1dstory

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Ebba och Lovisa - 5 november 2012 19:37

Previous:

- omg im so sorry ! Ropar zayn och smäller igen kylskåpet och kollar på Kiera som ser helt snurrig ut.
- Kiera are you okey?! Skriker jag när jag springer fram till henne.
Jag håller henne i nacken och hon öppnar ögonen och möter min blick och sen rör den sakta mot zayn och då vaknar hon snabbt till och ser mer chockad ut än snurrig.


 


-Here you go! Ler Trisha och sträcker över den frysa påsen med broccoli till Kiera som nickar och tvingar fram ett leende, innan hon kollar misstänksammt på den och hon trycker påsen sakta mot pannan.
-Aouch, mumlar hon och kollar osäkert på mig som skäms lite. Trisha (och Kiera som redan satt vid bordet) bad mig tillslut att sitta vid dem på en ledig stol istället för att stå tyst vid bänken, Trisha hade ju plockat fram saft biskvier och pepsi till oss. Men det gick nog inte som planerat att få en lugn eftermiddag efter allt ståhej. Hon glömde ju en "liten" sak om sin familj. Jag slog mig ner på den mjuka läder-klädda stolen i tystnad och försökte att låta bli med snacket. Men det höll ju inte så länge.
-Trisha? I'm so sorry... or we're so sorry! Jag sneglade snabbt på Zayn som stod lite längre bort men vände snabbt bort blicken igen mot Trisha. Hon kollade olyckligt på mig och räckte över en biskvi.
-Haha, It's ok girl. I should've told you that my son isn't just a normal kid anymore. Not anymore... Suckar hon och kollar olyckligt på Zayn.
-Mom, ler han och kramar henne bakifrån. I'm still your son. Han flinar smått och sätter sig ner vid bordet med oss innan han snabbt slickar lite sig om läpparna. Otroligt attraktivt enligt mig. Jag menar han ser ju inte så dum ut. Han är ju snygg. Nä... Han e ju fan dö het! Ska jag sitta här och spela normal när en super het kille är i samma rum. Det kommer ju inte att lyckas alls.
-I know, now give me a kiss! Skrattar hon och ler. Man ser att Zayn blick går mellan mig och Kira. Han suckar lite. Skämms han eller? Haha.
-Jeje, och så pussar han sin mamma på kinden. Now give me that chockolate thing! Kiera brister ut i gapskratt och han pekar på biskvien innan han stannar up.
-What's so funny? Hon stelanar till för en sekund innan hon utbrister.
-You! PAHAHA, sorry! Blame it on my bad humor.
-Okey gal, by The way! I'm sorry that i scared you... Are you fans?
-Yes! Kastar jag mig snabbt in i ämnet för att få lite uppmärksamhet. Men i samma sekund säger Kiera.
-Actually No, innan vi kollar chockat på varandra och sedan flackar osäkert med blicken mot en förvirrad Zayn.
-No Sam, i've never heared you listen to One Direction. We bairly didn't knew them before this?
-What? It's not true, i've listen to them before... Sam ger mig en lång blick och jag dör av pinsamhet.
-Or, i think so... Avslutar jag, början till en pinsam tystnad i några minuter.
-You know what? I have landuty to do, eat up The biscuits please. Bye,Trisha som inte klarar av pinsamma stunder reser sig snabbt upp och trippar iväg. Man hör hur en knarrig dör öppnas och stängs innan hon är borta.
-Soo... Hehe, Where are you from.
-Ehhh, I live here around, börjar Kiera försiktigt.
-And i'm from Sweden but i do often live here with my grandma if my parents are away.
-Oh, okey... But school? The vacation is over in a fue days, are you going home then?
-No, i go to school here in Bradford to. Han nickar lite och tar en klunk. Pinsam tystnad igen... Kiera tar ett djupt andetag och suckar.
-Seriously i hate silence! Please talk someone, ask something? just talk! Zayn skrattar och jag småler lite.
-Okey... Hmm, why did you pass out if you're not a fan?
-Good question! Kiera lägger ner broccoli påsen och stödjer sig mot bordet med handen tryckt på kinden. Cuz, i don't know...
-Really...? I don't think so.
-What do you want me to say? "Cuz you're sexy, duhh?" Haha please. Han skrattar igen fast lite mer blygare nu.
-So you think i am sexy... Wow.
-No i don't. But this is a good exampel of someone who does. Hon tar upp sina händer och pekar mot mig. Men jag reagerar liksom inte först. This girl thinks that you're sexy. Look at her eyes when she wtaches you, trust me! But she thinks that everyone is sexy sooo, No big deal.
-Wait what?! Jag kollar på Kiera som finssar sönder och på Zayn som rodnar och försöker att dölja ett hån med handen.
-Shut up Kiera!
-Ahh, i love you Samantha.
-Love you to... Suckar jag och hon ler igen.
-Soo... Are you guys comming to this halloween party tonight? Sneler han och biter sig i läppen. Och om jag inte inbillar mig så snuddar han till vid min fot under bordet. Jag reagerar med ett ryck och drog sakta bort foten medans Kiera inte fattade någonting.
-Well, i'm not that "into" partys.. You should go! Suckar Kiera och blinkar åt mig.
-Oh shut up! Utbrister jag. Lögn på topp. Det är ju hon som gör festerna till en fest. Kiera som ser blyg och söt ut, men säger vad hon tycker och har attityd + humor. Så jag vänder mig mot Zayn och viskar "This guurl! Is the Queen of partys."
-Ah really? Skämtar han och sneglar på Kiera. Then she have to follow me to the party! And you 2. Come on? Jag kollar på Kiera och försöker att hundblicka mot henne. Fast det blir inte så bra, hon bara himlar med ögonen.
-No, i just wanna chill.. Men när Zayn upptäcker att jag försöker med Hundblick ler han och säger.
-Watch this! Innan hans ansikte förvandlas till ett litet sött baby ansikte med stora ögon. Jag typ dör och Kiera smälter.
-Omg, stop! No, gooosh. I could totally kiss him right now. Stop it! Haha, Kiera är galen, säger det hon tycker, men detta... Och Zayns blick. Var för mycket för Kiera som utbrast.
-Okey! I'll go but stop giving me that extremly adorable baby-face before i...
-Before you what..? Muttrar jag och Zayn samtidigt då hon öppnar broccoli påsen.
-I warned you... Och så tar hon upp en sten-hård fryst broccoli och kastar den över bordet. Den skulle träffa Zayns kind men träffade hans panna.
-Hey! Ropar han och plockar upp den. Sedan drar han tillbaka handen och kastar den på Kiera som snabbt slår ner huvudet i bordet för att undvika broccolin.
-Aaay! Tjuter hon och lyfter sakta upp huvudet. Jag småskrattar och Zayn ler.
-Do not mess with a star. Do not mess with Zayn.
-Pif! Hostar hon och ler. Okey, enough with the bullshit. When is The party? Zayn blickar Kiera som räcker ut tungan på skoj.
-Around 8 PM?
-And ends? Fyller jag i.
- 1 PM -2 PM, maby! I don't know but i really want you to come. I mean, you're The party Queen and you are... You are...?
-The Star, fyller Kiera i och jag kollar konstigt på henne.
-Haha, yeah right. Smilar jag ironiskt och Zayn börjar att knappa på mobilen.
-But Wait! Zayn...?
-Ya? Svarar han och kollar upp.
-How can you go to The party? If you're famous. Some people must be using you to get more peoples to their partys.
-Ya... I mean the mostly probably does that. But, i do at least have a great time.. And you aren't using me Huh?
-Zayn! Säger jag förnämt och slår till honom på huvudet.
-My hair! Utbrister han och viftar bort min hand.
-Okey seriosly i would never use you. I already have a new friend so... Han blir lite mer ångersamm i sättet och ler.
-Oh i'm so sorry! I shouldn't have asked that. It's just rude... Hehe.
-Np Z. Ler Kiera och gäspar smått.
-Z? Skrattar jag och hon kollar på mig som om jag var dum.
-Z = Zaaaayn!! Duuh?
-Okeeey! Fortsätter jag och vi kollar på Zayn.
- It'll be fun to joyn "Zayn Malik" to The party but it will be so much gossip.
-Yeah! But answear my question "How can you go to The party? You're famous.."
-Haha, I know but can't you hear it? "Halloween party" no one will recognize me. Han skrattar. Självklart haha. Okey, but It's tomorrow night so you can come over herr around 7. It'll drive us to The party after that. Okey?
-Okey, sure! Yes sir, skrattar vi.
-You know what? Let's watch a movie? Föreslår Zayn och vi nickar.
-21 jump street!! Utbrister Kiera och jag instämmer.
-Why not?
-Okey, we'll watch it in mah rooom. Come on girls. Och så reste vi oss upp och sköt in stolarna.
-Ladies first!
-That's Nice but... We don't now The way to your room.
-Right, hehe.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nytt kapitel av Ebba, hope you like it och sorry att det tog lång tid. Mycket plugg nu under lover -.-  

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards