1dstory

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Ebba och Lovisa - 11 november 2012 14:24

Previous:

-Okey, we'll watch it in mah rooom. Come on girls. Och så reste vi oss upp och sköt in stolarna.

-Ladies first!

-That's Nice but... We don't now The way to your room.

-Right, hehe.


 


Jag armkrokade Kiera och fnissade lite innan vi traskade vidare mot stan. Tack och lov att festen flyttades en kväll framåt så vi hinner att köpa kostymer.

-Kiera?

-Ya?

-What're you going to wear? I'm mean, who are you going to be? Vi passerade den lilla kiosken som har legat här öde i evighet med söndriga rutor och hon suckar.

-Honestly? I have no idea. I think i wanna be a role-model. A famous one.

-Haha, like who? Michael Jackson? Jag börjar skratta och ser Kiera komma in med svart lite stripigt hår och en handske. Kiera kollar på mig och flinar,

-Yes, smart idea. " I'M BAD! " tjuter hon och jag dör av garv. Hon märkte antagligen inte att ett gammalt par bakom oss gick över gatan på andra trottoaren. Jag låtsas klia mig på näsan och pekar diskret, när hon fattar blir hon helt rosig på kinderna.

-Bitch, suckar hon. Jag fortsätter att skratta utan att svara. Men jag har en plan haha. Så fort vi kommer in i centrum och korsar det stora torget har vi gått i tystnad, så jag stannar hastigt upp mitt i allt och sätter benet framför henne. Innan hon reagerar faller hon framstupa och tjuter som in i... Sekunden efter reagerar duvorna på torget och lyftet skräckslaget så en svart fläck syns på himlen.

-Did you call me bitch? Hon satt på rumpan och blängde argt.

-I fucking hate you, that guy is laughing at me. Gahhh, stönade hon. I hate you!

-I love you to, now let's go. There's the costume-shop. Jag drog tag i hennes hand och hon kom upp på fötterna igen. Jag började gå men kände 2 ögon stirra mig rakt i nacken. Så i en hastig rörelse vände jag mig om och mötte Kieras mörka blick. 

-Seriously? Are you like what? Three years old now? Come on. Men hon kollade bara nonchalant på mig.

-Hey, you were worth it.

-Why?! I haven't done anything to you!

-Really? Jag tog ett steg framåt. "This girl thinks you're Sexy Zayn, she thinks you're supah-hot, Zayn! Zayn, Zayn!" Härmade jag med en löjlig röst så hon smålog lite.

-Fine. Vi kramade varandra och ignorerade blickarna medans vi vandrade vidare till kostym affären. När vi öppnade dem gammla dörren plingade det till och strax efter kom det fram en kvinna med mörkt svart hår och rynkigt-russin ansikte, hon öppnade munnen och ett rök måln kom mot oss i ren shock.

-Hello girls, what can i help you with? Jag hade tänkt svara trevligt men eftersom att Kiera inte kommer att tåla mycket mer av russin-tanten hostade hon överdrivet fram.

-No.... Thank you!!

-Era... Viskade jag med pinsam ton och drog bort henne. You're so awkward... Why're you so rude..

-I hate smoke and-and... Oh my gosh. That's it! Nu kolla hon inte på mig utan bakom mig.

-Kiera! Röt jag och fick lite mamma "boss" känsla.


-I'm going to be Marilyn Monroe! Hon puttade lätt undan mig och drog fram en vit Marilyn klänning med peruk på köpet.

-Gosh Kiera! You'd look so hot, jag glömde bort om tjafset och förställde mig Kiera komma in där och alla bara "Marilyn!?" Haha.

-Shiuld i try it?

-No, but it! Cuz i wanna go home as soon as possible. How much?

-30.. -It's so worth it! Fnissade jag upphetsat och skakade om henne. Sedan delade vi upp oss för att hitta min kostym. Jag fick prova en häx-dräckt, kanin, djävul... Men Inget var bra. Antingen för mycket eller för lite.

-Kiera! Ropade jag från andra sidan av den lilla butiken och såg henne dyka upp bakom en hylla.

-I wanna be like "normal"... But still have a costume! Jag vinkade till mig henne och hon suckade högt så jag skulle höra. Men precis när hon var framme hoppade ett ansikte upp framför oss och skrek. Det ledde till en kedja av skrik. -Ahhhhh!! Tjöt Kiera och slog till killen med den svarta masken rakt på huvudet.

-Aouch, hörde man under masken och någon tog sakta av sig den.

-Hi girls, you look great. En brunett killens tydliga smilgropar -perfekta tänder-  och kort hår log stort mot oss.

-Sorry but who are you..? Frågade jag och lyfte lite på ögonbrynet.

-Oh, i'm so sorry! Jason, log han och sträckte fram handen mot mig. När han sedan hälsade på Kiera såg man hur hon dreglade innombords. Hähä, om jag var riktigt taskig hade jag tagit hämd, men så störd är jag inte.

-So, why did you scared us? Ler Kiera.

-So i could have a change to invite 2 beautiful ladies to my Halloween party tonight.. Åhh, den perfekta charmiga typen? Snygga men riktiga utnyttjare.

-Sorry, we're already going to another. In a house near The park! Log jag belåtet.

-Well, that's my party... Haha! So, han kliade sig lite på bakhuvudet. Se you tonight...?

-Kiera! Utbrast Era snabbt.

-Kiera and...? -Samantha, call me Sam, muttrade jag och han log. Vände sig om och gick, men i dörröppningen stannade han och vände sig om.

-Samantha? You should really try that indian-hippie costume. Beautiful and normal, like you wanted it. Jag vände mig åt det hållet han pekade. Wow! Men vänta nu, hur vet han vad jag ville ha?

-That stalker! Tjöt jag och blängde efter honom.

-Well, i don't care. He's hot, probably singel (othervise he wouldn't invite us too the party) he was flirty. And just find your costume! Hon lyfte upp klänningen och jag kunde inte låta bli att kolla på den. Strax bakom Kiera satt en liten affisch på väggen med en tjej som var denna klänningen och ett sorts pannband med blommor.

-I don't have a flowered hair-band.

-No.. But a black one with feathers. If you just glue golden sequins on it, it becomes quite... fab! Jag stod emot det hela tiden men antagligen inte tillräckligt bra. 10 minuter senare klev vi ur affären med varsin kostym.

-If not this will look great at the party we are so... Dead? No, but we have to look good. So you can talk to Zayn and i can talk with Jason.

            

                               

                             3 timmar senare


- Are we done ? Frågar jag Kiera när vi båda står och kollar oss i spegeln i mitt rum hos mormor.

-I think so ? Suckar hon och vänder sig hastigt om och sätter sig i min säng.

-Now tell me Era, who is going to drive us there ? Frågar jag och går fram till henne

-No one, we are going to walk ! - Are you kidding ? Skrattar jag i hopp av att hon ska säga ja

-No, I'm deadly serious !

-Okay then why?

-We going to gett drunk ? Its a party duuh! Skrattar hon och jag känner mig dum för tillfället.

-When are we going ? Frågar jag för att byta ämne

-I dont know, is it far from here to the park?

-No, if we walk slow we are going to be there in 10 minutes

-Lets go then ! Säger hon och går mot dörren När vi kommit ner för trappan ställer jag mig i hallen för att se vilka skor som passar med min Halloween kostym," jag har inga skor alls som passar till detta " tänker jag och suckar

-Take the black ones, säger Kiera som att hon läst mina tankar och pekar på ett par svarta pumps.

-Thanks, svarar jag och drar på mig dom

-Mormor vi går nu ! Ropar jag in mot huset när jag lutar mig mot dörren. 

-Har du med dig allt ? Frågar hon när hon kommer springandes mot hallen

-Japp, jag sover hos Kiera bara så du vet

-Okej har du med dig mobilen ?

-Men jaaa mormor hejdå suckar jag och ångrar mig direkt

-Puss älskar dig! Säger jag och stänger dörren

-Let's go Marilyn ! Skrattar jag och Kiera och börjar gå mot parken längst gatan där mormor bor. Vi går i tystnad tills någon ropar

-Sammi !! Jag vänder mig om och ser Zayn med hel målat vitt ansikte. Han springer fram till mig och Era och vi båda skrattar högt

-Seriously sammi ?

-Yeah, its cute ! Jag skrattar lätt och kollar på han

-Is that really the best costume you could think of ? Frågar jag

-HAHAHA no, this is just fun to have and this is my costume säger han och sätter på sig en screem mask. Usch vad jag hatar dem masken.

-Well its better then the first one ! Skrattar Era och vi börjar gå till festen. Vi går tysta en stund vilket jag behövde, men blir avbruten i mitt tänkande av zayns mobil som ringer.

-Yeah ? Svarar han

-Were almost there

-Yeah, Sammi the girl i told you about and her friend Kiera, säger han och Kiera kollar på mig med stora ögon och jag blir helt rosig om kinderna men som tur ser nog ingen det eftersom det är så mörkt. Klockan är ju trots allt 22.00

-Who was it ? Frågar Era nyfiket

-The guy who owns the party, i think you've already meet him in the costume shop, säger han med ett leende på läpparna. Jag kollar på Era för att se hur hon reagera och hon värkar gladare än förut så hon måste nog tycka den killen Jason är snygg. Riktigt snygg.

Vi kommer fram till Jason's hus vilket är väldigt ovanligt från mormors och även är det inte så långt ifrån. Huset är stort med en ännu större trädgård där man hör musiken som spelas. Jag går fram till Era och armkrokar henne när vi går mot bakgården där massa folk redan står i dom konstigaste kostymerna.

-I see yah later ! Ropar Zayn innan han försvinner in i folkmassan under det stora vita tältet där alla står och dansar och DJ står och spelar.

-Well ? Säger Kiera och kollar sig om kring, jag hinner inte svara innan hon säger

-Look there is Jason !

-Go and talk to him, suckar jag och ser en kille med ett stort mjölk paket som kostym. HAHA vilken fantasi.

-Why are you like that ?! Väser hon och kollar på mig med arg blick.

-Like what ? Frågar jag

-Like that, that you just did ! Säger hon och pekar med sitt finger.

-Just go and leave me here, säger jag tyst

-So that whats all about you dont want me to leave you alone ? Frågar hon

-Yeah, i dont know anybody

-Well you know Zayn, and if you dont want me too leave you alone then why did you say i should go and talk to Jason ?!

-Beacuse you like him ? Duuh, suckar jag.. Detta leder bara till bråk och det är det sista jag vill göra just nu, så jag slutar lyssna på Kiera när hon fortsätter babbla och lyssnar på musiken som DJ spelar, han spelar desert rain - Edward Maya jag kommer ihåg att jag dansa till den med mina kompisar i Sverige, det va gamla tider det.

-You dont even litsen ! Väser Era åt mig

-Wait whut?

-Bitch

-What did you call me?! Skriker jag

-Now you listen, if you now are listening find another place too sleep at tonight ! Säger hon innan hon går ifrån mig. Jahopp vad ska jag göra nu tänker jag och jag kollar mig runt och ser en person som en stor stekt ägg.HAHHAAH ägg av allting. Jag går emellan allt folk och drar med mig en drink från en " kypare " och sätter mig på en stol vid hörnet av det stora tältet. Jag kollar ner på drinken och kollar upp ut på dansgolvet där Kiera står och dansar med Jason, hon rör på sina höfter fram och tillbaka till i'm all yours - jay sean. Hon värkar åtminstonde ha kul tänker jag innan jag klunkar ner den okända drinken. Efter ett par drinkar och att ha sett typ varje person på hela festen bestämmer jag mig för att hitta Zayn. Jag ställer mig upp och känner hur full jag egentligen är men fortsätter gå sakta framåt. Det blir svårt att hitta en kille med screem mask på en halloween fest när man inte ens ser ansiktet.

-Ingen Zayn under tältet, han måste vara inne, säger jag tyst för mig själv när jag gått igenom hela tältet. Jag öppnar altan dörren till huset och går in där musik spelas från en stero på högsta volym och det ligger öl burkar till vodka flaskor på både golv och bord och folk som dansar på soffor och köksbänkar. Jag kollar mig omkring i rummet och känner att jag kommer ge upp vilken minut som helst.

-Sammi ? Säger en röst bakom mig och jag vänder mig om och ser Zayn med sin mask på.

-I w...as for looking... you ! Stammar jag fram orden

-You're drunk, where is Kiera ?

-No not me drunk, we was a fight i dont care sh..s bitch

-Dont say so tomorrow you are going to regret everything you just said, or you not going to remember.

-Where are you going to sleep ? Frågar han när jag inte svarar

-I and Kiera was going Kiera

-You are sleeping at my house tonight, come on we are going home!

-but but you're mum?

-Shes not home she is on a " get together" with her old classmates, she will be back tomorrow. Jag kollar på han och ler när han drar med mig hem till sig.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel av Kim    förlåt för sån lång tid med lovisa skulle skriva detta kapitel men kunde inte och hon informera mig väldigt sent så aa nu får ni Kapitel 5 !


och vi alla tre har en fråga; alla vill läsa olika men behöver veta vill ni läsa dirty minded eller vill ni helst bara undvika det ämnet ?

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards