1dstory

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Kapitel 22 - New start?

Av Ebba och Lovisa - 17 augusti 2012 19:44

-Zayn? Sa jag osäkert, men såg ingen.

-Jade?! En förskräckt Zayn kom fram bakom dörren och stirrade på mig. Han såg nästan rädd ut.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 




      

 

Maya på bilden över

 

 

Zayns perspektiv

 

-Um... hi, log hon osäkert och stängde dörren efter sig. Men höll sig på avstång.

-How did you get in? Fick jag fram och hon snelog lite och visade upp ett hårt plast-kort. Jag nickade men skämdes fortfarande.

-Did you read the new-paper?

-No... why? Sa jag osäkert och tog fram min mobil. Jag sökte upp dagens tidning och såg en rubrik. "Zayn's ex are desperately for Zayn". Jag kollade oförstående och nästan lite förskräckt på henne.

-Why are you looknig 4 me? I´ve broke your heart! Sa jag högt men man hörde att jag inte bara var ledsen över det.

-And I broke yourse! Svarade Jade snabbt och tog tag i mina händer. Det kändes fel men jag ville ändå inta att hon skulle släppa taget. 

-What I and Niall did was so stupid and we botch regtet it! We really do, but... Both was heart broken and tried to seek solace through love. But why did you kissed Diana...? Sa hon och rösten darrade till.

-I don´t know, i was drunk and she was haning around me all the time. But suddenly she wanted to take a pictute with me kissing on her chin. And the second that i kissed her cheek, she turned her face to me! And met my lips just when you came out. Mina ord såg ut att slå kål på henne, hon såg helt förkrossad ut.

-So she kissed you? Jag nickade försiktigt, och hon blev tårögd och skrek "Imma horrible person!" Sedan släppte hon taget om mina händer.

-No Jade!

-Yes, Diana kissed you and i thought you kissed her! So I´m messing up with Niall! 

-Jade! Look at me, jag tog tag om hennes ansikte, I didn´t tell you that she kissed me, you didn´t know. It was my fault 2! Hon skakade på huvudet och vände sig om för att lämna rummet.

-I don´t deserv a person like you! Sa hon tyst och var på väg att öppna dörren då jag kom på det!

-Wait! So you want me back. Glädjen skäljde mig som en varm våg av hopp. Visst hon kysste min bästa kompis men jag kysste ett "Bimbo". Jag var full, hon var hjärtekrossad och kom ändå till mig för att förklara. Hon har ett hjärta av äkta guld!

-No... or yes, but! I cann´t be with you after all I've done. Sa hon och försökte hålla bort tårarna. And only in one night!

-Nobody´s perfect...

-You are, log hon. I should probably go now.

-So this is it? Avbröt jag, och hon såg sorgsen ut.

-I guess so... Bye. Sedan öppnade hon dörren och gick. Nej! Det kan inte sluta såhär? Jag slet upp dörren och sprang efter henne.

-I do not care if you are perfect or not. Jade Lopez, I love you and if i cann´t have you, nobody can! Both were wrong but we must forget it. Let us ... start all over again! I love you more than anything else! Please stay. Jag såg hur chockad hon blev av orden men jag menade varenda mening.

-I Love you too but we can´t just start over?! Hon gick mot hissen och tryckte på knappen. Några människor klev ut och hon klev sorgset in. Men detta får inte hända, jag vill leva med Jade.

-No! ropade jag och slängde upp henne på axlarna ovh ut från hissen, sedan släppte jag ner henne igen.

-What are you doing?! Ropade hon och de som klev ur hissen glodde på oss.

-Oh sorry, it smell so bad in the elevator, so you might not want to go there...

-What the fuck Zayn?

-Oh, my bad! I´m Zayn Malik from One Direction. Log jag och skakade hennes hand.

-Seriously, nästan skrattade hon.

-We´re starting all over again, viskade jag och hon skrattade. "Spela med, spela med" tänkte jag.

-Are that suppose to impress me? I´m jade Lopez. Log hon.

-Oh, hello Jade. Nu verkligen stirrade de personer som klev ur hissen på oss. Det ville väll se vad som hände annars skulle de inte ha stannat. You know what?

-I´m an jerk.

-Really? I´m an asshole. nickade hon som om vi hade en vuxen konversation.

-And you know what "Jade"?

-No, tell me? Blinkade hon med ena öhat. Som om allt var bortspolat och om på nytt.

-I might just fall in love witch you (again), log jag och rusade mot henne lyfte upp henne, hon slängde benen mot miga höfter och sedan kysste jag henne! Länge och passionerat.

-Please don´t... mek it... stop! Sa jag mellan kyssarna och hon fnissade men vi fortsatte. Jag snurrade runt med henne och de som stod och kolla tunt omkrink oss klappade till och med! Jag var den lyckligaste på jorden, och med Jade är jag oslagbar!

 

Nialls perspektiv

 

Jag stannade med bilen utanför (som jag hade lånat av en vän så att ingen skulle känna igen mig). Sedan stannade jag utanför "så kallade Mayas" hus. Och öppnade nervöst dören. För extra säkerhets skull hade jag på mig luvtröja och solglasögon, trots att solen var borta. Jag svalde hårt och gick fram till dörren och plingade på. Efter några sekunder öppnades dörren ivrigt. Jag kollade upp och mötte ett jätte-vackert ansikte av en tjej i Mörkbrun klänning.

-Ehm, who are you? Log hon osäkert.

-I´m your date, can i just some in fore a sec? Nästan viskade jag och hon såg lite rädd ut men släppte ändå in mig. Nobody is home... Snelog hon och jag stängde dörren.

-Don´t freak out, sa jag och hon kolla konstigt på mig. Så jag tog av glasögoen och luvan sedan mötte jag hennes panikfyllda blick.

-Oh My Gosh! This is a joke! I´m deaming right? Sa hon till mig och nöp sig i armen flera gånger.

-Sorry, but it´s not a dream... I´m Niall Horan. Log jag och hon tappade hakan. Sedan fummla hon till lite och flackade med ögonen innan hon föll mot golvet!

 

Sådär ja! Ett nytt inlägg av Ebba, kommentera gjärna   

(Jag ville bara upplysa er om en "hemsk.nyhet" enligt mig. Det ryktas om att Harry ska skaffa "Half Sleeve" ovh det finns bilder där de har börjat på honnom   )

 
 
Nessa

Nessa

17 augusti 2012 23:24

Mör i smöööör!!

http://www.vksnoveller.bloggplatsen.se

Ebba och Lovisa

18 augusti 2012 15:37

Det kommer:) (Jag kolla in din blogg, hur fick du en sån fin design?^^) Kram Ebba

 
Ingen bild

Nessa

18 augusti 2012 21:51

Haha, tack ^^
Det var Kayla som gjorde designen! Om ni har Moviestarplanet kan du adda oss (:

Ebba och Lovisa

20 augusti 2012 07:24

Båda har men det var ett lång tag sedan jag använde det :) Men har du Facebook eller Mail?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba och Lovisa - 29 oktober 2013 12:30

Hej läsare, det är jag Lovisa här. Jag hade tänkt att börja skriva en ny novell, den kommer heta I Wish (efter killarnas låt.) Och så ska Ebba skriva lite då och då, vi har bara kommit på att vi ska skriva en ny novell så vi vet inte heller vad den s...

Av Ebba och Lovisa - 7 juni 2013 12:15

Previous: -Kiki? Är jag kiki. Åh, jag orkar inte ens bry mig mer. Sakta slöt jag ögonen. Jag behöver bara liite vila innan de kommer tillbaka. Mobilen är ju här om de ringer och jagsomnar ju int..   Lokalen var näst intill tom. Kalla färger fylld...

Av Ebba och Lovisa - 2 juni 2013 20:52

Previous: -Oh shit. Guys i found something, avbröst Zayn och vi vände oss mot hans riktning innan han började att mumla. -This is not good. Oh god help me Sam, what have you done?                           "Samantha where are we going? Samantha....

Av Ebba och Lovisa - 31 maj 2013 19:05

Det kan bli lite försening på kapitlet eftersom att jag skulle lägga upp det i morse. Men vaknade 7 minuter innan jag skulle till skolan så hann ingenting. Var helt i panik. Så det kommer upp imorgon eller på söndag. Kram Ebba :)...

Av Ebba och Lovisa - 24 maj 2013 06:52

Previous: Jag var rädd, har aldrig haft så stark känsla av det. Men jag var så rädd. Ikväll gäller det och om något går snett? Om polisen inte dyker upp trots mitt anonyma tipps samtal jag ska ringa in om platsen vi är på. Vad händer med mig, och vik...

Presentation


Hej, vi är 2
tjejer i tonåren som älskar att skriva noveller och såklart älskar One Direcion. Det här är våran novell om killarna,enjoy:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards