1dstory

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Kapitel 8 - Trouble maker

Av Ebba och Lovisa - 21 november 2012 06:35

Previous :

- Okey, I'm coming ! säger jag snabbt och lägger på och springer till badrummet och borstar tänderna och drar till min väska när jag springer ner. Jag tar på mig mina lila doctor martens och lägger hem nycklarna i väskan. Jag öppnar yttedörren och tar min skinjacka innan jag låser dörren. Jag går fram till Kieras bil och hoppar in.

-Hi ! säger jag när jag satt mig bekvämt.

-Hi svarar Kiera och jag tar på mig jackan när hon börjar köra iväg. Resten av skoldagen snackade Kiera om att Zayn gillar mig men jag nekade hela tin. Men ändå det skulle vara underbart om han gillade mig, eller ?

 

Jag satt och gungade sakta fram och tillbaka i den gamla trä stolen. Lät minnen vandrade förbi eftersom jag inte hade annat för mig. Solen gassade in i det instängda rummet jag satt i, men om man gick ut märkte man direkt av att det inte var så varmt som man trodde. En tråkig tisdag eftermiddag. Ingen kompis i skolan utom Kiera. Kiera som idag var och hälsade på sin halv-storebror i två dagar, någonstans 5 mil härifrån. Men jag kunde såklart inte hänga med eftersom att mormor behövde mig här hemma. Med vadå? Kan man fråga sig, så vitt jag vet har jag suttit här ett tag och gjort, presic ingenting.
-Vad gör man när man har tråkigt? Mumlade jag för mig själv och kom på det. Den sociala katastrofen som påverkar dagens ungdomar.. iPhone! Jag drog försiktigt upp den ur fickan och betraktade den noga. Ingen repa? Bra, jag tryckte snabbt upp koden 2580, dåligt val eftersom typ varannan person som inte kommer på en kod har den, men men. Jag klickade mig vidare till min favorit app "Magic Piano". Den är till för att man ska lära sig spela en låt själv genom att trycka på massa lysande fallande bollar, men jag brukar bara lyssna. Jag väljer en vacker låt, trycker på "prov lyssna" knappen och låter musiken vandra in i mina öron så underbart, jag kollar på ljus-kloten och följer varje ton. Det klingar så vackert. Låtar låter så vackert på piano.
- It's automatic! I can't control my body moving like this.. Sjunger jag med faslk stämma utan att kunna texten och skrattar för mig själv. Innan jag vet ordet av det ställer jag mig hastigt upp, ingen ser? Och sedan höjer jag på högsta volym och sjunger med som att det är karaoke.
- I-i-i-ic!! Automatic! Jag dansar runt balett aktigt och balladigt.
- Baby, baby, baby...!
-Ohhhh!! Hör jag någon sjunga och jag vänder mig hastigt om. Det är nästan självklart vem det är men jag vill inte veta. Snabbt som ögat stänger jag av musiken och vänder mig om.
- I thought you'll always be mine, mine!
-Zayn! Ryter jag, how long have you been here?
-About, han kollar på sin klocka. 20 seconds, but outside the window? 20 minutes, haha.
Jag känner hur mina kinder blossar, gosh.
-This is so embaressing, jag vänder mig snabbt om och tar några andetag.
-No! It's cute and i didn't hear you very well, but i think you can sing? Can you sing for me?
Är han serriöst, jag tänker inte sjunga framför en känd artist som får sitt jobb genom sin röst. Never.
-Never, säger jag högt. You're a singer in a boy band, i'm a... High school girl. Not an female singer? Even IF, i could! I'd never would sing in front of you. Sry.
Han blev lite sur, som om det var hanns fel att han var känd eller kunde sjunga. Men det är ju nervöst, jag ser ju om folk ljuger.


Kieras perspektiv


Jag suckade ljudligt och flackade till. Soffan jag satt i var så hård att min rumpa kan ha svullnat upp och det luktade inte alls gott i hans rum. Jasons rum. Ja jag vet, jag hatar mig själv för att inte säga vart jag ska, sanningen. Men hon höll ju den hemlig, Sam sa inget, tills jag tog reda på det som hade hänt. Flera gånger övervägde jag att ringa henne, men jag kunde inte. Inte nu.
-Jason! Are you comming?
-Just 5 more minutes?
-Okey babe... Jag kollade på min söta silver klocka, inte en sekund efter. 4 minuter 2, 1 minut kvar.
-Honey, It's been 10 minutes. Och presic när jag sa det slogs toalett dörren upp och Jason kom ut med bara en handduk över höfterna.
-Done, han gick fram till mig och jag fick dn kyss på kinden innan han hämtade sin laptop. Utan att ta på något -.- Typiskt... Även om jag och Jason träffades för någon natt sen. Var vi redan kära, eller.. Vi gilla varandra i alla fall. Mycket. Vi flyttade oss mot väggen i sängen och tänkte sätta på en film.
-But first, put on some clothes! Jason kollade på mig med en ironi-blick innan han snabbt drog på sig T-shirt och jeans. Sedan satte han sig ner igen och sa som om inget hänt.
-Wich one?
-Hmm, scream 4? En skräckis så jag kan krypa upp i hans knä! Haha smarta drag.
-No! Nästan röt han.
-No what?
-No like never! I hate horror movies, hate! Jag lyfte förvånat på ögonbrynen men tänkte vidare.
- Men in black III, maby?
-Okey.. Han sökte upp filmen och satte på den. En action komedi film är nog steg två. Så vi satte på den och började kolla, utan popcorn. Men jag orkar inte fråga.
- You know what, avbröt jag mitt under filmen, i want you to meet my parents?
-Sure, dreglade han, uppslukad av monster-krigs scenen. Blä! Får inte hända igen.
-Like, tomorrow? Han nickade försiktigt på huvudet och jag suckade, lutade mig mot hans axel men kollade inte så mycket på filmen.


Senare på kvällen när filmen var slut blev det lite mys. Heta kyssar och smek. Men inget mer, vi har ju inte känt varandra så länge. Hur blrja alla dessa känslor kan man fråga sig. Det började väll på festen, jag hängde med honom in i huset när alla var ute och mycket mer vet jag inte än att han messade mig lite väl sexuella sms morgonen därpå. Men han var ju snygg så jag lät det gå, ju mer vi skrev ju galnare blev jag. Men är det äkta?
-Kiera, han stannade upp och kollade in i mina ögon. De lyste som ädelstenar, han såg så oskyldig ut.
-Jason? Fnittrade jag lutat mot hans bröstkorg. Och han log.
-Your name is so beautiful, just like you. I never thought that i would like you like this. Mina ögon började att tåras av glädje. Ingen kille har vart så snäll mot mig.
-Kiera i love you.
Mitt hjärta frös till. Vad sa han? Sa han nyss? Jag satte mig upp i sängen och kollar på honom.
-Are you serious?
Han tvekade lite och såg nästan rädd ut.
-Yes.. Pep han och jag gav världens största leende till honom. Mitt hjärta började slå i 180 som aldrig förut och jag fattade inte varför.
-I love you, i love you too Jason! Utbrast jag och kastade mig över honom med massa kyssar på G. Han började att ta av sig tröjan och slängde den på golvet. Då jag stannade upp igen.
-No...
-What?
-I'm not ready, tvekade jag oskyldigt.
-Yes you are?
-No, jag blev rätt så arg och satte mig upp igen. Tog fram datorn och satte på en ny film. Han suckade ljudligt och satte sig upp i sängen så den skakade utan att säga någonting. Hopplöst.


Zayns perspektiv


Vi kom inte på något att göra först utan vi bara diskutera, men hon vägra att sjunga. Tillslut gav jag upp och ville ta ut henne på en promenad.
-Come on! Just one walk?
-Okey.. Stönade hon och gick försiktigt mot ytterdörren. Tog på sig en tjock jacka och vände sig om.
-Farmooor? Jag går ut på en liten promenad med Zayn?! Jag kollade konstigt på henne men fattade inte ett enda ord utom Zayn. Men det är ju inte så konstigt eftersom att det är mitt namn.
-Haha, nothing log hon sådär gulligt och trippade ut.
-Come on, jag gick sakta efter och stängde dörren. Tänkte inte på någon speciell plats utan bara gick. Solen värmde runt i kvarteret, jag slet tag i hennes hand och började att dansa. För jag älskar när hon ler.
-I'm walking in sunshine! Woa-wo! Hon stannade upp och började skratta. Skratta hysteriskt. Skrattet fyllde hela kvarteret innan hon snabbt reagera på det och höll för munnen.
-Oh my gosh, i hate my laugh. Sorry.
-You must be kidding me! I love it. Jag kollade in i hennes ögon. I love your laugh, It's like.. Music in my ears!! Hon skrattade ännumer.
-You're ridiculous! Komplimang eller inte, jag gillar när hon sa det. Men så helt plötsligt small det till och ett rop hördes.
-Hey Zayn! En kille kom springandes och hoppade på mig. Jag vi gjode ett handslag och jag kollade på honnom. Är det? Wow!
-Cayden! Jag skrattade och log. Wow you've changed.
-Yes, new hair color, blonde.
-It looks great, jag kollade på honom men såg att hans blick nu mera var på Sam som kollade upp i himlen.
-Woahh, who is this beauty? Sam kollade konstigt på honom men rodnade lite.
-I'm Samantha, you can call me Sam. Han tog tag i hennes hand och kysste den klassiskt.
-Haha, is he always like this? Fnittrar hon och jag suckar lite.
-Yes, log Cayden som svar.
-I love your accent.
-Well thank you! Han log och hon log tillbaka. Shit, jag måste bryta detta.
-Okey! But we have to go, bye! See you later! Jag tog tag i Samanthas hand och gick. Hon va helt tyst men efter en stund bröt hon den.
-What's wrong with you? Jag frös till och kollade på henne.
-What?
-Why did we have to go? He was nice! Jag släppte taget om hennes hand men svarade bara i mitt huvud. "You looked at him like you liked him, you don't even know him. You are beautiful, and i like you" Men inget kom ut.
-I think i should go home now, mabye see you after school tomorrow. Maybe.
Hon vände sig och och vinden tog tag i hennes hår. Innan hon gick tillbaka...


Nästa dag sams perspektiv


Jag klev in på skolgården. Allt var redan i liv och rörelse. Kiera har inte hört av sig via sms. Inte Zayn heller, är det något fel på mig? Borde jag inte vart så taskig igår mot Zayn? Jag gick in i korridoren och förväntade mig inte att synas. Det brukade vara så tomt och kallt med något var annorlunda. Jag muttrade för mig själv och gick över mitten gården, sedan korridoren till vänster och dör! Låg mitt lilla bruna, fula skåp. Egentligen till för lärare men jag är ju inte alltid här.
-Hi Samantha, jag vände mig snabbt om. Det kan inte vara sant. Sa nyss Becky McKennedy. Hej? Till mig!
-Hi... Stammade jag fram när den söta brunetten trippade förbi mig vidare mot lektion. Efter 2 lektioner av sömn, musik och allt annat än plugg, var det luch rast och massa som jag knappt kände hade hälsat på mig och pratat lite. Konstigt...Jag plockade lite grönsaker och en yoghurt eftersom att maten inte var god och satte mig vid ett ensamt bord i matsalen, öppnade yoghurten och skickade på locket.
-Hey! Samantha, en solbränd kille satte sig bredvid mig och visade sina perfekta tänder.
-Hi... Jag slängde snabbt bort pappret från munnen och log lite tveksamt. Säg inte att det är? Jo, det är Kelly Poschous lillebror. De tillhör de populäraste på skolan!
-Why don't you joyn our table. Han reste sig upp och gick iväg, jag följde honom med blicken. Bordet i centrum. Kelly, Jona, Becky, Taylor, Ann, Arthur och Clark vinkade åt mig att komma. Jag tog osäkert upp min bricka och alla kollade på mig. Alla. Jag gick försiktigt fram mot dem, säg inte att detta är ett skämt. Ska de kasta mjölk på mig. Men de stod en tom stol och jag satte mig försiktigt ner.
-So! Lets go straight to it, började Ann.
-Are you dating Zayn Malik? Tjejerna spärrade upp ögonen och glodde på mig.
-Ehm..? Hostade jag.
-Cuz Caydeeeen... Told us that you walked hand in hand with him.
-Yes we did but...
-OMG! You're like popular now. Va? Jag sa ju inte att vi var tillsammans, men om... Jag behöver ju inte säga nej. Eller?
-Is he a good kisser? Have you even kissed him?
-Yes i have, sa jag stolt. He's better than you can imagine!
-Wow, you're together with a Malik. We have to tell everyone. BTW, you look great together, you're gorgous.
-Thank you, log jag. Wait! Everyone?
-Yes, log Jona. You'll be popular.
-And we'll be even more popular with you, fnittrade Kelly och ställde sig upp. Den prefecta blonda Kelly. Ett problem bara, Zayn vet inte att vi är "tillsammans". Jag är en som trouble Maker.


Okej, lite händelselöst.. Men det kommer ;) 2 Kommentarer för nästa kapitel, love Ebba <3

 
 
Ingen bild

jossan

24 november 2012 11:25

Jätte bra :-)

Ebba och Lovisa

25 november 2012 10:41

Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards