1dstory

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Ebba och Lovisa - 29 november 2012 23:18

Previous:
-Haha, i know. Han pussade mig lätt på näsan och jag lutade mig mot hans axel.
-This was my favorite story, my uncle used to tell me this when i was a kid... He is dead now though.
-Oh, Zayn. You never told me that?
-You didn't ask, han kollade på mig igen och log.


 


Snooze. Var det enda som existerade i mitt huvud den där tunga morgonen. Ja, jag snooza. Blev väckt med en knuff av mormor och hade 12 minuter på mig att komma till skolan. Det tar 10 minuter att gå dit!! Jag drog på mig jeans, linne och min VS-kofta (från second hand, något jag inte brukade säga) och stormade in till köket. Slet åt mig min väska och sprang rakt ut, i morgondimman. Shit. Jag hade lixom ingen tid att tänka utan bara springa, jag hade ingen bil men jag fyller 18 om 3 dagar! Då vet man vad man birde önska sig. Jag har inga prov tack och lov... Men, jag har. Läxor!? Fuuuuck. Jaja, ingen idé att tänka på det nu. Jag rundade 3:de kvarteret och sprang utmed trottoarkanten. Sedan var det en lång backe ner och precis runt hörnet, mitt emot något tryckeri låg skolan. Såfort jag satte min fot på skolgården pustade jag sakta ut. Det var rätt så folktomt, bara ett kill gäng som stod lite längre bort var här. Jag tog snabbt upp min mobil. 08.58 Jag har 2 minuter på mig att föra något som egentligen tar 5. Bäst att jag springer, och det gjorde jag. Flög fram i den folktomt korridoren och till mitt skåp. Min klass har Engelska, jag har Matte i deras klassrum. Jag rusade vidare till salen och smällde upp dörren.
-Sorry i'm late Mr.McW
-Zip it! Röt han och jag stirrade smått förnämt på honom.
-Exuse me?
-Zip your mouth. Do not talk, comprende?
-Oh sorry Mr.McWiden, sorry that i said sorry at the first time..
-What? Han harklade sig och kolla med en retsam blick i golvet.
-Nothing..
-That's what i thought. Just sit down, han pekade på stolen och när jag äntligen satte mig vände han sig mot klassen igen och fortsatte undervisningen, som om inget hade hänt. När den otroligt tråkiga timman var över började jag att räkna ner till lunch. 1 och en halv lektion kvar. 1 lektion. 5 minuter! Jag började att gunga ivrigt på stolen och bita lite på naglarna.
-Okey. Remember, a big Spanish test tomorrow! Bye.
Alla reste sig upp fint och gick ut medans jag drog upp koftärmen och andades. Lugna ner dig Samantha. När klassrummet var tomt kunde jag äntligen komma ut. Maat! Jag försökte diskret att springa till skåpet och lämnade snabbt mina böcker där. Kollade mig snabbt i den lilla spegeln och stängde skåpet. Vände mig om och där, vänta? Jo där är hon ju! Jag rusade fram och tryckte in mina fingrar i hennes midja så hon tjöt till och alla stannade upp för någon sekund.
-Hi Kiera, skrattade jag och hon kollar surt på mig.
-Sam? Det var tyst en stund. Okey, just because i wasn't near you this past day i will not be mad at you. Vi kramande om varandra innan vi fick delas igen, hon har kemi. Så jag skyndade mig och åt innan det var lektion för mig igen. Lektion, lektion m, lektion... Åh. När Lunchen vid det populära bordet och snacket om
"In or out" äntligen var över skyndade jag mig till Musiksalen. Musik, Bild och idrott är det enda jag har gemensamt med klassen. Jag smet in lite tidigare i salen bara för att hitta min plats och prata med Mr.Adams Min favoritlätare, han är rätt då gammal men har så skön humor och är så soft.
-Ehm, Mr.Adams?
-Samantha? Han väntar sog om och log stort. It's good to see you again!
-Haha, good to see you 2. Ehm, what's the homework...?
-Oh, did you forgott?
-No i just, han kollade på mig och jag suckade. Yes, i did.
-Haha, It's okey! We're just going to talk about our favorit celebirtys. Who sings ofcourse.
-Good, jag andades ut och skyndade mig till min stol innan de andra droppade in. Vem ska jag berätta om. Jag borde ju ta one direction, men det är pinsamt. Jag kan ingen låt av dem, utom what makes you beautiful. Den kan jag i refrängen. När alla äntligen var inne började lektionen.
-me first  Mr.Adams, pep Murphy galet och alla himlade med ögonen.
-sure Murphy, han ställde sig upp och drog ner en stor vit skärm som satt i taket. Den var tydligen kopplad till en "kanon" som det heter. Så han kunde visa en låt av hans favoritband. Def Lepard. Jag vet Def Lepard från 80 talet! Det är typ min mammas tonnårs favoriter? Han började att babbla om dem i 10 minuter och slösade så mycket tid att Mr.Adams sa till honom att visa låten eller sätta sig ner.
-So, this Song is called "animal". Och ja vad kan jag säga om låten? Den utspela sig på en cirkus i början, sedan tror jag serriöst att jag somna. 4 minuter och 4:a sekunders slöseri av mitt liv!
Efter det kom det en hel blandning av artister. Från GaGa till Nicki Minaj. Och Justin Bieber till 50-cent.
-My favorite is Katy Party, and this is her song "Carlifornia Gurls". I like her because she's hot. Skämtar Steve men sätter ändå på videon. Okej, 1 kvar sen är det jag! Vilken låt ska jag ta?! Nu var det Chelseas tur så jag lutade mig bak. Ett riktigt bimbo. Inte i utseendet, hon bara är det helt enkelt.
-Okey! Hon kollade spänt på mig! Och slängde lite med sitt bruna hår. My Idols are a boyband. They're so awesome and talented. Auditioned in x factor like solo singers but didn't got trough the "judges house". But then...! Simon put them in a band. They're one direction. Niall, Zayn, Liam, Louis and Harry. Hon log överlyckligt och några andra tjejer klappade händerna. Haha, jag skrattade lite för mig själv medans hon sökte upp låten.
-You're so lucky, viskade någon i mitt öra innan låten börjar. Jag kastade en blick åt sidan innan jag fokuserade på skärmen.
-This song is called "One Thing" and It's an acoustic verision live. Hon tryckte på play och ett gitarr intro började spela. De stod i en studio och allt var svartvitt.
-I've tried playing it cool
But when I'm looking at you
I can never be brave
Cause you make my heart race. Några underbara stämmor lät och mitt hjärta frös till. Så mycket talang? Och jag visste inte?
-That's Liam! Fnittrade en tjej. Liam? Liam började låten.
-Shot me out of the sky..
-Omg, harry! tjöt några och störde låten. Men jag försökte fokusera på texten och låten ändå. Wow, söt text!
-You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breathe. Krullitotten med underbart leende var "Harry". Direkt efter zoomade de in på Zayn och man såg att han var mycket yngre än vad han är nu.
-Some things gotta give now
Cause I'm dying just to make you see
-Zayn, It's Zayn! Skrattade det och kolla ivrigt på mig med stora ögon.
-Shut up and listen! Röt jag och alla blev knäpptysta.
-That I need you here with me now
Cause you've got that one thing... So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing
And you've got that one thing! Jag stirrade och hade hakan i golvet. Hur i hela världen kan Jag ha missat dessa mirakel? Mitt hjärta slog så snabbt, mina ögon var helt hypnotiserade och mina öron var helt beroende. Efter detta och Zayn kommer att va tvungen att sjunga för mig 24/7. Jag känner mig så dum att jag aldrig riktigt lyssnat på dem, och Zayn? Att jag aldrig lagt till tid att njuta. När låten var slut blev jag nästan ledsen men tänkte inte så mycket mer på det för Mr.Adams avbröt tankarna.
-Saam! You're up. Jag ryckte till och reste mig sakta upp. Ställde mig framför klassen och bara "go for it"
-Okey, so i was going to choose One Direction but we've already listens to them. So i'll choose. Cover Drive! Jag log för mig själv och berättade kort om dom, det lilla jag vet innan jag satte på låten. This sing is called "Twilight". Jag tryckte på play och några började redan att gunga med. När de zoomade in på Amanda, sångerskan busvisdlade några killar och Beau ställde mig upp.
-Twi la-la-la-la-la, Twi-light! Sjöng han och dansade fram till mig, tog mina händer och började att dansa framför alla. Jag blev först generad men sedan började jag att gapskratta. Strax efter det var alla uppe och dansade rytmiskt till musiken! Till och med Mr.Adams rörde sig lite.


Zayns perspektiv


Det knackade på dörren så jag ropade åt Saffa (min yngsta syster) att öppna.
-Hi! No we haven't. Hörde man henne säga glatt och jag blev misstänksam.
-Who is it?! Ropade jag och hon svara.
-Someone want's to see you. Åh nej, inte pressen igen, jag suckade och gick ner men mötte Samantha som såg överlycklig ut!
-Hi!
-Hey babe, log jag och kramade om henne medans Saffa kollade på oss.
-You can leave now, muttrade jag och hon klampade små surt iväg.
-Come on, sa Sammi snabbt. Drog av sina ytterkläde, slängde sin väska i hallen och tog tag i min hand innan hon drog mig upp till mitt stökiga rum. Hon puttade mig i sängen och stängde snabbt dörren. Vad vill hon nu? Sam närmade sig sakta och jag blev osäker. Men presic då så kastade hon sig ner på knä och viskade.
-Zayn please sing for me? Please?
-What? Skrattade jag med tanken på att jag trodde hon var påverkad och ville något helt annat.
-Sing now! Jag fortsatte att skratta lite innan jag svarade.
-Okey, what Song!
-One... One thing!
Jag log och förstod att hon nyss hört den, ja jag lutade mig mot väggen och lät henne ligga i mitt knä innan jag tyst sjöng lite. I vanliga fall hade det vart pinsamma. Men det är ju trotsallt min tjej.
-Zaaayn! Ropade det och jag slutade sjunga.
-Yeah?
-Ther's someone knocking on the door. I think It's for you.
-Me? Why?
-Don't know, but could you please open the door?


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oj, tog lite lång tid att skriva och så, nu händer ju inte så mycket men men. Kommentera vad du tycker? :D ~ Ebba

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards