1dstory

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Kapitel 17 - SUPRISES

Av Ebba och Lovisa - 10 augusti 2012 21:44

-Jaa! Det är ju grymt, men vi ska träffa killarna nu!

-Ska vi? Sa hon förvånat.

-Ne men vi kan överraska dem? Hon nickade och log.

-Jag messar Chrystal att möta oss där?

-Sure! Ropar jag och springer mot garderoben. Det slutar med att jag har några U.S.A shorts med instoppat linne, hat och en sorts "Linne-väst" i t-shirt tyg. Jag drog på smink snabbt och tog på mina älskade Prada-Skor. Sedan ångrade jag mig och valde converse. Det kändes bättre idag.

-Lets go! Ropa Allie och vi rusade ut och tog en taxi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

               

                                

                                 Jades perspektiv

Vi sa adressen till något hus lite längre bort från killarna så att dom inte skulle se oss och där väntade Chrystal.

Allie gav taxichaffören pengar medans jag stog och började snackade med Chrystal.

-So what should we do to suprise them? frågar Chrystal

-Knock on their door with coffe and shout SUPRISE ! säger jag med mitt stolta leende som försvninner när jag ser Allie's blick när hon kommer fram till mig och Chrystal

-So we took a taxi and stopped five houses away just because you wanted to knock on their door with caffe and shout suprise!?! säger Allie så högt att hon nästan ropar.

-It sounded better in my head... sa jag och vi började skratta

-Okay I have an idea! säger Chrystal

-Let's hear! säger Allie och börjar kolla på Chrystal

-I go to Starbucks and buy coffee as you plan what we can do during the day with the guys and that's the suprise !säger Chrystal med ett leende på läpparna.

-Wow that sounded soo much better than my idea! säger jag och vi börjar skratta igen

-I'm here in 10! säger hon och börjar gå till Starbucks.

-Så vad ska vi göra idag? frågar jag Allie medans jag sätter mig ner på trottoaren

-Vi kan kolla runt London? frågar hon och sätter sig brevid mig

-Ja, det e ju en bra början men vad kan man göra här liksom ? frågar jag och tar upp ett block från min väska

-Det e ju fint väder idag så vi kanske kan vara ute ?

-Mm, men inte hela dan det blir ju tråkigt..säger jag och börjar kladda Zayn

-Jag vet!! ropar Allie och hoppar upp

-Vi kan åka till Madame Tussauds! fortsätter hon och jag skriver ner det.

-Vad mer ? frågar jag och börjar kladda Zayn's nästan lite överallt på blocket

-Sluta kladda och börja tänka! retas Allie

-Jag tänker när jag kladdar, säger jag och fortsätter kladda och Allie suckar.

-Are you looking for someone? hör jag en röst säga och jag kollar upp och ser en tjej i våran ålder.

-No we are just sitting here and try to find things to do today with our friends, and it's not easy! säger Allie och jag nickar

-Let me help you, sa hon och tog tag i blocket

-Your name is Jade ? frågar hon

-Yeah säger jag kollar på henne, hon har ett svart linne med en grå tröja över med svart text på och jeans och Hunter stövlar till de med väska och smycken..Nice tänker jag och hon fortsätter

-My name is Alicia Andersson, säger hon och sträcker fram handen till både mig och Allie

-Är du svensk? frågar Allie

-Haha ja, är ni ? frågaar hon med ett leende

-Jaa! jag heter Allison föresten men kalla mig Allie !

- Skriv in ert nummer, säger Alicia och ger Allie sin svarta Galaxy S 2 medans hon kollar på blocket

- Jade ?

- Aa ? svarar jag och kollar på Alicia

- Heter din pojkvän Zayn ? frågar hon

- Haha aa, säger jag och känner hur jag rodnar och Allie ger mig mobilen och jag klickar in mitt nummer och ger den till Alicia

-Tack säger hon och skriver ner några saker på blocket och ger över det till mig.

-Men jag måste gå nu ha så kul med era kompisar idag ! och vi kan vela höras någon dag säger hon medans hon går in genom porten till hennes hus.

-Aa hejdå ropar jag och kollar ner på blocket där det stog

'Madame Tussauds'

'The London-Eye-paris hjul'

'Oxford Street-shopping gata 24/7'

'London sightseeing-bussresa genom London (sevärdigheter: Big Ben, Tower Bridge och Buckingham Palace)'

'Clubb'

-Hey I'm here now! säger Chrystal och bär på 8 st kaffe

-Looks good, säger Allie och tar och hjälper henne

-Are you done? frågar Chrystal

-Yes, säger vi och går till dörren och plingar på.

Harry öppnar

-SUPRISE ! ropar vi alla tre och resten av killarna kommer springades mot dörren

-Hurry, go and put some clothes on and come with us we have some suprises! säger Allie och ger alla varsin kaffe

-Now ? frågar Zayn och går fram till mig och kysser mig

- Yes now! säger jag mellan kyssarna

Harry,Liam och Zayn börjar ta på sig sina skor medans Niall hälsar med Chrystal

- Allie? säger Louis och kollar busigt på Allie

-What? svarar hon med ett leende

- You have something on you're lips! säger han och går närme henne

-Oh relly what? säger hon och ser misstänksam ut

-ME! skriker louis och kysser hennne

-Cuuuuuute ! säger jag och börjar dricka mitt kaffe


15 minuter senare:


En kvart senare sitter vi i en London buss som ska ta oss runt i London, det e bara vi och busschaffören i bussen.

-Jag går ner och frågar busschaffören om han kan skjutsa oss till Madame Tussauds när vi e färdiga, viskar Allie till mig och går ner till busschaffören

- What was that about ? frågar Zayn som håller kameran riktad mot mig

- You will see! retas jag och försöker se så bra ut som möjligt på bilden

När Allie kommer upp igen gör hon en tumme upp och ler mot mig.

-Allie come take a picture with me! ropar Louis och Allie kommer springades till han och dom börjar kyssas och jag börjar ta kort med kameran.

-Allie you are the photographer from now on if you want good pictures, säger jag och ger henne kameran och hon tar emot den och börjar genast ta kort på allt och alla men mest på Louis.

-London is so beautiful! säger jag och känner hur Zayn kramar mig bakifrån och ser att Allie börjar ta kort både på mig och Zayn och Niall och Chrystal som inte sagt ett ord under hela buss resan utan bara suttit på samma ställe och kysst varandra.

- Get a rooooooom! avbryter Harry och alla börjar skratta



Efter en halv timme :


- OMG !! skriker Niall med glädjen i rösten

- What is it ? frågar Harry och kollar förvånat på Niall

- Allie?! Jade !? Are we going to Madame Tussauds?! frågar han med glädjen i hela kroppen och Chrystal börjar skratta

- Not if you don't wont to... retas jag och försöker se så serriös ut som möjligt

- Ofcourse I WAAANT !! skriker han och hoppar upp och ner så hela bussen skakar

Vi går till entren och betalar

- Shieeet va dyrt! Viskar jag till Allie

- Jag veeeet ! svarar hon när vi väl kommer in

Jag tar tag i Zayn's hand och Niall håller redan Chrystal's medans vi alla går i en grupp och kollar och tar kort på vaxdockorna och med vaxdockorna.

Det var helt lungt tills vi kom till Justin Bieber

-OMFG ITS JUSTIN BIEBER!!!! ropar Niall och i nästa sec står han vid Justin's vaxdocka

-TAKE A PICTURE !! ropar Niall till Allie

- He's just so cute ! säger Chrystal och går upp till Niall och Allie börjar ta mer bilder

- Okey Niall get off Justin now! skrattar Allie och alla går vidare medans Niall säger förväl till Justin

-Come now Niall! ropar Chrystal och Niall kommer springandes och tar tag i hennes hand

- Are we done now frågar Louis och kollar på Allie när vi kommit ut från utgången

- No! säger hon och pussar han på munnen

- Where are we going now? frågar Zayn och kollar mig rakt i ögonen och pussar mig på pannan

-The London-Eye säger jag och börjar springa till the london eye som bara ligger några minuter bort och alla börja springa efter mig. När vi kommer fram betalar jag, Allie och Chrystal.

Jag sätter mig med Zayn i en vagn( om det nu heter så )...Allie med Louis i en annan, Niall och Chrystal i en och Liam och Harry i samma.


                             Niall's perspektiv


Jag kollade på Chrystal när The London Eye började och frågade :

- Are you afraid? 

-A little bit, sa hon med sitt gulliga leende

- You can hold my hand if you want.. sa jag och tog tag i hennes hand

- Thank you, sa hon och log

 Jag kollade in i hennes ögon och hon kollade in i mina, vi var så nära att våra näsor möttes.

- I really like you, sa jag och kollade henne rakt in i ögonen

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej hej gäst inlägg av Ebbas bästis eftersom hon var lite upptagen för att skriva men hon skriver nästa ! förlåt för stavfel och sånt men orkar inte ändra Ebba får göra det i så fall, jag försökte göra detta ' kapitlet ' så långt som möjligt och spännande men men!


Komentera gärna ! :*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards