget innan jag frös till.
-No Christian! You can't do that.
-But it'll be better. One direction will be more successful.

 
-I agree, but we can't. I mean how do we kick Niall from the band?
-Don't worry. I have a tons of ideas.
-Well, how can you remember all of them?
-I got them in a file in my apartment?
-Wow, your like F.B.I
-Well i'm in the management and if i don't want Niall cuz he's not like the other boys. Then i can kick him from the band.

Konversationen ekade i mitt huvud. Och jag tänkte "without Niall there's no one direction" Mitt hjärta gick i 180 och dörren slogs upp. Jag kastade mig ner bakom en stor växt och väntade tills de hade gått och jag kunde hämta mig. Sedan sprang jag. Jag sprang och sprang rakt in i Zayn.
-Wow, keep calm honey.
-Zayn... OMG. Niall, kick him.. We can't!
-Hey breath.. One, two, tree-one, two, tree. Jag började mig fram och andades. Minuter senare samlade jag mig och vi började gå utåt.
-I heared 2 persons from the management. They have a plan. Han kollade konstigt på mig och såg osäker ut.
-What plan?
-They're going to kick Niall from the band! Han seriösa min sprack upp i ett stort hån-leende och skratt.
-Haha, you have a great imagination. C'mon, han tog tag i min hand och jag tvärstannade.
-Wait. You don't believe me. Han var helt tyst och funderade lite, men det räckte för mig. Jag blev rasande och skrek.
-I thought a relation ship was about trust. This is about Niall and you don't care!?
-Ofcourse I do! Höjde han rösten. But why? Why would someone from the management try to "kick Niall" I swear hun that will never happen. We won't allow it. Han tar tag I min arm och drar mig intill sig. Never.
Jag lutar mig mot honom men inser. Vad killarna än tycker så hjälper det inte. Jag hör fortfarande "Christian's" övertygande röst, han kommer inte att ge sig. Men jag får se vad som händer.. Om något nu händer.


Kieras perspektiv


Det knackade på dörren och jag reste mig sakta upp från min underbara sitt position i soffan, måste vara Sam. Jag konkade genom lägenheten till dörren och öppnade.
-Hey, Harry klev rakt in och ställde sig framför mig. Jag stirrade på honom och han snelog lite.
-I'm not good at this kind of things but.. Han var tyst en stund och jag fortsatte att stirra.
-Kiera, wanna go out with me tonight?
Wow, det kom som en chock. Lite i alla fall, och såhär. Det var sjukt gulligt faktiskt.
-Like a date...? Låtsades jag tveka för att se hur orolig han blev.
-Yes..
Jag kollade konstigt på honom som "What kind of question is that?"
-I'll better go! Harry vände sig om och jag drog fast i hans arm och började att skratta.
-It's was a joke. Ofcourse, i would love to. Pick me up here at 8 o' clock. Harry gav mig ett glatt men neröst leende innan han gick igen. Jag sprang fram till fönstret för att se till att han gått in i bilen innan jag tjöt av glädje.
-"YEAAH" jag rusade till min laptop och satte på hög musik. Klockan är 5. Holy..
-Jag måste bli färdig i tid?! Snabbt som allt sprang jag till badrummet. Tog bort allt smink och en snabb dusch. Victoria Secret schampo måste det vara inför en dejt. Åh, bara ordet fick mig hyperlycklig. Dejt. När det var klart och jag torkat av mig sprang jag till garderoben. En dejt är antagligen på en resturang. Så jag ska nog satsa på en klänning eller kjol... Jag slet upp min gaderob och fastnade direkt för en vit Forever 21 magtröja-linne med guld nitar på bröstet och kände mig nästan tvungen att ha den. Lika tvungen som jag kände mig att köpa den. Efter en stunds funderande kom jag på att Sam hade en svart maxi kjol jag nog kunde låna. Precis då fick jag ett sms från


Samantha
Hi. I'm out with Zayn. We had to talk about a LOT<3


Kiera
Oh okey. Can i borrow you black skirt? I'm going on a date..?


Samantha
Seriously? Who's The lucky one..?<:


Kiera
... Harry. Haha ;)<3


Samantha
*my feelings right now* Jaksjdsqoaydahsjsjbs. You're going out with Harry, so feel free to borrow whatever you want to!! xx


Kiera
Thx gurl xx<3.


Jag log för mig själv och drog på mig kjolen och tröjan, inte dumt alls.. Nu återstår accessoarer, skor och smink på 2 timmar. Jag hinner!?



1h och 45 minuter senare

 

 


Fjäderörhängen-check, top-check, kjol-check även om jag antagligen inte glömmer mina kläder.. Liten väska-check, skinnjacka-check, pumps-check "Victoria Secret Love Spell" - Check, smink, check!! Då är allt, klart? Jag tog en titt i spegeln och va riktigt stolt. Mitt hår var lockar sen innan och naglarna fick bli målade guldigt innan någon kom. Klockan blev kvar över åtta, 20 över åtta, halv åtta, 20 i nio. Nä nu get jag upp! Jag plockade fram min phone och slog hanns nummer.
-Hey Kiera i'm so sorry! There is a big var crash, and i couldn't get through it. But I'm almost outside! Prepare. Jag mm-amade och la på. Strax efter det ringde det på dörren och jag suckade men gick och öppnade. När harry mötte min blick log han och jag var tvungen att le tillbaka, det gick inte att motstå det. Han höll upp dörren åt mig och jag klev ut.
-I hope you're not mad. Cuz i don't wanna ruin our perfect date. When you look so beautiful.
-You don't look so bad either.. Han sänkte ner huvudet och visade sina Dimples.
-Come on, i've booked a table at The Lebury.
-That's expensive! Utbrast jag medans vi vandrade mot bilen.
-You're worth it..


 


När vi äntligen var framme, hade gått in och fått vårt bord tog det en stund innan kyparn kom, så vi fick ha en liten stund att bara prata.
-So, how are you, Han kollade små hett på mig och log.
-I'm good, började jag nervöst.
-Do you like this restaurant?
-I haven't tried the food yet but i like it. It's really beautiful in here.
-I know.. But look at that couple. I swear He'a gonna purpose to her. Cuz he's damn nervousness and she's angry because she don't understand why. Jag följde hans blick mot paret längre bort och fnissade.
-And that dude is like "online dating" and he's rich but not good looking at all so he tries to "bye love".
-Haha, well. It might be true..
-I wonder what people think about us? Ler jag och Harry svarar.
-Maby "I think he is going to tell her something, cuz he's a little bit nervous to." Jag reagerade igen men såklart störs det av någon. Denna gången kyparen.
-Welcome to The Lebury, here you got your menú. Just ring in this bell when you're done. Han lämnade en silverklocka på bordet och Harry skrattade lite. Men jag hamnade i andra tankar.
-Harry, i have to ask you something.
-Yeah?


-Remember today when we talked about the picture in the paper.. You said that if we are going to be togheter we, me and Sam have to deal with the rumors. I just thought only Sam and Zayn were togheter..
-Oh.. Han tystnade. Well we are?
-No Harry, what?
-Do you Remeber at The club and i said i was you boyfriend, you agreed on that.
-I though it was to protect me from that dude?
-No.. It's just that i like you, really much.
-But you can't just go around and believe that i'm your girlfriend? I just got out of a complicated relationship. I honestly never had a good one.
-Kiera, you know it'll never, ever hurt you. Give me a chanse.
-Harry you just ruined our friendship. All i wanted was a friend right now who understands me.
-Kiera..
Jag ställde mig upp och sköt in min stol.

 

-Trust me, you're not the first person to hurt me. And you're certainly not the last!
 sa jag och gick sedan iväg. Jag hade ingen lust eller ork till något. Deppig som jag var åkte jag hem och lämnade en ensam och ledsen Harry på restaurangen. Men jag ville bara hem.


Jag orkade inget. Klumpen i halsen, tårarna som sakta smet ut under ögonlocken. Jag villa bara få ut allt här och nu, glömma mina känslor. Glömma harry. Dörren flög upp och jag rusade in i lägenheten, slände väskan på golvet och kastade mig i min säng. Andas lugnt. Intalade jag mig själv men det gick inte, hjätrat dunkade för hårt och snabbt, det gjorde mig galen. Varför? 

-Kiera? En lugn röst närmade sig och jag kände såklart igen tonen. Samantha. 

Hon satte sig på sängkanten vid mig i tystnad och strök sin hand tröstande mot mitt ben. Helt tyst. Det ända som lät var mina snyftningar.

-You know you can tell me everything. But not if you don´t want to. Kiera.. I´m always here if you wanna talk. Började hon försiktigt.

Återigen tystnad. Men jag var skyldig henne en förlaring. Hon är min vän och vi delar allt med varandra. Jag satte mig tungt upp och lutade mig bak mot väggen, tog ett djupt andetag och började.

-It.. it´s Harry.

-What? Did he hurt you? Fool you? How was the date? I´m going to kill him if he´d hurt you.

-No Sam! It´s not what you thik it is... He told me that, he really like me. and he wanna be more than a friend.

Hon stirrade på mig som om jag var galen.

-He fucking likes you! Ler hon och skrattar. Then why are you here? I thought you crushed on him to.

-That´s the thing. All i wanted and needed is a good friend, like you. I just ended my bad relationship and i´m always unlucky with love. I thought Harry would understand, but he didn´t. And i don´t want him to fall for me, i don´t want trouble. And I don´t want to fall in love with him.

-Oh..Sam sänkte blicken och gjorde en "Lycka till" min i maken.

 

Sedan lämnade hon rummet och jag satt där i tystand. Trodde hon inte pallade med mig men snart kom hon med en Ben&Jerry cookie dough till oss var.

-I had a feeling i should buy this when i got home..

-Nice feeling, haha. Harklade jag mig men innert inte grät jag fortfarande med tanen att Harry kommer att hata mig. Eller värre, träffar en annan tjej. Fast vi hade aldrig något "vi"gentligen.

-Does in hurt?

-Where? Ler jag och öppnar glass förpackningen.

-Here. Sam pekar på sitt hjärta och jag nickar sakta.

-I've been feeling everything. From hate to love .From love to lust .From lust to truth.. It does hurt a little bit sometimes.

 

Okej, jag vet att det kom rätt så mycket helt plötsligt men jaja ;)) - Ebba

Och kommentera om ni vill ha mer bilder, för i alla fall jag älskar bilder så jag bjuder lite extra här   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards